Google съкращава хора заради навлизането на изкуствения интелект
Технологичният гигант планира да реорганизира отдела си за продажба на реклами, който сега наброява 30 000 души
Google планира да реорганизира голяма част от отдела си за продажби на реклами, който сега наброява 30 000 души. Това съобщи The Information във вторник, цитирайки човек, запознат със ситуацията.
Шон Дауни, който ръководи продажбите на реклами на големи клиенти в Северна и Южна Америка, е казал на среща с целия отдел миналата седмица, че Google планира да преструктурира своите екипи за продажби на реклами, без да уточнява дали този ход ще включва съкращения, предава economic.bg.
Технологичният гигант възнамеряваше да консолидира персонала, включително чрез възможни съкращения, като преназначи служители в големия си отдел за продажби, които наблюдават отношенията с големи рекламодатели, се казва в статията, цитирайки друг източник, информиран за плановете на Google.
Реорганизацията идва, тъй като Google разчита все повече на техники за машинно обучение, за да помогне на клиентите да купуват повече реклами в неговата търсачка, YouTube и други услуги.
Google не отговори веднага на искането на Reuters за коментар.
През януари тази година Alphabet, компанията майка на Google, обяви плановете си да съкрати 12 000 работни места по света, което се равнява на 6% от глобалната работна сила.
По-рано през юни Google уволни служители в картографското приложение Waze, тъй като обедини рекламната система на приложението с технологията Google Ads.