Ясни са и резултатите след матурите за 7 и 10 клас, положението е потресаващо
Средните успехи са 55 точки от 100 на изпита по български език и... 35 от 100 по математика
Средният резултат от т. нар. миниматури по български език в седми клас тази година е 55,04 точки, съобщиха от МОН.
Министерството го отчита като подобрение, тъй като миналата година резултатът е бил 53,63 точки.
13 ученици са постигнали максимален бал от 100 точки, 15 ученици – 99,5 точки, 34 ученици имат 99 точки.
По български език и литература седмокласниците се справят най-успешно със задачите с избираем отговор. Повече от 3000 ученици са получили максимални или много близко до максималния брой точки от работата си върху тези задачи. Анализът на резултатите сочи, че умеят да намират и извличат информация от текст. Над 75% от седмокласниците не се затрудняват при определянето на синоними и антоними.
При задачите със свободен отговор най-трудна се е оказала 25. задача. През тази година учениците трябваше да разтълкуват внушенията на стихове от одата „Опълченците на Шипка“ – близо 2/3 от седмокласниците са се затруднили да разтълкуват смисъла на посочените стихове.
През тази година седмокласниците работиха върху разказа „Ева, която расте и се смалява“ и по-голямата част от седмокласниците са се справили с преразказа, като средният брой точки там е 17,8 т от общо 35, предава dnes.bg.
На изпита от националното външно оценяване по български език и литература 181 седмокласници са получили 0 точки. Това са 0,3 % от явилите се ученици.
Средният резултат, постигнат от седмокласниците на националното външно оценяване по математика е 35,29 точки. Той е съизмерим с резултата, постигнат през миналата година.
Максимален резултат от 100 точки имат 262 ученици, а 180 ученици имат 0 точки. Повече от половината ученици успешно се справят със задачите, свързани с пресмятане на числов рационален израз и с решаване на неравенство.
Около 37% от седмокласниците умеят да разграничават простите числа в дадена редица от числа, почти 2/3 от учениците се затрудняват да прилагат свойствата на пропорциите. Учениците имат трудности и при определянето и записването на координатите на симетрична на дадена точка в правоъгълна координатна система. Проблеми има и при разчитането, използването и интерпретирането на данни, представени с текст или диаграма, както и при съставянето на математически модел на реални житейски ситуации и преобразуването му с математически методи и алгоритми.
Двама ученици имат по 100 точки и на двата изпита от националното външно оценяване – български език и литература и математика.
По региони най-добре на изпита по БЕЛ се представят седмокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-ниски са резултатите в Сливен, Ямбол и Кърджали.
Регионите, в които учениците имат постижения от изпита по математика над средните за страната, са София-град, Варна и Бургас. С най-ниски резултати са седмокласниците от регионите Видин, Разград и Сливен.
Резултатите от тези два изпита се използват за кандидатстване в гимназия.
При десетокласниците средният резултат по български език и литература е 49,44 точки, което е с над 6 точки повече в сравнение с предходната година.
51,28% от десетокласниците са получили над 50 точки при работата си върху теста по български език и литература. С максимален брой от 100 точки е един ученик в 10. клас, а 74 ученици – с 0 т. Задачата за създаване на резюме е сред онези, които определено в най-голяма степен са предизвикали затруднения.
По математика десетокласниците са постигнали среден резултат 34,5 т. от максимален брой 100. Резултатът през тази година бележи лек ръст в сравнение с постигнатото през изминалите години. Като цяло учениците в 10. клас по-успешно се справят със задачите с избираем отговор, изискващи прилагането на заучени алгоритми, модели, процедури в познати типични ситуации. Те се затрудняват при решаването на задачи с разширен свободен отговор и при извличане на информация от източник – текст, чертеж, графика или диаграма.
По региони най-добре на изпита по БЕЛ в 10. клас са се справили десетокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-слаби са резултатите в Търговище, Разград и Шумен.
Регионите, в които учениците имат постижения по математика в 10. клас над средните за страната са София-град, Смолян, Кърджали и Варна. С най-ниски резултати са десетокласниците от регионите Враца, Видин и Перник.
Всеки ученик може да се запознае с оценената си изпитна работа на 29, 30 юни и 3 юли 2023 г. Информация за мястото и времето ще да бъде публикувана на сайта на съответното РУО.
Благодаря на учителите, а на родителите пожелавам успех на децата! Нека да научим децата да учат, според възможностите си и да не търсим виновни за неуспехите им.
Ходи респектирай дядовците и бабите по морската, там ще те разберат. А ако си с проходилка и ти трябва памперс на всеки 30 минути, та не може да излезеш да се правиш на интересен, пиши тук карикатурна мишко!
Това беше и целта на, въведената в зората на деградацията...пардон-демокрацията,европедегейскоатлантическа булонска система на образование...
Докато не се възстанови старата...училища и вузове ще продължат да бълват стадА гьонове...
Но на наглия мръсен американец му е все едно...Важното е обслужващият го персонал, на окупираната от него територия България,да е нискоинтелигентен и лесно маниполируем.
Нали се сещаш, че децата трябва да учат вкъщи? Само че от инстаграм и други подобни не им остава време и после отива неподготвен в училище. Но за сметка на знанията е напълно подготвен с подръчните материали - кенчето редбул или хел, телефона на чина и купона да тече...
"Директора гледа всякао дете като делегиран бюджет и пари дето може да открадне, от РУО гледат всички тия као успешно покриване на минимум грамотност и образование, което опрадават с поредните спечелени пари по някоя програма, от Министерствата и те само пари и помощи гледат и да пишат бумаги и програми и стратегии и всякакви малоумия!!!" - добре дошли в ЕС.
ПП. децата са неграмотни и некадърни също като ВАС - родителите им, дето гласувате да ви ДАДАТ "европейска МРЗ", защото ако получавате колкото заслужавате, 100% от вас ще измрете от глад.
Факти.
А ако премахнем резултатите на седмокласниците,които се обучават в ПМГ?
Средните точки ще станат и под 30...
Има нещо мнооого сбъркано в цялата система!
В отговор на твоята констатация ще ти кажа и следното! Слаби ученици е имало преди 89а, ще има и занапред! Всичко е до 7 годишната възраст, възпитанието у дома и родителите! Учителите са хора и работници, които не са изобретили начин за наливане на знания с фуния!
Ако не са се интересували от това което преподаваш, ги оставяш да повтарят и това е.
Като закъсняват за час пишеш закъснения! Да си оправят оцъствията както си искат.
Като дойдат дрогирани или пияни, викаш линейка, да ги прегледа лекар! Нека ги поразпита и полиция от къде е дрогата и кой им продаде алкохол. После в твой час никой няма да посмее да влезе дрогиран.
Учителя е в правото си да забрани телефоните в часа си!
Никакав учител не си щом мислиш че с шамари се заучава урок!
В училищата в момента е забранено на лигочите и дебилите да се пише ДВЕ
За това вина носят от директор нагоре!
Директора гледа всякао дете като делегиран бюджет и пари дето може да открадне, от РУО гледат всички тия као успешно покриване на минимум грамотност и образование, което опрадават с поредните спечелени пари по някоя програма, от Министерствата и те само пари и помощи гледат и да пишат бумаги и програми и стратегии и всякакви малоумия!!!
И накрая са виновни учителите щото на поредния малоумник, който не може да си напише името без правописна грешка са си позволили лукса да му пишат две двойки...
Знаете ли какво става с такива учители? Директорите им разкатават фамилията по устав! Питайте някой патил. Затова всички идиоти завършват, щото от директор нагоре искат да превърнат България в ТЪПАНАРИЯ!
Правилата са такива тройка се получава само ако си доказал че знаеш 50% от материала!!!
И през времето когато са в училище се държат така, както вие сте ги възпитали, закъсняват за час, пушат, дрогират се, бият се, а ако седнат на стола зза минути, краката задължително се качват в знак набащина гъзария на чина и се включва джиесема на макс с поредната гнусна чалгария. Иди ги укротявай гаменчетата....
И да, ще ми търсите сметка, че не съм ви изучил лайненцата, ако ми дадете права да им бия два шамара, след поредната псувня към колегите, или след като замерят учителите си с учебници и им вземат принадлежностите...
Или да ги гоня от час, щото сега ми е забранено, след като пърдят, уригват се, викат като изоглавени и всякакви нарушения на дисциплината...
Или след като уринират нарочно в класната, или се самозадоволяват и т.н. извращения на които съм ставал свидетел!
И да, бих обучавал с удоволствие възпитани деца които жадуват за нови знания, нищо, че сега заплатата ми е 1050 лева нето - ЧИСТИ!
УРОДЛИВА ПСЕВДО ДЕМОКРАЦИЯ....
ПАРДОН ФАШИЗЪМ
КРАВАРИТЕ И ЕВРОГЕЙЦИТЕ ПОСТИГСТ ЦЕЛИТЕ СИ..С ПОМОЩТА НА НАШИТЕ
ИЗПЕДЕРАСТЕНИ ПОЛИТИЧЕСКИ ИЗРОДИ