×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си


Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си
Функционалното разпределение на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 се възприема положително от всички, то не влияе на нашата дейност, каза изп. директор на БМФ Порт Бургас Борис Балев
19 Октомври 2023, Четвъртък, 18:51 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

За интегрирането на пристанищни територии трябва да адаптираме модерния тренд от Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други спрямо нашата действителност

- Г-н Балев, след като наскоро разкрихте бъдещите планове за развитие на пристанище БМФ Порт Бургас, бихте ли споделили и Вашата визия за взаимодействието на града с Пристанище Бургас.

- Развитието на устойчивите градове е базирано много повече за нагласите на обществеността, отколкото на амбициите на определени политически кръгове и корпоративни интереси. Добрите публични и корпоративни лидерски практики са от критично значение, за да могат градовете да се справят със затрудненията в контекста на поставените от Европа амбициозни цели в областта на околната среда и климата – от въглеродна неутралност до кръгова икономика, от по-чист въздух до по-чист транспорт. Устойчивият град изисква сътрудничеството между публичния и частния сектор, което да бъде основано на принципа за създаване на стойност и за двете страни в дългосрочен план, като тази стойност трябва да е гарантирана и защитена.

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”

В последните няколко години общинската администрация на град Бургас постигна изключително много в развитието на градската среда. Бяха приети и изпълнени стратегически цели свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и към устойчиво развитие на територията. Сериозни усилия бяха положени и към интегрирането на части от пристанищните територии към градската среда, поради непосредственото им разположение до централната градска част на град Бургас, каквато е практиката в редица европейски градове, като Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други. Посетил съм всеки от тези градове и мисля, че не бихме могли да измислим нещо ново в Бургас, а по-скоро трябва да адаптираме модерния тренд за трансформация към нашата действителност. 

- Как може да се осъществи тази приемственост от големите европейски градове, за която говорите?

- Тази тенденция безспорно следва да продължи с оглед устойчивото развитие на града, и към вече обособената зона за обществен достъп „Морска гара„ да се включат допълнителни площи с отпаднало предназначение, част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1 – опериран от държавния оператор. Това е вече предприетият експертен подход при разработването на Генерален план за развитие на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 от страна на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, който предстои да бъде утвърден и приет след повече от 8-годишно обсъждане на функционалното зониране на терминала. За съжаление, именно липсата на Генерален план на терминала през последното десетилетие блокира изцяло развитието му и отварянето на града към пристанището, въпреки желанието на голяма част от жителите и гостите на град Бургас.

„БМФ Порт Бургас“ откри нов Интермодален терминал в Божурище

- Защо се бави Генералният план?

- Основна причина за забавянето при приемането на Генералния план беше повдигнатата полемика относно бъдещето на корабни места от № 6 до № 13 и тиловите им площи – част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1, и следва ли те да останат с товарно предназначение, или да бъдат включени в бъдещата зона за обществен достъп.

- Разяснете повече за тази полемика за нашите читатели и каква е Вашата визия за правилната експлоатация на тези корабни места, според Генералния план?

- Повече от двадесет години, заради конструктивната им неспособност да приемат съвременни товарни кораби, корабни места от № 6 до № 10 не се използват за претоварни дейности. По тази причина запазването им като товарни кейови места е лишено от всякаква логика и смисъл. От друга страна, корабни места № 11, № 12 и № 13 могат да продължат да се експлоатират като пристанищни мощности за обработка и складиране на товари и занапред. Именно тези три корабни места са единствените използвани от държавния пристанищен оператор за обработка на товари и понастоящем.

 С оглед на това напълно целесъобразно екипът, който разработва Генералния план, е приел да запази товарното предназначение на корабни места № 11, № 12 и № 13, като ги включи в зона за бъдещо развитие на пристанищни дейности, заедно с корабни места № 9 и № 10. В проекта на плана е отредено корабни места № 6, № 7 и № 8  да бъдат включени в зоната за бъдещо развитие на обществена дейност (което означава, че няма да се ползват за товарни дейности). Към момента изглежда, че постигнатото зонално и функционално разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема единодушно от всички заинтересовани страни, вкл. членовете на назначения от Министъра на транспорта и Министъра на регионалното развитие и благоустройството национален експертен съвет. Каквото и финално решение да се вземе за разпределението на горепосочените корабни места, то няма да влияе по никакъв начин на бъдещото развитие на терминалите, оперирани от „БМФ ПОРТ БУРГАС“ АД.

Пристанищен Терминал Бургас Изток 1

- Каква е Вашата позиция относно интегрирането на участъци от пристанищните зони в градската инфраструктура?

- Съвместно с държавните институции и в частност с подкрепата на Министерството на транспорта и съобщенията и усилията на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, през 2014 г. беше обособена зона за обществен достъп „Морска гара“ - част от територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1, която се превърна в своеобразна емблема на град Бургас, културен център – благодарение на провежданите ежегодно фестивали с изпълнители от цял свят и задължително място за посещение за всички гости на града.

Мисля, че с прилагането на комбиниран подход при адаптирането на отделни части от територията на този терминал към градската среда, се постига прекрасно взаимодействие между пристанищните и обществените дейности.

Към момента изглежда, че зоналното и функционалното разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема положително както от институциите, така и от гражданите и гостите на Бургас.  И тук отново ще подчертая, че това разпределение не е от значение, и не влияе на нашата дейност.

 


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Внасят вот на недоверие към правителството Внасят вот на недоверие към правителството 24/03/2025, Понеделник 09:30 1
Флагман.БГ Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач 24/03/2025, Понеделник 09:16 0
Флагман.БГ Разби ги в Капките Разби ги в Капките 24/03/2025, Понеделник 09:00 0
Огромно напрежение в Турция
Огромно напрежение в Турция 24/03/2025, Понеделник 07:21 0
Флагман.БГ Интересно научно събитие в Бургас Интересно научно събитие в Бургас 24/03/2025, Понеделник 07:10 4
Ето прогнозата за времето
Ето прогнозата за времето 24/03/2025, Понеделник 06:48 0
Флагман.БГ Държавата с реакция след огромния гаф с тотото Държавата с реакция след огромния гаф с тотото 24/03/2025, Понеделник 06:38 14
България Всички новини
В бургаска болница спасиха тежко пострадал младеж В бургаска болница спасиха тежко пострадал младеж Юношата е срязал ръката си до кост Внасят вот на недоверие към правителството Внасят вот на недоверие към правителството Ще удържи ли мнозинството, което в момента е от критичните 121 депутати? Като във филма "Скорост": Две дами пострадаха в автобус в Бургаско Като във филма "Скорост": Две дами пострадаха в автобус в Бургаско Едната жена е с по-тежки наранявания Подробности за инцидента с Пежото и тротинетката в "Долно Езерово" Подробности за инцидента с Пежото и тротинетката в "Долно Езерово" Пострадалият няма вина, за щастие контузиите му не са фатални Разби ги в Капките Разби ги в Капките Вени спечели вота на публиката миналата вечер Здравко от Биг Брадър затваря ресторанта си Здравко от Биг Брадър затваря ресторанта си Бизнесменът уточни, че не е първият, който решава да затвори заведението си Социалните мрежи пламнаха: Малолетни момичета унижиха друго дете (ВИДЕО 18+) Социалните мрежи пламнаха: Малолетни момичета унижиха друго дете (ВИДЕО 18+) Екшънът се случи в Пловдив Могат да почерпят всички, които се казват... Могат да почерпят всички, които се казват... Захари, Захарина, Зарко и Хари Кола блъсна младеж на пешеходна пътека Кола блъсна младеж на пешеходна пътека Пострадалият е транспортиран в болница Интересно научно събитие в Бургас Интересно научно събитие в Бургас Проведе се петото издание на Академия "Амелия Еърхарт"
Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач Бизнесменът почина след продължително боледуване От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати Киев иска достоен и траен мир Огромно напрежение в Турция Огромно напрежение в Турция Масовите протести в защита на Екрем Имамоглу продължават, Ердоган обвини опозицията в тероризъм Възстановяват групата на МЕЧ Възстановяват групата на МЕЧ В национален ефир Василев отправи ултиматум, че ако в сряда парламентарната група на МЕЧ не бъде възстановена, “Киселова повече никога няма да седне като председател” Не им стиска да ме арестуват, смята Асен Василев Не им стиска да ме арестуват, смята Асен Василев Арестуваният охранител на съпредседателя на "Промяната" вече се е върнал на работа към партията Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Следи на двама отвлечени водят към Турция  Тръмп забрани на Хилари Клинтън и други свои врагове достъп до класифицирана информация Тръмп забрани на Хилари Клинтън и други свои врагове достъп до класифицирана информация В черния списък влизат още няколко персони, чиито авторитет е меко казано спорен Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Досега, ако човек е работил в България, а след това в друга страна от Европейския съюз (ЕС) и се върне у нас безработен, за изчислението на обезщетението му за безработица голяма роля играе последният му доход Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Находката се оказала стара стъклена бутилка във формата на колба с тъмна течност вътре Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Обадих се два пъти на 112, отказаха да пратят помощ, твърди Николина Иванова 
Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Ще видим трайното завръщане на Путин на международното поле за преговори Виц на деня Виц на деня - Пиян ли си?
- Не съм!
- Кажи: Крал Карл и Кралица Карла крали крадени кларинети.
- Бааахти айдуците!
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, имам страхотна новина!
- Каква е, слънчице?
- Ненапразно си платил каското на колата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Най-страшният звяр в природата? Жена на диета, в цикъл, мъчейки се да спре цигарите и разочарована от мъжете...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори