Задача за 2 клас взриви мрежата
Родители споделиха, че подвеждащите въпроси в тестове са често срещани, дори и на НВО
Майка на роден второкласник сподели в социалните мрежи задача, която учителят е приел за грешно решена. Тя предизвика жестока дискусия сред читателите, а кой е прав - преценете сами.
"Понеже в последните дни много се говори за функционална грамотност, как разбирате първите два въпроса от тази задача от тест по математика за 2 клас? Според мен отговорите на детето са верни. Защото, когато отидеш в магазин и попиташ колко струват игрите, не получаваш отговор за цената на всички игри в магазина", пише Ирена Добрева.
Очакванията ѝ, както и на повечето коментиращи задачата, е ако авторите са имали предвид цената общо на игрите или картите, да добавят към въпроса думата "общо".
Ето и задачата:
"Когато обвиняваме децата във функционална неграмотност, е добре първо да им подаваме функционално грамотни материали", призова майката.
Мнението ѝ е подкрепено от повечето коментиращи.
"Колко по-ясно щеше да бъде, ако беше добавена думичката "общо" за първите два въпроса..."; "Като учител за всеки случай бих добавила думата "общо" във втори клас. В четвърти вероятно не бих я добавила."
Родители споделиха, че подвеждащите въпроси в тестове са често срещани, дори и на НВО: "По същия начин се случи на НВО по БЕЛ тази година - неграмотно условие, за което после им режеха точки."
Има един сайт "как се пише", който поглеждам когато се съмнявам в правописа на някоя дума. В някои случаи, когато съм 100% сигурна за нещо, "препоръките" там са грешни. Лошо ми става като видя "скъпа цена" във ВСЯКА статия! Както може да се очаква, същото казват и младите, а сигурно и много по-възрастни. Неграмотността в коментарите под статиите е също умопомрачителна! Сега пък заради нечуваната цензура, вече си принуден да пишеш половината думи по начин който прави коментара съвсем нечетим. Пълен упадък и деградация навсякъде и във всичко... "Постиженията" в последните 34 години надминаха всички очаквания! Мучащо стадо!
Като влезеш в магазина, питаш: Колко струват чушките, доматите, топките, дъвките, вафлите... т.е. пак в множествено число. Дори всеки би задал и за случая пак същия въпрос, в множествено число: Колко струват настолните игри, като се има предвид една, а не две или всички, нали? Едно дете във втори клас разбира въпроса буквално, както твърди майката или авторът на статията, то не може да разбере все още,че има уловка както би разбрало това по-голямо дете или възрастен.
Но всезнайковците трябва да си вдигнат самочувствието като представят някой друг за по-тъп, нали? Защо да не е някое дете и особено пък неговата майка.
Това, че в днешно време ни куца българския език не е проблем на учителите по математика.
А слабият български език си личи още при управляващите, които вече над 15 години така и не разбраха по време на избори, че купуването и продаването на гласове са две неща и СА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ а не "е престъпление" ако искат да е в единствено число тогава трябва да е "покупкопродажбата на гласове е престапление" иначе купуването е престъпление и продажбата е престъпление, което значи, че те са престъпления.
Видно е, че задачата е на лист от сборник, а сборникът не е написан от учителката. Е, не е все едно дали е учителят или там някой, който е написал задачата.
Малоумен родител - малоумно дете, на което учителят му е виновен.
Не е мързел и икономия на мастило. Нали ще му подадеш жокер ,ако напишеш "двете" "една" или "всички", обаче става двусмислие. Подайте му изходната информация, като таблица и да видим дали може да смята правилно? Не е работа на ученика да предполага идеята на съставителя на задачата. Това не е литература.