×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

До 3 години разширяват “Тракия” с по едно платно от София до Пловдив, но се появи един сериозен проблем


До 3 години разширяват “Тракия” с по едно платно от София до Пловдив, но се появи един сериозен проблем
Този участък от аутобана е най-натоварен и спешно се нуждае от разширяване, защото се образуват подобни тапи
11 Ноември 2023, Събота, 09:56 ч.
Автор: Флагман

При Траянови врата обаче платната ще се свиват, което ще образува задръстване

До 3 години може да започне разширението на магистрала “Тракия” между София и Пловдив. Целта е към нея да се добавят по една лента за движение в посока и габаритите ѝ да станат 33,50 метра вместо сегашните 27. Това съобщи от парламентарната трибуна регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос, зададен от няколко депутати от “Възраждане” от регионите на Пловдив и Ямбол, пише 24 часа.

На 29 септември пътната агенция е сключила договор с фирма, която да извърши оценка на въздействието върху пътната безопасност на предстоящия проект. Тя е избрана след обществена поръчка и ще е готова с оценката до пролетта на 2024 г.

“Но и така е ясно, че капацитетът на магистралата вече е изчерпан особено в тази част, която е между столицата и разклона за магистрала “Марица”. Това лесно се установява по преброителните устройства. Те показват, че средно на ден по магистрала “Тракия” преминават по 15 200 превозни средства, а специално в участъка между София и Пловдив са по 33 600 на ден. През летния сезон и през почивните дни дори тези цифри се надвишават и всичко показва, че капацитетът на магистралата е изчерпан”, каза министър Цеков.

На този етап е твърде рано да се говори колко би струвало подобно разширение, сметките може да се правят едва когато има готов технически проект, обясни министърът. След оценката на пътната безопасност обаче първо трябва да се направи идеен проект, техническият е на следващ етап. На практика, докато се стигне до избор на фирма изпълнител и първа копка, ще минат около 3 години, каза Цеков.

Според запознати една от идеите е първо да се направи законодателна промяна, която да позволи новите ленти за движение да се изградят върху сегашния сервитут на магистралата. Той се простира до 8 метра встрани от магистралата и принадлежи към нея. В противен случай трябва да се установи чии са земите около аутобана и да се отчуждават, а това би погълнало средства колкото да се строи нова магистрала.

Има още едно обстоятелство, което прави задачата трудна - тунелът “Траянови врата” няма как да се разшири, тъй като това е равносилно на прокопаването на нов тунел. На практика трите активни ленти за движение, които ще се получат след разширението, ще трябва да се свият до две в тунела. Това означава, че в района след Ихтиман редовно ще се образуват тапи, когато трафикът е голям. Същото ще се получава и откъм другата страна в другата посока на движение.

На забележката на депутатите, че сроковете за разширяването на аутобана са прекалено разтегливи, министър Цеков отговори, че в момента се готви пакет от промени в Закона за устройство на територията и други закони и наредби, които да облекчат бюрократичната тежест поне когато става дума за обекти от национално значение. Но при всички случаи етапите не може да се прескачат и на практика, ако не минат 3 години до началото на строителството поне две години ще са необходими със сигурност.


В категории: Животът


Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 1
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
13
Коментара по темата
13.
Димитър
13.11.2023 21:27:21
0
1
Господа прости драскачи, правите ли разлика между ленти и платна?
12.
преминаващ
13.11.2023 09:49:55
0
1
Тунела не е проблем, лентите са 3 броя. Новите тунели са с 2 ленти, без аварийна. Ограничението е 80 км/ч. Виадуктите....? А към някого от коментиращите : - Нека не виним тези с по-старите коли. Знаем защо е така.
11.
АПИ=ОПГ
12.11.2023 10:05:46
0
2
Хаха, тунела... Ами виадуктите? = на тунела. Щото по света при такива интервенции добавят лента и към виадуктите, нали се сещате: усилване на колони, подмяна и разширение на носещите трегери...
10.
пътен инженер
11.11.2023 18:16:54
0
7
Хвърлям си дипломата на магистър, ако следващите 10 години този проект стане истина.
9.
Бургазлия
11.11.2023 16:12:38
3
1
Именно заради тунелите няма как да се разшири от софия до там.
По добре е само от траянови врати към Бургас да са четери ленти
8.
Селския
11.11.2023 14:13:23
1
8
Дачия клуб ??? Вие май не сте в час !? Ами....чисто нова Дачия е равно на 15 годишен Мерцедес примерно !! От опит Ви го казвам !! На 85000 бркакувах Дачията
7.
Дачия клуб
11.11.2023 14:07:12
5
4
Номер 2 е напълно прав. Защо трябва да се дават толкова много пари за глупости, след като трафика го правят безработни измекяри с таралясници, които по принцип трябва да пътуват с влака.
6.
XX
11.11.2023 12:56:32
0
4
До 5

"Убедих се че в Бг безсмислени проекти за крадене бол" - а как мислиш е в германия?
5.
Гражданин
11.11.2023 11:18:44
0
9
Убедих се че в Бг безсмислени проекти за крадене бол, влаковете леш,пътищата нямат алтернативни
4.
1303
11.11.2023 11:06:18
5
4
2 е прав
3.
до 2
11.11.2023 10:56:30
2
10
Фарклек или както дзверо се е писал, вместо да ми се тиквиш във новинарския сайт купи на хората автомобили или си емигрирай. Държавата ли оправяш ? Акъл може много да се дава, труд не.
2.
Фарскейп!!!!!
11.11.2023 10:33:21
24
7
Вместо да дават пари и да правят излишно богати определени хора, по-добре да забранят движението на коли над 10-12г.
И без това, всеки втори цървулан, дими и кади по улиците, 2лв да оправи кочината си няма, ама седнал и кара!!!!!!!!!!!
1.
Тц
11.11.2023 10:16:47
2
18
Ганя на 2 платна не може да кара и хвърчи в дясното платно.Ще дерибейства и на 3 платна.Бг шофьорите нямат културата на западняците,където трафикът е по- интензивен,но всеки спазва ред и дистанция!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори