Пристанищата във Варна и Бургас да бъдат отдадени на концесия, препоръча Сметната палата
Сметната палата констатира още, че държавните пристанищни оператори са в привилегировано положение, спрямо частните, защото не заплащат такси за използването на територия, която е публична държавна собственост
Доклад на Сметната палата от месец септември миналата година препоръчва на транспортния министър да предприеме действия за отдаване на пристанищата във Варна и Бургас на концесия. Това съобщи за Радио Варна бившият изпълнителен директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов.
В документа се припомня, че по закон „Пристанище Варна“ ЕАД е временен оператор на пристанището до избор на концесионер. Законът е приет преди повече от 20 години, но той все още не е приложен, напомни Ангел Забуртов и допълни, че процедурите за избор на концесионери трябва да бъдат проведени от Министерството на транспорта.
Сметната палата констатира още, че държавните пристанищни оператори са в привилегировано положение, спрямо частните, защото не заплащат такси за използването на територия, която е публична държавна собственост, допълни Ангел Забуртов.
"Държавните пристанище може да оперират временно до избор на концесионер. Това е текст отпреди 20 години. Не може временното положение да продължава толкова дълго. Това констатира и Сметната палата и напълно логично. Държавните оператори са временни структури, които продължават твърде дълго. Сметната палата дава препоръки на министъра да предприеме действия за прилагане на закона, а той е такъв, че терминалите в България трябва да се оперират от концесионери", допълни Ангел Забуртов.
Стига крадене
Храним турско-ИСЛЯМска банка известна че е спонсор на ислямски радикал Фейтоалах Гюлен строител на джамии и медресета
Къде са ДАНС,Д.А.Р НАП ,КПКОНПИ да влязат и да ги разхвърлят все пак ДППИ е ДЪРЖАВна а НЕ частна структура
Преди доста години говорих с когото трябва къде може да бъде този терминал. Така че това посегателство няма да попречи терминала да бъде изграден. Хем ще отвори фронт за другите край него.
Иначе държавата може да мисли за концесия, но на цялото пристанище, заедно с отдадената част. Но не на някой стратегически БГ тип концесионери. Бъдещето на Бс и Вн през Ккарнобат и т.н. на юг и запад, а и северзапад през Вд е много апетитно и желаещи японци, нитнерланци и др. западняци ще се намерят лесно. Но неи китайци.
Къси, дълги, тънки и дебели.
Пед али сте си и това е !
Всяко пристанище си има правила, включително и техника за безопастност, не може случайни хора да се разхождат а над главите им крановете да разтоварват и край тях да сноват тежки машини. Но всяко пристанище има хубави малки местенца, където да риболуваш без да пречиш на товаро-разтжворната дейност. За пример давам дълкият вълнолом до бившето 16т0 място. Има път до него, но домузчиеви затвориха достъпа.
Доган спокойно може да си купи бургаското, а Пеевски-варненското и готово!
Че кой плаща наем на себе си , когато живее в собствения си апартамент?
А и резултатите от държавните оператори отиват директно в бюджета на държавата, а на частните се вземат само едни такси и данък върху каквото е останало от скритата печалба!
Някъде там май е "заровено кучето", но все пак нали през юли смениха Председателя на Сметната палата с "техния човек" , та резултатите идват сега!