Забравете за всичко, което сте яли в Макдоналдс, идва радикална промяна в менюто
Обновяването в рецептите и процедурите при приготвянето на бургерите на "Макдоналдс" се оценява като повратен момент в стратегията на световната марка
Най-голямата световна верига за бързо хранене Макдоналдс е в процес на извършване на значимата ревизия на основното меню. Това ще бъде най-сериозната промяна от десетилетия, а идеята на мениджмънта е да се съживи интереса и любовта към своите емблематични бургери.
Тази инициатива, тествана пилотно в Австралия и включва над 50 подобрения в рецептите и начина на приготвяне на бургерите. Сред промените, които се тестват, са приготвянето на кюфтенцата от говеждо месо в по-малки количества за по-равномерно запържване, увеличаването на количеството специален сос и въвеждането на маслено хлебче бриош с произволно разпръснати сусамови семена, което се очаква да създаде усещането за консумация на домашно приготвена храна. Тези подобрения се отнасят и за "Биг Мак".
Обновяването в рецептите и процедурите при приготвянето на бургерите на "Макдоналдс" се оценява като повратен момент в стратегията на световната марка. Той е свързван с преосмисляне на цялостната концепция, изградена върху установяването на техники в промишлен мащаб, които отдавна дават приоритет на цената и еднообразието.
Това се случва в момент, в който вериги за бързи ежедневни бургери от по-висок клас като "Файв Гайс" набират популярност. В някои случаи компанията възстановява практики, които преди е изоставила в името на ефективността. Крис Йънг, старши директор на "Макдоналдс" за глобална стратегия за меню, подчертава включването на качеството в техния модел на бързо обслужване.
Маркетинговите усилия на компанията, включително билбордове и нова рекламна кампания с участието (завръщането) на добрия стар Hamburglar (от ham - месо от свински бут, и burglar - обирджия), представят тези бургери като най-добрите с марката "Макдоналдс" досега. Hamburglar "Макдоналдс" отбелязва скок на продажбите след Covid-19, изпреварвайки конкуренти като "Бъргър Кинг" и "Уендис". През 2022 г. продажбите на компанията в същите търговски обекти в САЩ са нараснали с 10,3%. Този растеж идва на фона на силно конкурентен пазар на бургери в САЩ, който се оценява на стойност на годишните продажби от 136 млрд. долара.
Хамбургерите са един от знаковите приноси на Америка към глобалния кулинарен канон, с корени в говеждите пържоли, държани в ръка, предпочитани от германските мигранти - евтини, преносими ястия, които могат да изяждат на крак, докато се качват на корабите в пристанището на Хамбург.
Днес бургерите съставляват около 40% от продажбите на заведения за бързо хранене в САЩ и силното предлагане на бургери се счита за решаващо за успеха в този сегмент.
Въпреки този успех, проучване на Technomic установи, че "Макдоналдс" изостава значително от фаворитите на гладните за бургери, като само 28% от анкетираните изразяват желание да хапват от техните бургери, в сравнение с лидери като "Уайт кесъл" - със 72%, и "Бъргър Кинг" - с 52%. За проучването са били анкетирани около 50 хил. потребители; "Макдоналдс" заема 13-о място в класацията на бургерите, които предизвикват желание за консумация.
В началото на 202 г. "Макдоналдс" обяви, че ще преустанови използването в своите бургери на спорния месен продукт, описван от поделия мощна кампания срещу качеството на храната на марката Джейми Оливер като "розова слуз". Зад това определение се крие "обезкостено крехко говеждо месо", което всъщност е отпадъчният материал от това, което остава от месото, след като бъдат взети всички избрани разфасовки говеждо месо. Тези остатъци са забранени за човешка консумация в Обединеното кралство, където вместо това се използват за храна за кучета и пилета. Те обаче са законни за консумация в Съединените щати, където се третират с амониев хидроксид, за да се унищожат бактерии като ешерихия коли и да се направи месото безопасно за консумация от човека.
Ам трушия
Сланина
чирузи сафрид