Най-голямата банка в Европа пуска конкурент на Revolut
Приложението ще бъде достъпно в Appstore на Apple Inc. и в платформата Google Play до няколко дни
HSBC Holdings Plc ще дебютира с приложение за международни разплащания, с което иска да се противопостави директно на доминиращата роля на финтех компании като Revolut и Wise Plc, които са събрали десетки милиони клиенти на дребно, предлагайки евтина обмяна на валута.
Новото приложение Zing първоначално ще се предлага в Обединеното кралство, но най-голямата банка в Европа планира да пусне услугата и на други места през следващите месеци. Целта ѝ е да завладее дял от бързо развиващия се пазар, обслужващ заможните потребители, предава economic.bg.
Приложението ще бъде достъпно в Appstore на Apple Inc. и в платформата Google Play на Alphabet Inc. до няколко дни, като ще може да се ползва и от клиенти, които не са членове на HSBC, съобщава Bloomberg. Така банката се подготвя да атакува световния пазар на разплащания на дребно, според Нуно Матос, главен изпълнителен директор на глобалния бизнес на кредитора, свързан със състоянието и личното банкиране. Матос заяви, че регистрацията на нов потребител ще отнеме около три минути.
Zing има глобална амбиция“, каза Матос в интервю. „Искаме да се утвърдим като глобална платформа за международни разплащания, което се свързва перфектно с нашата стратегия за международни разплащания за HSBC и би трябвало да ни видите много скоро в Азия, Близкия изток и на пазарите в ЕС.“
Този ход показва как някои световни финансови гиганти се опитват да се конкурират с множество стартиращи компании, които бързо се разраснаха през последното десетилетие благодарение на услуги, вариращи от трансгранични плащания до спестовни сметки и инвестиционни продукти – лесно достъпни директно на смартфон.
Акциите на Wise, които бяха регистрирани в Лондон през 2021 г., нараснаха с над 50% през миналата година. Revolut, с над 26 млн. потребители, очаква през 2023 г. приходите да скочат с почти 70% до 2 млрд. долара.
HSBC вече има продукт, наречен Global Money, който предлага на съществуващите клиенти валутни услуги без такси. От дебюта си през 2020 г. услугата е привлякла стотици хиляди клиенти и е обработила трансакции на стойност около 11 млрд. долара през 2022 г.
Матос очаква, че Zing ще привлече потребители, които след това може да обмислят да извършват повече от банковите си операции с HSBC като част от започналия миналата година стремеж да се превърнат във водеща финансова институция за международно мобилни клиенти.
Това е смел ход за нас“, казва Матос. „Това е HSBC, която играе извън традиционния си периметър от клиенти и наистина атакува, за да се възползва от контингента, който е голям, расте, прилича на нас и е тук за нас.“