Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси
Спортната индустрия е много богата. Генерират се милиарди долари от спортни представители, организации, собственици, атлети, отбори и всички агенти, които са пряко свързани със спорта. Но това, което е интересно е, че спортната индустрия има мащабен ефект върху други икономически сектори и бизнеси, като това води до ситуация, в която косвените приходи надвишават директните.
Говорим за това как спортовете генерират пари за други части от икономиката. Разбира се, най-явният бизнес, който е пряко засегнат от спорта и генерира огромни приходи, е индустрията за сайтове за залози. Със сигурност всеки букмейкър, или поне най-добрите, успяват оптимално да капитализират спортната индустрия. От всеки сайт за залагания в Америка до всеки оператор, който предлага залози във Филипините и всички букмейкъри по света, които генерират доход от популярността на спорта и ентусиазма на неговите фенове. Всъщност, има спортове и спортни събития, които носят милиони на сайтове за залози, помислете за Super Bowl LVIII, състезание, което е генерирало над $16 милиарда от залози!
Но не само хазартната индустрия генерира доходи от спортната индустрия. Има толкова много други сектори, които са косвено повлияни от спорта, а други икономики до голяма степен разчитат изцяло на него.
Търговията
Търговският бизнес генерира големи доходи благодарение на спорта. Само се замислете за всички мърчандайз артикули на футболни отбори, които феновете купуват. Дори не говорим само за директно свързаните артикули, като тениски с футболно лого или брандирани суичъри, а за всякакви продукти.
Атлетите и играчите се превръщат в идоли за феновете и хората искат да се обличат като любимите си играчи, да носят същите обувки, аксесоари и малко или много - да бъдат като тях. Това моментално задвижва мърчандайза, за да продават все повече продукти. Модните брандове се съюзяват с големите атлети, спонсорират играчи и всички те подпомагат продажбите - такива, които са вдъхновени от спорта.
И не е само за външния вид. Всеки продукт, който е показван, продаван или рекламиран от спортни звезди, се превръща в хит и принос за доход. Социалните медии много подпомогнаха комерсиализацията на всичко, рекламирано от спортните инфлуенсъри.
Туризъм
Освен търговията, туризмът също е силно повлиян от спорта. Това е най-видно, когато предстои голямо спортно събитие и туристическата активност, която се генерира по това време.
Гостите не само носят доход благодарение на закупени билети. Тяхното идване означава и че повече хора са се събрали на едно място, което означава, че ще има повишаване на консумацията, от което ще са доволни всички предлагащи някакъв вид услуги - барове, ресторанти, хотели и дори будки с улична храна.
Медиен бизнес
Медиите също процъфтяват благодарение на спорта. Правата за излъчване на живо и стриймване са истински машини за генериране на доходи. Медийните компании стават все по-богати, благодарение на спортни събития, лиги и популярни игри.
Светът полудява, когато е време за гледане на Супербоул, плейофите и финалите на НБА, Олимпийските игри, финалите на НХЛ Стенли Къп или финалите на Шампионската лига на УЕФА, както и живи излъчвания и всичко останало свързано със стриймване от съответното събитие. Всичко това генерира огромни приходи от реклами.
Развитие на инфраструктурата
Естествено, няма как да пропуснем и развитието на инфраструктурата в местата, където се провеждат големи спортни събития или където спортът се развива с пълна сила. Местната общественост наблюдава кипящата работа по инфраструктурата, която включва нови големи стадиони, например, за развиващи се футболни клубове, или нови сгради, когато има важни събития. Строителните компании, техническите предприятия и доставчиците на технологии усещат голям приток на приходи, когато става въпрос за спорт.
Това са типичните бизнес сектори, които са засегнати от спортната индустрия, генерирайки косвени, но и доста високи печалби за цялата си икономика. Спортовете са "възли", които генерират милиарди и имат ефект върху множество от заобикалящите ги икономики.