×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си


Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си
Функционалното разпределение на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 се възприема положително от всички, то не влияе на нашата дейност, каза изп. директор на БМФ Порт Бургас Борис Балев
19 Октомври 2023, Четвъртък, 18:51 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

За интегрирането на пристанищни територии трябва да адаптираме модерния тренд от Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други спрямо нашата действителност

- Г-н Балев, след като наскоро разкрихте бъдещите планове за развитие на пристанище БМФ Порт Бургас, бихте ли споделили и Вашата визия за взаимодействието на града с Пристанище Бургас.

- Развитието на устойчивите градове е базирано много повече за нагласите на обществеността, отколкото на амбициите на определени политически кръгове и корпоративни интереси. Добрите публични и корпоративни лидерски практики са от критично значение, за да могат градовете да се справят със затрудненията в контекста на поставените от Европа амбициозни цели в областта на околната среда и климата – от въглеродна неутралност до кръгова икономика, от по-чист въздух до по-чист транспорт. Устойчивият град изисква сътрудничеството между публичния и частния сектор, което да бъде основано на принципа за създаване на стойност и за двете страни в дългосрочен план, като тази стойност трябва да е гарантирана и защитена.

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”

В последните няколко години общинската администрация на град Бургас постигна изключително много в развитието на градската среда. Бяха приети и изпълнени стратегически цели свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и към устойчиво развитие на територията. Сериозни усилия бяха положени и към интегрирането на части от пристанищните територии към градската среда, поради непосредственото им разположение до централната градска част на град Бургас, каквато е практиката в редица европейски градове, като Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други. Посетил съм всеки от тези градове и мисля, че не бихме могли да измислим нещо ново в Бургас, а по-скоро трябва да адаптираме модерния тренд за трансформация към нашата действителност. 

- Как може да се осъществи тази приемственост от големите европейски градове, за която говорите?

- Тази тенденция безспорно следва да продължи с оглед устойчивото развитие на града, и към вече обособената зона за обществен достъп „Морска гара„ да се включат допълнителни площи с отпаднало предназначение, част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1 – опериран от държавния оператор. Това е вече предприетият експертен подход при разработването на Генерален план за развитие на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 от страна на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, който предстои да бъде утвърден и приет след повече от 8-годишно обсъждане на функционалното зониране на терминала. За съжаление, именно липсата на Генерален план на терминала през последното десетилетие блокира изцяло развитието му и отварянето на града към пристанището, въпреки желанието на голяма част от жителите и гостите на град Бургас.

„БМФ Порт Бургас“ откри нов Интермодален терминал в Божурище

- Защо се бави Генералният план?

- Основна причина за забавянето при приемането на Генералния план беше повдигнатата полемика относно бъдещето на корабни места от № 6 до № 13 и тиловите им площи – част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1, и следва ли те да останат с товарно предназначение, или да бъдат включени в бъдещата зона за обществен достъп.

- Разяснете повече за тази полемика за нашите читатели и каква е Вашата визия за правилната експлоатация на тези корабни места, според Генералния план?

- Повече от двадесет години, заради конструктивната им неспособност да приемат съвременни товарни кораби, корабни места от № 6 до № 10 не се използват за претоварни дейности. По тази причина запазването им като товарни кейови места е лишено от всякаква логика и смисъл. От друга страна, корабни места № 11, № 12 и № 13 могат да продължат да се експлоатират като пристанищни мощности за обработка и складиране на товари и занапред. Именно тези три корабни места са единствените използвани от държавния пристанищен оператор за обработка на товари и понастоящем.

 С оглед на това напълно целесъобразно екипът, който разработва Генералния план, е приел да запази товарното предназначение на корабни места № 11, № 12 и № 13, като ги включи в зона за бъдещо развитие на пристанищни дейности, заедно с корабни места № 9 и № 10. В проекта на плана е отредено корабни места № 6, № 7 и № 8  да бъдат включени в зоната за бъдещо развитие на обществена дейност (което означава, че няма да се ползват за товарни дейности). Към момента изглежда, че постигнатото зонално и функционално разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема единодушно от всички заинтересовани страни, вкл. членовете на назначения от Министъра на транспорта и Министъра на регионалното развитие и благоустройството национален експертен съвет. Каквото и финално решение да се вземе за разпределението на горепосочените корабни места, то няма да влияе по никакъв начин на бъдещото развитие на терминалите, оперирани от „БМФ ПОРТ БУРГАС“ АД.

Пристанищен Терминал Бургас Изток 1

- Каква е Вашата позиция относно интегрирането на участъци от пристанищните зони в градската инфраструктура?

- Съвместно с държавните институции и в частност с подкрепата на Министерството на транспорта и съобщенията и усилията на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, през 2014 г. беше обособена зона за обществен достъп „Морска гара“ - част от територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1, която се превърна в своеобразна емблема на град Бургас, културен център – благодарение на провежданите ежегодно фестивали с изпълнители от цял свят и задължително място за посещение за всички гости на града.

Мисля, че с прилагането на комбиниран подход при адаптирането на отделни части от територията на този терминал към градската среда, се постига прекрасно взаимодействие между пристанищните и обществените дейности.

Към момента изглежда, че зоналното и функционалното разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема положително както от институциите, така и от гражданите и гостите на Бургас.  И тук отново ще подчертая, че това разпределение не е от значение, и не влияе на нашата дейност.

 


В категории: Бизнес


Почина млад футболист
Почина млад футболист 14/04/2025, Понеделник 21:33 1
Флагман.БГ Блесна в "Стани богат" Блесна в "Стани богат" 14/04/2025, Понеделник 21:24 0
Флагман.БГ Направи тежко признание Направи тежко признание 14/04/2025, Понеделник 21:00 0
Отлично класиране за България
Отлично класиране за България 14/04/2025, Понеделник 20:49 0
Избухна дипломатически скандал
Избухна дипломатически скандал 14/04/2025, Понеделник 20:24 1
От АПИ със съобщение за "Тракия"
От АПИ със съобщение за "Тракия" 14/04/2025, Понеделник 20:03 0
Прави голям бизнес ход
Прави голям бизнес ход 14/04/2025, Понеделник 19:40 0
Флагман.БГ Евгени Минчев с коментар за скандалното видео Евгени Минчев с коментар за скандалното видео 14/04/2025, Понеделник 19:24 6
България Всички новини
Българите са в основата на човешката цивилизация! Това е доказано от Раковски Българите са в основата на човешката цивилизация! Това е доказано от Раковски Най-големият български учен и революционер е успял да определи съвсем точно къде е прародината ни и е установил, че гръцкият език е формиран от нашия 10 сигурни признака, че той не иска връзка с вас 10 сигурни признака, че той не иска връзка с вас Ето кои са те  Край на коловозите по пътищата? Сензори в асфалта ловят претоварените камиони Край на коловозите по пътищата? Сензори в асфалта ловят претоварените камиони Ще мерят и средната скорост, разкри транспортният министър Гроздан Караджов Блесна в "Стани богат" Блесна в "Стани богат" Търговски директор спечели 10 бона Дете в тежко състояние заради менингит Дете в тежко състояние заради менингит Детето е постъпило в кома, каза директорът на СБАЛДБ „Проф. Иван Митев“ д-р Благомир Здравков От АПИ със съобщение за "Тракия" От АПИ със съобщение за "Тракия" Утре поетапно ще се ограничава достъпът до аварийната лента между 106-ти и 119-ти км в посока София Извънредно! Закопчаха непълнолетна поморийка с много наркотици (СНИМКИ) Извънредно! Закопчаха непълнолетна поморийка с много наркотици (СНИМКИ) При обиска са открити канабис и пико Кога ГЕРБ ще започне с кадровите назначения в Бургаска област Кога ГЕРБ ще започне с кадровите назначения в Бургаска област Кадровите промени ще дойдат, но приоритет са стабилността и държавното управление, категорични са от партията  Евгени Минчев с коментар за скандалното видео Евгени Минчев с коментар за скандалното видео Ето каква е позицията му На Европейското: Всички медалисти на България при мъжете са... На Европейското: Всички медалисти на България при мъжете са... "Армейци" с фурор за България
Феноменалните Иван Димов и Ангел Русев станаха европейски шампиони Феноменалните Иван Димов и Ангел Русев станаха европейски шампиони Единият спечели по категоричен начин титлата в категория до 61 килограма при мъжете, а другия в изтласкването бе без никаква конкуренция Почина млад футболист Почина млад футболист В Руската федерация Трагедия! Микробус падна в Дунав Трагедия! Микробус падна в Дунав Извадиха трупа на шофьора, българин е Избухна дипломатически скандал Избухна дипломатически скандал Между Франция и Алжир Прави голям бизнес ход Прави голям бизнес ход Ще става съсобственик на клуб   Огромна трагедия със строителни работници Огромна трагедия със строителни работници В Полша Тръмп поиска да отнемат лиценза на телевизия CBS заради "остри плювки" към него Тръмп поиска да отнемат лиценза на телевизия CBS заради "остри плювки" към него CBS е извън контрол, на нива, невиждани досега, и трябва да платят висока цена за това, смяна президентът на САЩ Таксиметровите шофьори в Атина обявяват 24-часова стачка Таксиметровите шофьори в Атина обявяват 24-часова стачка Протестът е срещу забраната такситата да се движат в бус лентите Първата ИИ певица изпя легендарна чалга и избухна голям скандал Първата ИИ певица изпя легендарна чалга и избухна голям скандал Десислава иска 15 хил.лева Затворници ще чистят 43 200 метра речни корита в Бургаско Затворници ще чистят 43 200 метра речни корита в Бургаско През този месец, ще бъдат отстранени наносите в отводнителния канал край пътя в границите на Миролюбово, и водоскока на пътя кв. "Банево" – Изворище
Евгени Минчев Евгени Минчев Не ви е работа дали съм пил и паднал, поне не карам пиян като вашите любимци Виц на деня Виц на деня - Чуk... чуk...
- Кой чука?
- Който може и на който му дадаааат!
Виц на деня Виц на деня Между лекари:
- Ще бъде ужасно, ако един певец разбере след операция,
че повече не може да пее.
- Ще бъде още по-ужасно, ако не разбере това.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Както е тръгнало след 100 години в България ще останем само аз и Лили Иванова...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори