×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си


Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си
Функционалното разпределение на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 се възприема положително от всички, то не влияе на нашата дейност, каза изп. директор на БМФ Порт Бургас Борис Балев
19 Октомври 2023, Четвъртък, 18:51 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

За интегрирането на пристанищни територии трябва да адаптираме модерния тренд от Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други спрямо нашата действителност

- Г-н Балев, след като наскоро разкрихте бъдещите планове за развитие на пристанище БМФ Порт Бургас, бихте ли споделили и Вашата визия за взаимодействието на града с Пристанище Бургас.

- Развитието на устойчивите градове е базирано много повече за нагласите на обществеността, отколкото на амбициите на определени политически кръгове и корпоративни интереси. Добрите публични и корпоративни лидерски практики са от критично значение, за да могат градовете да се справят със затрудненията в контекста на поставените от Европа амбициозни цели в областта на околната среда и климата – от въглеродна неутралност до кръгова икономика, от по-чист въздух до по-чист транспорт. Устойчивият град изисква сътрудничеството между публичния и частния сектор, което да бъде основано на принципа за създаване на стойност и за двете страни в дългосрочен план, като тази стойност трябва да е гарантирана и защитена.

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”

В последните няколко години общинската администрация на град Бургас постигна изключително много в развитието на градската среда. Бяха приети и изпълнени стратегически цели свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и към устойчиво развитие на територията. Сериозни усилия бяха положени и към интегрирането на части от пристанищните територии към градската среда, поради непосредственото им разположение до централната градска част на град Бургас, каквато е практиката в редица европейски градове, като Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други. Посетил съм всеки от тези градове и мисля, че не бихме могли да измислим нещо ново в Бургас, а по-скоро трябва да адаптираме модерния тренд за трансформация към нашата действителност. 

- Как може да се осъществи тази приемственост от големите европейски градове, за която говорите?

- Тази тенденция безспорно следва да продължи с оглед устойчивото развитие на града, и към вече обособената зона за обществен достъп „Морска гара„ да се включат допълнителни площи с отпаднало предназначение, част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1 – опериран от държавния оператор. Това е вече предприетият експертен подход при разработването на Генерален план за развитие на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 от страна на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, който предстои да бъде утвърден и приет след повече от 8-годишно обсъждане на функционалното зониране на терминала. За съжаление, именно липсата на Генерален план на терминала през последното десетилетие блокира изцяло развитието му и отварянето на града към пристанището, въпреки желанието на голяма част от жителите и гостите на град Бургас.

„БМФ Порт Бургас“ откри нов Интермодален терминал в Божурище

- Защо се бави Генералният план?

- Основна причина за забавянето при приемането на Генералния план беше повдигнатата полемика относно бъдещето на корабни места от № 6 до № 13 и тиловите им площи – част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1, и следва ли те да останат с товарно предназначение, или да бъдат включени в бъдещата зона за обществен достъп.

- Разяснете повече за тази полемика за нашите читатели и каква е Вашата визия за правилната експлоатация на тези корабни места, според Генералния план?

- Повече от двадесет години, заради конструктивната им неспособност да приемат съвременни товарни кораби, корабни места от № 6 до № 10 не се използват за претоварни дейности. По тази причина запазването им като товарни кейови места е лишено от всякаква логика и смисъл. От друга страна, корабни места № 11, № 12 и № 13 могат да продължат да се експлоатират като пристанищни мощности за обработка и складиране на товари и занапред. Именно тези три корабни места са единствените използвани от държавния пристанищен оператор за обработка на товари и понастоящем.

 С оглед на това напълно целесъобразно екипът, който разработва Генералния план, е приел да запази товарното предназначение на корабни места № 11, № 12 и № 13, като ги включи в зона за бъдещо развитие на пристанищни дейности, заедно с корабни места № 9 и № 10. В проекта на плана е отредено корабни места № 6, № 7 и № 8  да бъдат включени в зоната за бъдещо развитие на обществена дейност (което означава, че няма да се ползват за товарни дейности). Към момента изглежда, че постигнатото зонално и функционално разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема единодушно от всички заинтересовани страни, вкл. членовете на назначения от Министъра на транспорта и Министъра на регионалното развитие и благоустройството национален експертен съвет. Каквото и финално решение да се вземе за разпределението на горепосочените корабни места, то няма да влияе по никакъв начин на бъдещото развитие на терминалите, оперирани от „БМФ ПОРТ БУРГАС“ АД.

Пристанищен Терминал Бургас Изток 1

- Каква е Вашата позиция относно интегрирането на участъци от пристанищните зони в градската инфраструктура?

- Съвместно с държавните институции и в частност с подкрепата на Министерството на транспорта и съобщенията и усилията на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, през 2014 г. беше обособена зона за обществен достъп „Морска гара“ - част от територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1, която се превърна в своеобразна емблема на град Бургас, културен център – благодарение на провежданите ежегодно фестивали с изпълнители от цял свят и задължително място за посещение за всички гости на града.

Мисля, че с прилагането на комбиниран подход при адаптирането на отделни части от територията на този терминал към градската среда, се постига прекрасно взаимодействие между пристанищните и обществените дейности.

Към момента изглежда, че зоналното и функционалното разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема положително както от институциите, така и от гражданите и гостите на Бургас.  И тук отново ще подчертая, че това разпределение не е от значение, и не влияе на нашата дейност.

 


В категории: Бизнес


Нападение с нож в Берлин
Нападение с нож в Берлин 21/02/2025, Петък 21:33 4
Каза за Реал Мадрид
Каза за Реал Мадрид 21/02/2025, Петък 20:48 1
Много е зле
Много е зле 21/02/2025, Петък 20:33 0
Флагман.БГ Той не е виновен Той не е виновен 21/02/2025, Петък 20:24 0
Радва се на нежен "допинг"
Радва се на нежен "допинг" 21/02/2025, Петък 20:00 1
Звучен скандал в София
Звучен скандал в София 21/02/2025, Петък 19:33 0
България Всички новини
Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Парите стигат и за размразяване на минималната работна заплата, изчисли бившият финансов министър Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Преди да говорим за пестене, трябва да си дадем ясна сметка, че има риск големи групи от хора да бъдат поставени от пълно социално изключване, каза той Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Деян от Русе напусна „Живот на кантар“, след като повечето от съотборниците му предпочетоха в отбора да остане Йорданка Ужасна миризма и гъст дим над... Ужасна миризма и гъст дим над... Пловдив Организира се събитие в памет на Тома Бинчев Организира се събитие в памет на Тома Бинчев То ще се проведе в София Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Драма на финала, тимът на Тодор от Созопол и Виолета от Бургас победи, а сините изостанаха само с 20 см Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... "Просто уникални хора", твърди участничка във формата Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Руският президент обожаваше вниманието, обожаваше тези малки кавги между ухажорите му. И най-вече обожаваше подаръците Радва се на нежен "допинг" Радва се на нежен "допинг" Никол подкрепи Везенков в Ботевград Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Ректорът на БСУ проф. Милен Балтов изтъкна, че и сега много авиокомпании обозначават в своите сайтове бургаското летище с това название, но в скоби
Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо   Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? На обща стойност от близо 150 млрд. долара, серията от продажби е прецедент в кариерата на легендарния финансист Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Франциск се лекува в римската болница „Джемели“, където беше приет на 14 февруари Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Очаква се срещата да е в понеделник, за да обсъдят ситуацията в Украйна ФБР има нов директор ФБР има нов директор Смята се, че Каш Пател е верен сподвижник на Тръмп Володимир Зеленски с важен ход Володимир Зеленски с важен ход Точно сега американският президент е много разочарован от украинския лидер, отбеляза съветникът по националната сигурност на САЩ Майк Уолц
Владислав Горанов, бивш финансов министър Владислав Горанов, бивш финансов министър Политическата класа прояви разум, за да създаде смисъл Виц на деня Виц на деня - Какво е "Женски радости"?
- Дънките ти падат, а сутиена ти стиска.
Виц на деня Виц на деня Момиче при зъболекаря:
- Ако знаети колко ме е страаааах! Предпочитам да родя, вместо да ми вадят зъб.
Зъболекарят:
- Ама хайде решавайте по-бързо, че да знам кой инструмент да използвам.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Човек, колкото и да е суеверен, никога няма да откаже 13-та заплата.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори