Туристическият бранш в Кюстендил отчита подобряване на бизнес средата
Данните сочат, че през 2008 година леглата за гости в града са били едва 355, а към 2023 година се бележи ръст с над 400 процента
През последните години многократно се е увеличил броят на местата за настаняване в Кюстендил. Данните сочат, че през 2008 година леглата за гости в града са били едва 355, а към 2023 година се бележи ръст с над 400 процента. След ковид пандемията броят на нощувките надхвърля 120 000 годишно. Силвия Велкова, представител на Сдружение по туризъм – Кюстендил посочи, че безспорно има ръст в развитието на туризма.
"Всички, които се занимаваме под някаква форма с продукт в сферата на туризма виждаме, че се увеличава много броят на къщите за гости, на заведенията за хранене и обслужване. Има инвестиции в нови хотели, които са доста по-мащабни. Това показва, ме има едно подобряване на бизнес средата в сферата на туризма“, каза Силвия Велкова.
По думите й това се дължи на няколко фактора. Единият от тях е инициативата на бизнеса, предприемаческият дух, убедеността в бъдещето на Кюстендил. Всичко това на основата на едни прекрасни природни ресурси, история и култура. "От друга страна не може да не отчетем и подобряването на инфраструктурата. Макар не пълно мащабно и във всички краища на града, основно в централната градска част. Има доста подобрения на трасето на минералната вода, рехабилитация на улици, тротоари и настилки, изграждане на детски площадки“, заяви Силвия Велкова.
По думите й безспорен е и фактът, че голяма част от туристопотока идва заради богатата културна програма, организирана в Кюстендил. Културният календар и събитията в него са с традиция и привличат много туристи. "Отчитаме и подобряване на комуникацията с общинската администрация. Това се едни регулярни срещи, които са между туристическия бизнес и общината. Там поставяме въпроси и търсим решения. Давам пример за развитието на лесопарк "Хисарлъка“. За нас е важно, че има възможност за развитие. Вече си говорим и това дава резултати“, коментира Велкова.
Тя посочи, че бизнесът е относително стабилизиран, съвзел се от тежкия удар, нанесен от ковидкризата. В момента бизнесът работи по въпросите за растежа, подобряване на продукта и по-голяма конкурентоспособност. "Вече мислим по-мащабно. Мислим за реклама на дестинацията, за привличане на туристи инвестираме в обществени обекти и инициативи. Знаете за фестивала "Хисарлъка Expеrience“. Той се провежда в местността Хисарлъка и се радва на голям успех. Той в никакъв случай нямаше да бъде възможен, без съдействието на Общински съвет – Кюстендил и на Община Кюстендил, защото ние имахме от тях финансова и логистична подкрепа, а ползите за града са безспорни“, заяви Силвия Велкова в интервю за "Фокус".
Повече по темата очаквайте след малко!