Капацитетът на АМ "Тракия" бил изчерпан, планирали да я разширяват
Магистралата щяла да получи по още едно платно в посока, но кога и колко ще струва
Регионалният министър Андрей Цеков заговори за разширение на автомагистрала „Тракия“. В интервю за БНТ той посочи, че капацитетът на тази магистрала за основна пътна артерия отдавна е изчерпан и не може да поеме трафика към морето.“
По думите му по данни на Агенция „Пътна инфраструктура“ през лятото през една точка преминават около 105 хил. превозни средства на ден. Именно заради това министърът заяви, че се планира разширение с още едно платно в посока.
Министърът обаче не уточни дали въпросното разширение се планира за цялата 360-километрова магистрала. Цеков не посочи колко би струвало начинанието и за колко време би могло да бъде готово.
Припомняме, че същата идея за разширение на „Тракия“ имаше и бившият министър Иван Шишков, но само за първите около 168 километра – от София до Оризово.
Магистралата, която бе основно завършена преди около 10 години, на места вече се нуждае от основен ремонт. Припомняме, че проверка на МРРБ установи по-тънък и некачествен асфалт на два лота – от Стара Загора до Ямбол. Дължината им е общо около 70 километра, като те ще трябва да бъдат ремонтирани основно, предава economic.bg.
На този фон през май бе стартирана процедура за основен ремонт на две дублиращи трасета на магистралите „Хемус“ и „Тракия“. Подобни трасета биха разтоварили трафика от основните магистрали.
Обществената поръчка е разделена в две позиции. Едната е за основния ремонт на около 23 километра от първокласния път София – Ботевград, който е дублиращо трасе на магистрала „Хемус“. Другата е за ремонта на 58.5 километра от първокласния път между София и Пловдив, който се явява дублиращо трасе на магистрала „Тракия“.
Проверка в Регистъра за обществени поръчки показва, че ремонта на дублиращото трасе на „Хемус“ оферти са подали 12 участника, а за това на „Тракия“ – 13. Офертите са отворени на 4 юли, като все още не е ясно кога ще бъдат отворени и ценовите им предложения.
Прогнозната стойност на търга е малко над 123.3 млн. лв. без ДДС, но в документацията е записано, че ценовите предложения на участниците могат да надвишават сумата. Ремонтите ще продължат около две години.
И така магистралата няма да е с изчерпен капацитет поне следващите 20 години !
То и магистралата "Хемус" тъкмо ще я завършат след 5-6 години и ще се окаже, че капацитета й е изчерпан!