Туристическият бранш писа тройка на министър Динкова за 100 дни
Проф. Георги Рачев дори реши да я прати на поправка
Туристическият бранш не е възхитен от работата на министъра на туризма Зарица Динкова и дава средноаритметично тройка като оценка за нейното управление през първите 100 дни от мандата. Проф. Георги Рачев дори реши да я прати на поправка. Той е председател на Алианса на туристическата индустрия в България и зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА). „Пращам я на поправка с оценка от 2.75“, коментира Рачев, пише TravelNews.
Зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев каза, че Министерството на туризма е в будна кома. „Бих дал на министър Зарица Динкова по милост тройка“, заяви той. Захариев беше кандидатура на ГЕРБ за поста министър на туризма, а в борда по туризъм влизат най-големите хотелиери в България. „Нищо не свърши за 100 дни и не реагира по никакъв начин срещу кампанията за очерняне на Българското Черноморие“, посочи той. Според него модерният туризъм изисква мениджмънт, нови политики и дългосрочна визия. Захариев дори подчерта, че за 100 дни не са поканени на среща с министър Динкова. Като цяло нямало никаква комуникация с бранша.
Председателят на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти „Обединение Бъдеще за туризма“ (ОБТ) Павлина Илиева също дава тройка на министъра на туризма. „Имахме само една среща в началото на август със Зарица Динкова и след това нищо. Няма план на задачи, който да е представен пред бранша и да се изпълнява“, коментира тя. Според нея не се работи по създаването на Гаранционния фонд за туроператорите, за който е обещан модел през ноември, а все още не са се събирали групите. Освен това нищо не е направено по незаконните туроператори и превозвачи, по промените в Закона за туризма, няма план за действие при кризи, не се работи за кадрите в сектора, допълни Илиева.
Най-остър беше председателят на Сдружението на заведенията в България Емил Коларов, който й пише единица, като поиска нейната оставка. Той коментира, че нищо не се върши в туризма, като причината е в министър Динкова, която не е професионалист в тази сфера и не разбира проблемите. „Общото й с бранша е, че е пътувала като турист“, подчерта той. Според него Динкова не се е справила с кризите по очернянето на Българското Черноморие. Затова трябва промяна и нов човек на поста възможно най-скоро, допълни Коларов.
Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Георги Щерев беше доста предпазлив. Той реши да не дава точна оценка за работата на министър Динкова. „Прави неща, които са необходими, но трябва да се работи и по доста други наболели с годините проблеми“, каза Щерев.
Председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Димитрина Горанова дава четворка за работата на Зарица Динкова. „Сто дни не са достатъчни за навлизането в проблематиката и има още какво да се желае. Очакваме да започне по-активна работа в решаването на проблемите“, обяви Горанова. За добър пример в работата на министър Динкова тя определи стартирането на програмата за реклама на черноморските общини и изработването на изцяло нов подход и механизъм в тази посока.
Най-положително се изказа председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите Иван Грошев. В организацията влизат представителствата на големите чужди туроператори у нас. „Оценката ни за работата на министър Динкова е по-скоро положителна и по-добра от тази на бившия служебен министър Илин Димитров, защото търси диалог и обратна връзка“, коментира Грошев. Като голям успех той определи пускането на програмата от 5 млн. лв. за реклама на черноморските общини, каквато никой не е правил до момента. „Действията и с нищо не показват отрицание. В крайна сметка са важни резултатите“, подчерта още Иван Грошев.
Туристическият бранш се надява да се увеличат темповете на работа в Министерството на туризма и да се изпълнява заложената от правителството програма в сектора.
Още от времето на най-известната кобила на ГЕРБ единственото, с което се занимава това министерство е да финансира PR на министрите си. Очевидно е по-добре то да не съществува.