Глобяват снегопочистващите фирми, които не се справиха със зимната обстановка
Навсякъде, където има констатирани нарушения, ще бъдат санкционирани, категоричен е министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков
Предстои снегопочистващите фирми, които не са се справили със задълженията си да бъдат санкционирани. Това каза пред БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков. Той не обяви колко са тези фирми и какви ще санкциите.
„Навсякъде, където има констатирани нарушения, ще бъдат санкционирани. Справихме се относително добре, не мога да отрека трудностите в Северна България, имаше снегонавявания, силни ветрове, които доведоха до затварянето на пътната мрежа в редица области. Отчитам, че основната цел е по-добро взаимодействие между държавните органи, които отговарят за подобни кризи“, каза Цеков.
Според него държавата се е справила относително добре със зимната обстановка. „Не мога да отрека трудностите. За да изчистим пътищата, е необходимо те да са относително сухи, да е спрял снегът, и да са чисти от тежък трафик. Това означава, че трябва да се въвеждат превантивни мерки за спиране на тежкотоварния трафик поне временно, за да се даде възможност да бъдат почистени пътните артерии“, коментира регионалният министър.
Той коментира и новата магистрала, която трябва да свърже Русе с Велико Търново през Стара планина и да се свърже с „Тракия“ и „Марица“.
„Някога трябва да стане част от големия коридор от Егейско до Балтийско море. За първите два участъка от трасето, сключените договори са за около 1,5 млрд. лева. За последния трети участък – от Бяла до Велико Търново – тепърва ще се обявява обществена поръчка, но прогнозите са за над 1,5 млрд. лева“, обясни регионалният министър.
За избора на име на магистралата ще се проведе анкета, заяви Цеков. „Янтра" е едно от възможните имена на бъдещата магистрала. Властта ще направи обществено допитване за името. Според регионалния министър до 2030 г. е реалистично България да има завършени магистралата от Видин до Ботевград и магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле.
Той дори още не е схванал, че почистването започва ЗАЕДНО със започването на снеговалежа!
Тогава снегопочистващата машина се движи бързо, с около 60-70 км/ч другите се движат след нея и веднага след това идва следващата снегопочистваща !Така не остават закъсали автомобили по пътя!
Движението не се спира, освен при жестоки виелици и пълна липса на видимост!
Така правят в Норвегия,в Канада, във Финландия!
Може да командироват някой министър да види как става там!
Тези повечето не са случайни фирми, корените им са дълбоко в Парламента и в политическите партии!