Coca-Cola възнамерява да купи водка Finlandia
Сумата на покупката ще бъде $220 млн.
Европейското подразделение на американската компания The Coca-Cola Company Coca-Cola HBC възнамерява да придобие финландския филиал на холандската компания Brown-Forman, която притежава марката водка Finlandia, съобщава Reuters, позовавайки се на изявление на швейцарската The Coca-Cola Company. Сумата на покупката ще бъде $220 млн.
Изпълнението на тази транзакция трябва да приключи "през втората половина на 2023 г." и ще позволи на швейцарската компания "да разнообрази производството и маркетинга на премиум спиртни напитки", обяснява агенцията. Пускането на водка Finlandia започва през 1970 г. В момента тя заема водеща позиция в страните от Централна и Източна Европа в своята категория, твърди агенцията.
Eто и официалното съобщение от Кока кола:
Кока-Кола ХБК с удоволствие споделя, че постигна споразумение за придобиването на Brown-Forman Finland Oy ("Дружеството"), собственик на марката водка Finlandia, от изцяло притежаваното дъщерно дружество на Brown-Forman Corporation, Brown-Forman Netherlands BV. Договорената покупна цена възлиза на 220 млн. щатски долара и подлежи на обичайни корекции при приключване на предложената сделка. Придобиването се осъществява чрез дъщерно дружество, изцяло притежавано от Кока-Кола ХБК - CC Beverages Holdings II BV. Предложената сделка се очаква да бъде приключена през втората половина на 2023 г. и подлежи на регулаторни одобрения.
Finlandia е създадена през 1970 г. и е водеща марка водка в Централна и Източна Европа с годишен обем от 2,7 милиона 9L каси1 в световен мащаб, от които над 60% се генерират в рамките на географския обхват на Кока-Кола ХБК. Finlandia се бутилира от Anora Group plc във Финландия, въз основа на дългосрочно споразумение за производствени услуги и се предлага както в чист вид, така и в няколко версии с добавен вкус.
Предложената сделка представлява уникална възможност за Кока-Кола и ще проправи пътя ѝ към превръщането ѝ във водещ партньор в областта на напитките, с 24/7 портфолио. Кока-Кола ХБК разпространява Finlandia и други премиум марки алкохолни напитки повече от 17 години и това придобиване ще обогати и укрепи допълнително портфолиото ѝ на голяма част от пазарите, на които оперира. Придобиването на марката Finlandia ще подобри репутацията на Кока-Кола ХБК в областта на висококачествените алкохолни напитки и ще увеличи възможностите за миксиране с готови за консумация премиум и супер-премиум безалкохолни продукти (NARTD), като спомогне за обхващане на повече поводи на консумация и засили партньорствата с клиенти в стратегически важни канали като ХоРеКа.
Зоран Богданович, главен изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК споделя: „След като в продължение на 17 години бяхме свързани с дистрибуцията на Finlandia на няколко пазара, сме изключително развълнувани от тази уникална и регионално значима възможност, която ще подпомогне ускоряването на нашия бизнес в заведенията на повечето пазари, на които оперираме. Доказаното взаимното допълване на нашия бизнес с висококачествени алкохолни напитки със силното ни портфолио от безалкохолни напитки ни дава възможност да предложим на потребителите си широк спектър от поводи на консумация на продуктите ни 24/7, особено в моментите на социализация. Считаме, че това е привлекателна инвестиция и естествено развитие на ролята ни на един от партньорите на Finlandia за дистрибуция, което допълнително доказва силата на нашето изпитано във времето и широкообхватно партньорство с Brown-Forman. Оценяваме оказаното ни доверие и очакваме с нетърпение да създадем повече стойност за нашите партньори и клиенти, като уловим нови възможности с нашето добре развито портфолио от напитки.“
Лоусън Уайтинг, главен изпълнителен директор на Brown-Forman, заяви: „За нас е удоволствие да предадем собствеността на Finlandia на Кока-Кола ХБК, която доказа, че е силен и надежден партньор на нашите марки, в продължение на повече от 17 години. Вярваме, че Кока-Кола ХБК е правилният избор за подпомагане на бъдещите етапи на развитие на Finlandia. Убеден съм, че амбициите за растеж и възможностите на Кока-Кола ХБК в областта на премиум алкохолните напитки, нейната критична маса и отлично изпълнение, в съчетание с водещите ѝ качества в областта на продажбите и дистрибуцията на пазарите, на които оперира, ще ускорят траекторията на растеж на Finlandia."