WIZZ air 3 пъти ми продава билет без седалка, веднъж не ме и качи
Първият случай е от пролетта на 2022 г., март, когато Александър Добрев трябва да се прибере след неколкодневен престой в София за важна делова среща в Лондон
Първи епизод от новата ни поредица, посветена на 18-годишнината на WIZZ Air – компанията, на която 45 самолета бяха свалени за дефектни двигатели по инфо на авторитетната американска агенция Блумбърг и за която много има да се разказва:
Александър Добрев живее в Лондон от 7 г. Има строителна компания, която управлява успоредно с кариерата си на актьор, снимал малки роли в хитови продукции на Нетфликс, Епъл тв, НВО, както и в боксофис разбивачи като последната Мисия невъзможна, а също в Къщата на дракона – продължението на Игра на тронове, Сърце от камък и др. 15 пъти годишно пътува между английската и българската столица, като понякога програмата му налага да ползва лоукост заради вечерни полети.
Три пъти става жертва на т.нар. „овърбукинг” или продаване на повече билети, отколкото са наличните седалки на WIZZ Air, като интересното е, че никога не плаща „евтини” билети, каквито човек би очаквал от определяща себе си като нискотарифна авиокомпания. Последния случай, преди броени дни, е най-скандален, защото дори не е качен в самолета. Любопитно е, че тогава е 1 от 15 пострадали, но при никой от казусите хората, които авиокомпанията унижава, като ги кара да чакат с часове или да не ги качи, въпреки че чинно са си платили и то немалки суми, не са един-двама.
Първият случай е от пролетта на 2022 г., март, когато той трябва да се прибере след неколкодневен престой в София за важна делова среща в Лондон на другия ден за договор от над 30 000 паунда. Билети по дестинацията за деня няма и е принуден да си вземе единствената наличвост – WIZZ, като компанията му налага, въпреки че пътува само с ръчен багаж – една раница, да плати и чекиран, за да го качи. Така плаща 250 паунда или над 500 лв. за еднопосочен билет. На летище София с учудване разбира, че може и да не го качат на борда, чекират го без номер на седалка. Понеже няма как да отложи прибирането, се съгласява да чака до гейта като наказан, заедно с 5 души в същото положение, въпреки че е платил доста скъп, хеле за „евтина” авиолиния билет. Полетът сериозно се забавя, което си е редовна практика на WIZZ, но все пак го качват.
Вторият случай е от 2 април тази 2023 г., повтаря се историята от първия – т.е. това отношение към клиентите, всички принуди и унижения са си практика на компанията, но вече чакащите като наказани са 10 души.
Третият случай е от изборната неделя 5 ноември вечерта и съвсем като в сценарий за трилър е най-скандален. Двамата с негова колега колумбийка, която има бебе на 10 месеца, трябва да се приберат от София след рекламни снимки. Двата им билета струват 500 паунда или над 1100 лв, което определено не са лоу-кост цени – в превод „ниска цена”. Но няма друга опция – работят до следобяда и той рискува да заложат отново на „куц кон”, за да може майката да се върне навреме при своето беззащитно бебе.
Опитват се да се чекират онлайн, но системата не ги допуска да го направят. Щом пристигат на летище София, ужасяващия Терминал Първи, той остава да изпуши една цигара навън, предусещайки какво ги чака, докато тя влиза. Александър вижда отдалеч, че с нея се разправя служителят на гише за чекиране, обслужващо WIZZ. Оказва се, че има пореден овърбукинг, като обяснението на служителя е, че като всички компании, по принцип и тази продава много повече билети, отколкото са местата.
Пътувал с над 50 авиокомпании по цял свят, Александър го обвинява в лъжа. Намесва се момиче, което „спазарява” качването на отдавна платилите прескъпи билети пасажери, ако извадят по още 90 лева на човек, защото не са направили чекиране по нета. Обясненията им за невъзможност, поради неработеща система, не са приети. Те плащат. Стигат до гейта за качване и чакат час. Бройката на унизените и оскърбените да го правят вече е рекордна – 15 души. Заявяват им след цялата епопея, че самолетът е излетял без тях.
Дамата с 10-месечно бебе, за което е осигурила гледане за уикенда, но няма кой да го поеме в понеделник изпада в потрес. Казано е измамените пътници да се върнат на чекирането в другата сграда, откъдето да вземат формуляри за оплакване, ако искат евентуално да получат след месец обезщетение. Настаняват двамата разнополови колеги в хотел, но на 1 легло – спалня – ново неудобство и унижение, тъй като не са двойка. „Щедро” им отпускат и по 10 евро за оцеляване, които те инвестират в единственото достъпно – пържени картофи и кола. Летят на другия ден.
Но сагата не приключва. На следващия ден – 6 ноември Александър отваря формуляра електронно и няма опция за въвеждане на номера на полета от 5 ноември, на който не са качени. Дава възможност за вписване на 6.11. Не е ясно дали ще бъде обезщетен. Ще го разбере след 30 дни.
Източник: 19min.bg