×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Обсъждат специални шофьорски книжки за джипове и коли на ток


02 Октомври 2023, Понеделник, 18:40 ч.
Автор: Флагман.бг

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка

Ако Европа въведе нови специални шофьорски книжки за джипове, то такива трябва да се изискват и за по-голямата част от електрическите автомобили. Френската евродепутатка Карима Дели, която е и председател на транспортната комисия към Европарламента, разбуни шофьорските духове с внасянето на предложение за въвеждане на специален лиценз В+ за водачите на големи автомобили, тежащи над 1800 кг. Това автоматично означава, че в “тежката” категория ще попаднат и поне 2/3 от колите на ток, обобщи "24 часа".

Една кола днес тежи средно 1,4 тона. Чисто електрическите превозни средства, от друга страна, тежат средно 1,9 тона, като само батерията може да достигне до 750 килограма.

Според депутатката от една от водещите “зелени” партии големите SUV модели не само консумират повече гориво, но и заемат повече място. Сблъсъкът със SUV също би довел до много по-тежки наранявания, отколкото при по-леките автомобили. Всичко това може да се прочете в проектодоклада на Дели. Тя ръководи Европейския парламент по реформата на правилата на ЕС за шофьорските книжки. Миналата пролет Европейската комисия представи предложение за модернизиране на директивата за европейската шофьорска книжка. Сега зависи от Европейския парламент и от държавите - членки на ЕС, да договорят окончателните европейски правила, пише "24 часа".

Според французойката шофьорска книжка B, която в момента се изисква за управление на леки и лекотоварни автомобили, не е съвсем подходяща за най-тежките леки коли. Вместо това зелената депутатка иска да се въведе шофьорска книжка B+ за леки и лекотоварни автомобили с тегло над 1800 кила. Шофьорите обаче ще могат да я получат само след двегодишен изпитателен срок с нормална шофьорска книжка B.

Минималната възраст за получаване на шофьорска книжка за SUV трябва да бъде 21 години според нейното предложение.

Това означава, че шофьорите на популярни тежки джипове като Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes G-Class или BMW X5 ще трябва да имат адаптирана шофьорска книжка. Но тъй като предложението не се отнася до конкретна форма на конструкцията на автомобила, а засяга само теглото, по-голямата част от водачите на електрически автомобили също ще трябва да се сдобият с тази специална шофьорска книжка. Ограничението от 1,8 тона изключва само електромобилите от по-малкия сегмент.

Представителката на партията Europe Ecologie Les Verts не спира дотук. Предлага се също така максимална скорост от 90 км/ч за начинаещи шофьори и книжка с точки за целия ЕС. Освен това шофирането със скорост над 130 км/ч да бъде забранено навсякъде в Европа. Възможните допълнителни мерки ще бъдат в допълнение към предварително обявените промени за шофьорските книжки в ЕС.

Въпреки че повече от половината от всички нови автомобили, продадени в Европейския съюз, са SUV, тези модели са обект на критики от известно време. Критиците често ги смятат за антисоциални коли, които поради допълнителното си тегло и височина гарантират, че в случай на катастрофа жертвите обикновено седят в другите коли. Освен това SUV колите не са добре дошли в много градове поради техния размер и тегло и защото биха били по-опасни за уязвимите участници в движението, като например велосипедистите.

През следващите седмици в ЕП ще се обсъдят и други идеи за реформа на шофьорските книжки, като например книжките на шофьорите над 60-годишна възраст да се подновяват на всеки 7 г., а не на десет. Законодателният процес все още е в начален стадий и едва ли всички предложения за забрани и останалите идеи ще останат в законопроекта.

През годините автомобилите все повече се “тъпчат” с технологии, като се започне от инфоразвлекателната система и се стигне до множество системи за активна и пасивна безопасност. Всички тези модерни и донякъде полезни джаджи доведоха до увеличаване на размера и теглото на съвременните автомобили.

Mercedes 190 от 1982 г., предшественик на сегашната C-класа с 4,42 метра дължина, е с тегло, в зависимост от нивото на оборудване, между 1080 и 1300 кг. 41 години по-късно сегашният Mercedes C-Class достига 4,75 метра дължина и в plug-in версията тежи повече от 2 тона. Повече от първата S-класа, която се доближаваше до тези 2 тона.

Увеличаването на теглото на автомобилите е проблем, който засяга други, още по-важни въпроси като безопасността и шофьорските книжки.

Колкото по-голямо е теглото на автомобила, толкова по-голяма е силата, необходима за спирането му. Елементарна физика. Така че по-тежките автомобили, изискват по-мощни спирачни системи. Но това не е всичко. Всъщност в случай на злополука с увеличаването на теглото и рисковете за пътниците във всички други участващи превозни средства могат да се увеличат.

Именно поради тази причина в доклада за тестовете, извършени през 2022 г., Euro NCAP (европейският орган по безопасност) официално предупреди за проблемите за увеличаването на теглото на новите автомобили, с допълнение от сравнителна таблица между превозните средства, тествани в двугодишен период 2010-2012 г. и 2020- 2022 г.

Почти 100 кг отгоре е теглото само за 10 години за компактните автомобили, повече от 200 за автомобили от D сегмента (като Alfa Romeo Giulia, BMW Серия 3 и т.н.) и повече от 130 за малките SUV модели. При електрическите автомобили средното тегло е над 2 тона за по-високите сегменти, като батериите играят основна роля в това непрекъснато увеличаване на масата.

И ако всички тези килограми, носени наоколо, не влияят на безопасността на пътниците, те имат значение в случай на сблъсък. Опитайте се да си представите джип с тегло над 2 тона, който се сблъсква с малък, тежащ около 1400 кг.

Поради тази причина Euro NCAP подчертава необходимостта от приемане на адекватни структури за поглъщане на удари заедно с все по-ефективни системи за подпомагане на водача, за защита не само на други превозни средства, но и на велосипедисти и пешеходци.

Друг основен момент в непрекъснатото нарастване на теглото на автомобилите се отнася до ограниченията, наложени от шофьорската книжка. Всъщност в момента тези, които имат книжка B, могат да управляват автомобили с маса не повече от 3,5 тона. Все още сме далече от тази граница, но както беше подчертано преди време от Bentley, при тези темпове в бъдеще B лицензът може вече да не е достатъчен.

За да подкрепи своята теория, английската компания произведе дългата версия на своя луксозен джип Bentayga с 2514 кг брутно тегло и увеличаващо се до 3280 кг. при версията с електрическа батерия.

Със сигурност, ако тази тенденция се запази до 2035 г., когато новите автомобили в Европа ще трябва да бъдат само електрически, може да се окаже, че за някои луксозни модели ще трябва професионална книжка за товарни ванове заради високото им тегло.


В категории: Животът


9
Коментара
9
Коментара по темата
9.
илко
04.10.2023 08:41:43
0
0
големците се чудят какво ново да измислят това е много много тъпо и няма никакъв смисъл от това. да обърнат повече и да търсят тези с купените книжки теса много от тях има много птп та
8.
Герчо
03.10.2023 22:15:31
0
1
Сега нашитедупедавци ще се опитат да изпъкнат като изпълнен памперс. Настимирчо Ананиев ще вземе да измисли още някоя тъпотия в духа на еврогейщината. За да ги изпревари! Глейте само кво се задава!
7.
Петров
03.10.2023 20:44:28
0
2
А защо не приемат и закона да отпаднат дипломите за кандидат шофьори както е на всякаде в Европа
6.
шУфИОр
03.10.2023 19:25:26
0
2
Поредната еврогейска тъпотия! И нашите дупедавци подлагат веднага задните си части, без дори инструмента да се е показал!
5.
Мнкллл
03.10.2023 12:51:33
1
4
Може би предполагам пак ,ЕС се намесва в държавите членки ААА що
4.
Значи
03.10.2023 08:48:39
0
6
Достатъчно е човек да прочете името на въпросната проектовносителка : "Френската евродепутатка Карима Дели"...евродепутатка от африкански произход...
В кат. B си пише,че: "Водачът има право да управлява МПС с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг и броят на местата за сядане без мястото на водача не надвишава 8. Към тях може да се прикачва ремарке, чиято допустима максимална маса не надвишава 750 кг. Водачът има право да управлява и МПС от категория "АМ".!
3.
До 2
03.10.2023 07:28:58
0
5
По-скоро еврогейски..
2.
Рачо
03.10.2023 07:27:36
0
3
Европейски ценности,сър ...
1.
Минчо
02.10.2023 19:05:54
4
20
Очаквам скоро да ми казват как правилно да ходя в клозета и как да си трия гъзо след това, което да е в синхрон в природата и с минимален въглероден отпечатък.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Александър Андонов – човекът, който извежда децата от гетото и ги превръща в шампиони Александър Андонов – човекът, който извежда децата от гетото и ги превръща в шампиони Треньорът, запалил десетки младежи по лека атлетика Тотото с позиция за гафа: Виновни се оказаха...топките Тотото с позиция за гафа: Виновни се оказаха...топките Каквото и да е обяснението – щетите за имиджа на играта вече са нанесени, а фразата „Втори тото шанс“ придоби съвсем нов смисъл Несломимия Виктор се качи 19 пъти поред на Черни връх в благотворителна кауза Несломимия Виктор се качи 19 пъти поред на Черни връх в благотворителна кауза Ултрамаратонецът започна приключението си в петък в 09.32 ч. и завърши последното си изкачване на най-високия връх на Витоша в 07.40 ч. в неделя С 6.5 млн. лв. търсят кой да завърши „Митът за делфина“ в новата детска болница на Бургас С 6.5 млн. лв. търсят кой да завърши „Митът за делфина“ в новата детска болница на Бургас Това става дни, след като най-после държавата отпусна нужните за довършването на обекта средства Гафът на века: В Тото 5/35 се падна числото 41 Гафът на века: В Тото 5/35 се падна числото 41 "Да върнат парите на всички! Какво още чакаме – числото 100?", беснеят зрители Живко Богданов от "Несебър Мото" триумфира в Елхово в клас MX1 Живко Богданов от "Несебър Мото" триумфира в Елхово в клас MX1 Това е първото участие на Богданов за новия сезон и част от подготовката му за предстоящото начало на националния шампионат по мотокрос Миналата година Росен Желязков разцепи ДПС-то, но сега може да обедини двете ДПС-та Миналата година Росен Желязков разцепи ДПС-то, но сега може да обедини двете ДПС-та Влизането в еврозоната трябва да е начало на съществения мандат на това управление, а не краят му Министър обясни как се манипулират цените в магазините Министър обясни как се манипулират цените в магазините С една по-ниска надценка на вносните продукти, те са с осезаемо по-ниска цена от българските, на които се поставят високи надценки, обясни той Опасност за велосипедистите: Водачи на МПС-та паркират върху най-старата велоалея в България Опасност за велосипедистите: Водачи на МПС-та паркират върху най-старата велоалея в България Читател сигнализира за нарушения, застрашаващи безопасността на колоездачите Да си купите апартамент в панелка може да е много по-добро решение, отколкото си мислите Да си купите апартамент в панелка може да е много по-добро решение, отколкото си мислите Средни цени панелните жилища варират 1700 и 2300 евро/кв.м. в София - в зависимост от квартала и състоянието им
Възстановяват групата на МЕЧ Възстановяват групата на МЕЧ В национален ефир Василев отправи ултиматум, че ако в сряда парламентарната група на МЕЧ не бъде възстановена, “Киселова повече никога няма да седне като председател” Не им стиска да ме арестуват, смята Асен Василев Арестуваният охранител на съпредседателя на "Промяната" вече се е върнал на работа към партията Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Мутри в беда заради кражба на 160 кг кокаин Следи на двама отвлечени водят към Турция  Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Тарикатската схема, при която безработни българи получаваха по над 2000 лева на месец, вече не работи Досега, ако човек е работил в България, а след това в друга страна от Европейския съюз (ЕС) и се върне у нас безработен, за изчислението на обезщетението му за безработица голяма роля играе последният му доход Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Спасител намери 11 бутилки 100-годишно уиски на плаж Находката се оказала стара стъклена бутилка във формата на колба с тъмна течност вътре Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Обадих се два пъти на 112, отказаха да пратят помощ, твърди Николина Иванова  Уби съквартиранта си и го разчлени Уби съквартиранта си и го разчлени Тленните му останка са разпръснати на 6 места Експлозия в Рим, срути се жилищна сграда Експлозия в Рим, срути се жилищна сграда На място са пристигнали няколко екипа на пожарната и карабинери. Пострадалият мъж е транспортиран до СантЕуджени Болна е от рак Болна е от рак Райън разкри, че първоначално лекарят й е отхвърлил притесненията за рак, но тестовете показали, че бенката е "ранен меланом“ Мюсюлманин чужденец подал сигнал за зверствата на Габриела и Красимир Мюсюлманин чужденец подал сигнал за зверствата на Габриела и Красимир От август до миналата седмица двамата са наблюдавани от полицията, за да бъдат събрани доказателства срещу тях
Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Ще видим трайното завръщане на Путин на международното поле за преговори Виц на деня Виц на деня - Пиян ли си?
- Не съм!
- Кажи: Крал Карл и Кралица Карла крали крадени кларинети.
- Бааахти айдуците!
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, имам страхотна новина!
- Каква е, слънчице?
- Ненапразно си платил каското на колата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Най-страшният звяр в природата? Жена на диета, в цикъл, мъчейки се да спре цигарите и разочарована от мъжете...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори