До дни започва строителството на две нови метростанции в София
В последния момент плановете са били преработени и е постигнато съгласие работата по разширението на метрото до кв. „Слатина“ да започне
В началото на другата седмица ще бъде даден официален старт на строителството на разширението на софийското метро до кв. „Слатина“. Решението идва след среща на кмета на административния район Георги Илиев, директора на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев, главния архитект на София Здравко Здравков и други експерти.
Припомняме, че в разширението на третия лъч, който трябва да стигне до бyл. „Цapигpaдcĸo шoce“, са заложени общо 6 станции. Първата копка в понеделник е на две от тях – тази на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“) и метростанцията под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, срещу УМБАЛ „Св. Анна“.
В началото на годината „Метрополитен“ подписа договорите с избраните изпълнители. За двете станции първоначално бе избран един консорциум, но впоследствие бе сменен заради твърде благоприятна цена за строителство, която бе предложена.
Така изпълнител на двете станции стана ДЗЗД „Метробилд Изток“, с участници „Джи Пи Груп“ АД и „Смарт Билд Дигитал“ ЕООД. Подизпълнители са фирмите „Биас – М“ ЕООД с дял 1% от стойността на договора, „Инфрасити – РБ“ ООД с дял 0.3%, както и „Старт – Инженеринг“ АД с дял от 15%.
Цената за строителството на двете станции, която предложи консорциумът, бе над 111.9 млн. лв. без ДДС. Дейностите трябва да продължат 48 месеца, пише econoimic.bg.
Строежът на всичките 6 станции ще струва над 530 млн. лв. без ДДС, а средствата бяха осигурени от държавния бюджет и заем от Европейската инвестиционна банка.
Лека преработка
По време на срещата днес е станало ясно, че са необходими технически промени в архитектурните планове, с цел да се подобри функционалността на бъдещите метростанциите.
Радвам се, че след обсъждането на спорните казуси постигнахме консенсус и съвсем скоро ще бъдат представени преработените проекти“, коментира кметът на район „Слатина“ Георги Илиев.
Необходимите промени се отнасят основно до изграждането на входовете и изходите на станциите, така че те да са едновременно функционални и удобни за гражданите.