„Фрапорт“ не толерира летището във Варна за сметка на Бургас, твърди транспортният министър
Двата аеропорта работят на изцяло пазарни принципи, достъпът до тях е напълно либерализиран, посочва той
„Не бих могъл да потвърдя изложените в питането Ви твърдения за приоритетно развитие на летище Варна, по сравнение с летище Бургас, тъй като те не се подкрепят включително от инвестиционните намерения на концесионера и от поетите от него задължения с одобрения Генерален план за развитие на летище Бургас.“ Това се посочва в писмо на транспортния министър Георги Гвоздейков до народния председател от ИТН Ивайло Вълчев.
Припомняме, че депутатът отправи питане до министъра по реда на парламентарния контрол с упреци, че концесионерът на летищата „Фрапорт“ толерира Варна за сметка на Бургас. Той изискваше устен ответ, но явно е постигната договорка Гвоздейков да отговори в писмен вид.
За да се даде обективна оценка на дейността на концесионера, данните за трафика от и до летище Бургас следва да се разглеждат в контекста на продължаващите кризи и фактори от геополитически, здравен и икономически характер, които са извън контрола на всяка от страните по договора за концесия, посочва министърът.
Според него ковид-пандемията е довела до спад на пътникопотока и във Варна, и в Бургас. При аеропорта в южния морски център обаче възстановяването било по-бавно поради няколко причини.
Първо, липсата на три ключови за летище Бургас пазара – Русия, Украйна и Беларус, поради геополитически фактори извън контрола на концесионера. Това е свързано с войната в Украйна и наложените санкции.
„Второ, организираният входящ туризъм се възстановява бавно и на двете летища, но на летище Бургас той представлява основната част от трафика“, посочва Георги Гвоздейков.
„Трето, излизане от пазара на големи авиокомпании от 2019 г. насам – фалитът на Thomas Cook (70 хил. пътници на летище Бургас през 2019 г.), ликвидация на SunExpress GmbH (57 хил. пътници на летище Бургас през 2019 г.), чиито пазарен дял не е запълнен от други авиокомпании“, пише още в отговора на министъра.
„По отношение на предложението за предоговаряне на условията на концесионния договор и залагане на принципа на реципрочност на полетите, следва да отбележа, че двете летища – Варна и Бургас работят изцяло на пазарни принципи, като достъпът до летищната инфраструктура е напълно либерализиран за всички участници в авиационния сектор, в частност авиокомпаниите“, посочва Георги Гвоздейков. Той е изредил „съществени подобрения“ на аеропорта в южния морски град, извършени от началото на концесията.
Общият размер на инвестиции в развитието на летище Бургас бил за над 120 млн. евро.
Министърът е изредил и приети различни мерки от страна на концесионера за увеличаване на трафика на аеропорта през активния летен сезон.
1. на 150 км от Истанбул е;
2. през зимата, без туризъм, да не е луд някой да поддържа редовни полети за местните 200хил. души? Ами то е по-добре да се напрви лет. Търново (Г.Оряховица) те там градовете в областта за доста повече от 200 хил.
Винаги ИМА водещи транспортни центрове ХЪБове гари разпределителни
Плюс това летище Бургас е само на 230 км от мега летището на ИСТАНБУЛ
Бургас с неговите 230.000 жители барабар с Долно Езерово и Рудник е ДЖУДЖЕ лилипут и няма как да иска пътникопотока на ГОЛЕМИ градове и развити центрове и мегаполиси София Варна Истанбул
Местния бургаски комплексарски шовинизъм иска да се НАДскочи и да се мери с големите едри играчи но в природата правото е на страната на по ГОЛЕМИЯ по ЕДРИЯ тоя с по големи габарити и възможности
Летище Сарафово Бургас има ДЪЛГА писта много слънчеви дни и се ползва за ИЗНОС на БГ ОРЪЖИЯ (Казанлъшки ВМЗ) които по заръки и заповеди на САЩ Държавен Департамент по Отбраната отиваха в Афганистан(талибани),в Джедда(С.Арабия за бойчета ИД) а сега за войните в Украiна
Тоес от летище Бургас ПЕЧЕЛЯТ властови кръгове изпълнаващи САЩ заповеди
Така че няма как бургаските бизнесмени да преБОРЯТ САЩ департамент по Отбрана нито тия от Арсенал Казанлък с ракететите АКта и рпгта
А точно ЗИМАТА износа на оръжия е пиков и НЯМА как нискотарифни граждани от Ирландия и Полша да гледат посред бял ден как се товярят сандъци с оръжия в големи черни самолети с флага на USArmy
ТИМ ВЕДНАГА ДА ИЗЛИЗА ОТ ПАРКИНГА СРУЩУ БИЛА!!!!!!!
ЗА ДА ОТИДЕШ В ТУРЦИЯ ТРЯБВА ДА ТРЪГНЕШ ОТ БУРГАС- ВАРНА - ТУРЦИЯ. ПЪЛНА ПРОСТОТИЯ ГОСПОДИН МИНИСТЪР КАТО ПЪТУВАТЕ ОТ СЛИВЕН ЗА СОФИЯ МИНЕТЕ ПРЕЗ МАЛКА ТЪРНОВО ЗА ПО НАПРАВО.
И не най-накрая, не съм сигурено, но НИКОГА досега, НИКОГА Летище Варна не е имало повече пътници от Летище Бургас....за полетите, които могат да приемат няма да говориме...
Или там в некоалицията се лъжете за добро утро, но си лягате заедно за лека нощ....
Всичко друго са чупене на пръсти и преливане от пусто в празно.
Варна си развиха дестинациите точно преди локдауните и преди войната и доскоро бяха с 3 самолета + аустриан, търкиш и израелците.
А тук ...... само натовски и гъливерския, украинските не се броят, те карат само "хуманиратни" помощи
А Т.И.М не са благогворителна организация от филнтропи босовете им са елитни барети "тюлени"от 1поделиние Тихана и НЕ обичат да делят и да дават на Айтошки селяни и Странджански качури
Няма и СКИ курорти в Странджа и Ст.Планина
Край Бургас няма и СПА курорти с гореща мин.вода но във ВАРНА има
Няма и кръчми
Няма големи архитектурни забежителности,музей,замъци,палати,фонтани,,Дисниленд,атракции
Няма и гастарбайтери от чужбина
Е как ИСКАТЕ да има полети за спрелия Бургас който НЕ е Дубай,НЕ и Шарм ел Шейх нито Рим или Париж а една малка проРуска губерния застроеа с руски бетон
Затова там има полети през зимата до над 10 дестинации, а в Бургас само до 1 и то билетите за същата от Варна са ПО-ЕВТИНИ, дори и ако пътуваш Бургас-Варна със самолет!!!!
На кой да вярваме? На министъра и ТИМ или на очите си?