СЕК: Сериозен успех по Плана Бачийски - Държавата ще инвестира 6 400 000 лева в обновяване на 11 корабно място в Пристанище Бургас
Аз и моят екип положихме много усилия това да се случи, каза той
Поредна важна част от „Планът Бачийски“, както е познат планът за икономическо развитие на Бургас, разработен от Константин Бачийски, вече се изпълнява пред очите на всички, коментират от ПП СЕК.
„Преди броени дни стана ясно, че ДП „Пристанищна инфраструктура“ е предвидила 6.4 млн. лв. за обществена поръчка, свързана с ремонт и обновяване на 11 кейово място. Това е поредна важна част от моя план за икономическо развитие на Бургас и вече се изпълнява пред очите на всички“, каза кандидатът за кмет от СЕК Константин Бачийски.
„Това е точката, в която преди 1989 година на бургаското пристанище се обслужваха товари, свързани с дейността на тогавашната държавна транспортна компания СОМАТ, която тогава е била най-голямата в Европа и е разполагала с 10 000 камиона“, допълни той.
Според него след обновяването на съоръжението то ще повиши капацитета си, ще се увеличи и допустимото натоварване на кейовата стена и ще може отново да се обработват „ро-ро“ товари/предназначени за превоз на транспортни средства.
„Основно предимство на този сегмент е, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище Запад, а оттам директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града“ каза Бачийски и допълни, че за този развой на събитията е положил системни и последователни усилия заедно с екипа си.
„Противоположна беше идеята на сегашното ръководство на община Бургас, която искаше да развива в тази част на Пристанището градинки, кафета и зони за развлечения. Възпротивих се срещу този вариант на Генерален план, защото моята идея винаги е била да се развиват корабни места, както и да се изгражда нов дълбоководен терминал с нови 8 корабни места. Доказано е, че едно работещо корабно място носи за месец повече приходи в сравнение с наемите за година от всички ресторанти и кафенета, взети заедно“, коментира кандидатът за кмет Константин Бачийски.
Той определи обявяването от ДППИ на обществената поръчка за обновяване на 11 корабно място като доказателство, че идеите му са реални и имат икономическа логика за разлика идеите на някои от останалите претенденти за кметския пост в Бургас, които той определя като „фантазии“.
Бачийски смята, че като последващ ефект от ремонта на кейовото място и неговата експлоатация ще бъдат създадени нови работни места по транспортните и логистини вериги в Бургас, в региона и в цялата страна.
Той определя като абсурдно това, че сегашното ръководство на общината има намерение да обжалва варианта на Генералния плас с новите корабни места и продължава да държи на своята концепция.
„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж. В исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари“ – коментира Константин Бачийски.
„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места. Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп“, твърди кандидатът за кмет Константин Бачийски.