×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

До няколко месеца оставаме без влакове


06 Септември 2023, Сряда, 09:24 ч.
Автор: Флагман.БГ

От НКЖИ признават за сериозен проблем със специализирания персонал — в момента има 846 свободни бройки за специалисти

България е застрашена да остане без влаково движение до няколко месеца заради липса на кадри, които да управляват движението на влаковете. Става въпрос за дефицитни и специализирани кадри като ръководители движение и маневрени стрелочници.

Недостиг на специалисти има и в други професии като машинисти, ремонтен персонал, като навсякъде причината е една – ниски заплати и много по-добри условия и заплащане в частния бизнес, пише transportal.bg. Недостигът на дежурни ръководители вече принуждава ръководството на железниците да закрива гари, за да може да окомплектова с персонал съседните им гари.

„Положението при нас е трагично“, коментира дежурен ръководител в района на Варна, пожелал да остане анонимен. „При нас не останаха хора, най-качествените избягаха при частните жп превозвачи, където заплатите са между 60 и 80% по-високи. Няма млади хора, а част от колегите, с които едва свързваме графика вече са си пуснали или приготвили молбите за напускане. Началниците ни правят всичко възможно да търсят хора и да запазят останалите, но с трици маймуни не се ловят“ От НКЖИ — най-голямото държавно предприятие у нас, признаха, че има сериозен проблем със специализирания персонал, като в момента има 846 свободни бройки за специалисти.

От компанията обаче смятат, че няма непосредствена опасност от спиране на влаковото движение. Количествен и качествен дефицит на персонала се наблюдава най-вече в големите градове и промишлени центрове. Средна възраст в компанията, която е най-големият работодател в страната, е 50,9 г., съобщават от НКЖИ. Работната заплата за ръководител-движение е 1660 лв., а за стрелочник – 1310 лв. по данни от компанията.

В същото време заплатата на стрелочник в частна жп компания започва от минимум 1800 лева. Според синдикатите не се предвижда увеличение на заплатите на служителите в жп транспорта до края на годината. Такова ще има от 1 януари догодина, когато се очаква увеличение на минималната работна заплата. Очакваното увеличение обаче ще е с не повече от 20% и отдавна е изядено от инфлацията.

Не са ясни и намеренията за справяне с кадровата криза на транспортният министър Георги Гвоздейков, който както всички свои предшественици досега се занимава единствено с обществените поръчки и кадрови промени по върховете на БДЖ.

Досега обаче думи като „сигурност“, „кадри“, „заплащане“ отсъстват в публичните изяви на министъра, който от началото на управлението си не намери време да обяви публично екипа и приоритетите си за разлика от своите предшественици Христо Алексиев и Николай Събев.


В категории: Животът


17
Коментара
Изненада феновете си
Изненада феновете си 22/02/2025, Събота 11:24 0
Флагман.БГ Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас 22/02/2025, Събота 10:00 1
Флагман.БГ Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери 22/02/2025, Събота 08:38 5
17
Коментара по темата
17.
Някои си
09.09.2023 14:13:56
0
0
При частник, месечно:
Стрелочник -1500/1800лв.
Машинист, маневрен - 1800/2200лв.
Машинист, влакова работа - 2500/3400лв.
В заплатите влиза и допълнителното възнаграждение (бонуси), периодични, презразпределени за месец.
- Всеки месец, ваучери - 200лв.
Извънредния труд е отделно.
В БДЖ, се подиграват с персонала.
За машинистите в БДЖ ПП, разни допълнителни изпити/тестове за да се изплатят допълнителни финансови средства (жълти) стотинки.
Измислено от директорката на човешки ресурси Десислава Стоянова в ЦУ на БДЖ ПП, същата не е ли смяна вече... и защо ли се наложи да бъде освободена от частната "Българска железопътна компания"..., някои знаят истината...
16.
Пламен
08.09.2023 11:19:18
0
0
Проблема е че като кандидатстваш се чака по 7,8 месеца за обучение и после по няколко за назначаване
15.
Коки
07.09.2023 15:36:01
0
2
От Пловдив до София за 9лв.и търсят климатик,плюят и пак са на влака
14.
ВЪПРОС
06.09.2023 22:59:30
2
0
Ами ако не останем кво правим за кво ще пишат тъпите флагманци
13.
...
06.09.2023 22:20:41
0
5
Оправяте качеството, вдигате цените и давате човешки заплати. Останалото е общи приказки!
12.
Дони
06.09.2023 20:41:11
6
13
КАТО ВЛЕЗЕ ЕВРОТО ЩЕ ВИДИТЕ КАКВО ЩЕ СТАНЕ С МАЛКИ ЗАПЛАТИ А ДВА ПЪТИ ПО СКЪПО ОТ ИСПАНИЯ ГЪРЦИЯ НО НАРОДА ЗАСЛУЖАВА ТОВА ЗАЩОТО НЕ ПРОТЕСТИРА ,ЗА МЕН СВЪРШИ АЗ СЪМ НА 85Г ЩЕ КАРАМ НЯКАК НО МЛАДИТЕ С 500 ЕВРО ЗАПЛАТА НЕ СЕ ЖИВЕЕ В АФРИКА 500 ЕВРО Е ЗА 2 СЕДМИЦИ ЗАПЛАТА А НИЕ ФАКИРИ
11.
Кипарис
06.09.2023 19:50:02
2
15
Това е системна политика. Доган е в дъното й, както и лобито на Лукойл. Развитието на железниците е в пряка конкуренция с автомобилния транспорт, кинти се захранва от горива. След продажбата на Нефтохим на руснаците на практика започна и разграждането на жп транспорта. НКЖИ е потънало в корупция и постедственост
10.
Фико
06.09.2023 19:25:08
0
15
То държава нямаме та влакове ли
9.
Без име
06.09.2023 17:12:13
1
15
Частна жп компания??? Те кой релсов път ползват - и кой плаща за подръжкта му? d7
8.
Nnnnn
06.09.2023 15:48:17
1
16
И доктори няма да има.
7.
Тройчо
06.09.2023 15:25:27
6
29
Ами кат няма БДЖ , ше се возим на Ф16, Страйкъри и Бредлита. Инвестиции в милиарди. Смешници.
6.
Наблюдател
06.09.2023 14:07:15
1
21
Това е добра новина, че все още имаме влакове ! Чудя се как все още имаме влакове след цялата разипия в БДЖ.
5.
Възмутен теляк
06.09.2023 14:03:17
2
10
Закривай!
4.
От ремонта
06.09.2023 11:28:06
0
41
От ден на ден по-лошо става.Заради липсата на хора всеки работи двойно,канят ни да си използваме отпуските,но прекия ти началник отказва да разпише.Дадоха и базите ни за почивка на украинци без да се съобразят ,че с мизерните си заплати можем само нашите мизерни станции за почивка да ползваме.Няма отпуска няма море,още малко и аз ще им кажа да духат,няма да чакам гвоздейков да забие последния гвоздей в ковчега.Сбогом БДЖ ,жалко но все пак приватизацията ще стане неизбежна,защото синдикатите се сдушиха с ръководството,което следва политиката за предизвикан фалит и приватизация.
3.
бай Оня
06.09.2023 11:26:17
1
42
Решението е съвсем елементарно. В пазарната икономика работната сила е стока. Цената на една стока се определя от търсенето и предлагането. Щом търсенето на стоките ръководител-движение и маневрени стрелочници превишава предлагането се повишава цената на стоката, т.е. заплатите на този персонал и когато тази цена стигне нормалното си пазарно ниво, стоката със сигурност ще се появи на пазара. Със заповеди, програми и кършене на ръце няма да стане.
2.
При такива заплати е чудно че имате персонал
06.09.2023 10:48:55
0
46
Заплатите по 3 и ще намерите персонал. Какви са тези мизерни заплати? Кой е луд да ви работи за жълти стотинки?
1.
Тю тюююю
06.09.2023 09:47:48
1
41
Да остава без персонал!Аз съм еди от системата, бях на сравнително високо място в ерархията, но след като започнаха да се гаврят с хората. Да носиш отоговорност за хиляда човека зад машиниста, за 600 ля. казах .. Стига! Вече 15 години им гледам сейра.. карат хора с курсове с 2 месеца стаж да стават дежурни ръководители, диспечери... Мерси. Железничар се става от 5-10 години служба!
А и през 4 години изпити , прегледи.... Какво ме интересуват другите гари и как се работи в тях. Изисква се всеки път специално обучение за конкретната гара, те ме карат да зубря всичко за всички... Мерси за сегашните чисти 1200 лв., който глупак иска .. да работи. Частниците се спукват от извънреден труд и взимат по 8000 - 10000 лева заплата от извънредни, в държавните трябва да си на 0, е как се изхранва семейство вееее.
И да не се притесняват за кадри, скоро всички гари ще минат на компютърно управление и няма да има нужда от паплач,,,, Е не всички.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Термометърът удари минус 23 градуса в... Термометърът удари минус 23 градуса в... Села в Североизточна България Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Известният творец от града Радостин Дамасков трябва да направи скулптурата, планира се тя да е много голяма Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас Той пристигна в местния зоопарк, за да се срещне с Аманда и Марая Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Налага се заради отбелязването на Месопустна Задушница Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Митко и Ирина вече са считани за морални победители Какво се случва в столицата? Какво се случва в столицата? Непочистен лед в центъра... Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери Не достигат работници от България Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Този уникален форум събира на една сцена млади таланти и утвърдени музиканти, за да предложи на публиката нов, вдъхновяващ поглед към класическата музика Зимата се смилява над Царево, Приморско и Созопол Зимата се смилява над Царево, Приморско и Созопол Какво ще е времето? Голяма Задушница е Голяма Задушница е Почитаме паметта на починалите
Изненада феновете си Изненада феновете си Снима се в първия си сериал Украинци в САЩ с масови шествия Украинци в САЩ с масови шествия Броени часове до третата година от началото на войната Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Зове за преговори между Киев и Москва Мъск със смразяващи думи за Украйна Мъск със смразяващи думи за Украйна Отношенията между Вашингтон и Киев са много динамични, получи се разлив Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо   Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? На обща стойност от близо 150 млрд. долара, серията от продажби е прецедент в кариерата на легендарния финансист
Бойко Борисов Бойко Борисов Оказва се, че вратата на ПП не се отваря и затваря, а се върти Виц на деня Виц на деня Жена към мъжа си:
- Всички мъже сте еднакви...!
Съпругът:
- Ти пък всички ли си изпробвала!
Виц на деня Виц на деня - Тате, защо мама казва, че си прасе?
- Защото и ям буламачите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много е трудно да не правиш нищо, никога не знаеш кога си свършил.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори