Германия готова да ни съдейства за модернизиране на жп транспорта
Търсим възможности за закупуване или наемане в кратки срокове на нов железопътен подвижен състав, като сме изпратили запитвания и до няколко компании от Германия.
Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на среща с посланика на Федерална република Германия у нас Ирене Планк, съобщиха от пресцентъра на министерството.
„Нашата амбиция е да стартираме в спешен порядък дългоочакваната модернизация на жп транспорта, за която от десетилетие само се говори, но няма съществен напредък“, заяви Гвоздейков. Той представи стъпките, които са предприети до момента и подчерта, че е важно какви ще бъдат резултатите от пазарното проучване, за което все още се очакват отговори от няколко компании. Посланик Ирене Планк подчерта, че
Германия има готовност да съдейства на България в процеса по модернизиране на този транспорт.
Двамата обсъдиха и прехвърлянето на управлението на пристанищен терминал „Росенец“ към държавата след прекратената концесия на 15 август 2023 г. Министър Гвоздейков обясни, че скоро ще бъде сключено споразумение с „Лукойл“ и не се очаква да има прекъсване на работния процес на терминала.
По отношение на коридорите на солидарността министър Гвоздейков посочи, че предвид ситуацията в Черно море, се работи по алтернативен маршрут, преминаващ през България, за доставка на украинско зърно. „Сухопътният коридор Украйна – Румъния – България – Александруполис беше обсъден на среща между министър-председателите на България и Гърция, като гръцката страна подкрепи тази инициатива.
България е създала капацитет за преминаване на 5000 тона украинско зърно за 24 часа“, уточни транспортният министър.
Посланик Планк потвърди, че Германия подкрепя присъединяването на България към Шенген. Министър Гвоздейков посочи, че товарният трафик по границите, както и мигрантската вълна, ще бъдат преодолени много по-лесно след приемането ни в Шенген.
През август министър Георги Гвоздейков проведе среща и с посланика на Полша Мачей Шимански, на която един от основните акценти отново беше обмяна на опит в развитието на железопътния транспорт.
Мигрантите като видят табелата "България-Шенген" веднага ще се връщат обратно ли ?
Защото едва ли и Германия има такъв висок процент електрифицирани и сдвоени ж.п. линии, колкото има България ?
Освен това в Германия има ж.п. гари от Хитлерово време, които са чисти , спретнати и поддържани, каквито и най-новите в България не са !