×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо еколозите искат нова екооценка на АМ "Струма" и какъв капан са заложили


Защо еколозите искат нова екооценка на АМ "Струма" и какъв капан са заложили
Недовършената АМ "Струма" създава сериозни проблеми и стотици катастрофи ежегодно
23 Май 2023, Вторник, 20:00 ч.
Автор: Флагман

Зелените искат да блокират проекта до 1 юли 2024г ,когато ще  влезе в сила двуинстанционното обжалване

Още през 2017г., поради непрестанните спъвания на важни проекти от зелени неправителствени организации, Народното събрание промени Закона за опазване на околната среда. Изменението беше само едно.

За обектите от национално значение – автомагистрали, железопътна инфраструктура, енергетиката и др., обжалването на Оценките за въздействие върху околната среда (ОВОС) да бъде едноинстанционното, със срок за произнасяне от съда до шест месеца.

Този ход  беше предприет, защото екологичните НПО злоупотребяваха с правата, дадени им от Орхуската конвенция, и срещу съдебна такса от едва 10 лв. блокираха с години важни за страната инфраструктурни обекти.

Зелените умишлено бавеха процесите, не се явяваха на делата, не получаваха съдебните книжа, не заплащаха таксата и редица други прийоми. Тези случаи са десетки - обжалването на 7 реактор на АЕЦ Козлодуй, завода за отпадъци в София, столичното метрото, изграждането на туристическа зимна инфраструктура - лифтове и писти, магистрала Струма, тунелите под Шипка и Петрохан. Примерите са много.

С промените от 2017 г., възможностите за т.н. екорекет бяха силно намалени.

Промени в Закона за опазване на околната среда бяха първата работа на зелените, когато взеха властта в Министерството на околната среда и водите

Първият законопроект, който бившият министър на околната среда и водите Борислав Сандов вкара в Народното събрание, веднага след началото на мандата, беше в Законът за опазване на околната среда, за да се върне отново двуинстанционното обжалване на проектите от национално значение. Тоест да се възстанови зеленият рекет върху публичните, важни за страната, обекти.

Това действие на Сандов възмути дори коалиционните партньори на „Зелено Движение“ от „Демократична България“. Шестима депутати, начело с Ивайло Мирчев, се противопоставиха и  внесоха становище, че едноинстанционното обжалване на ОВОС на обекти от национално значение трябва да остане.

От „Зелено Движение“ реагираха остро и под техния натиск, Парламентът прие лобистка компромисна промяна на закона и върна двуинстанционното обжалване. Според приетото решение обаче, законът ще влезе в сила от  1 юли 2024 г.

Какво планират еколозите и защо настояват за нов ОВОС?

От години еколозите от зелената коалиция „За да остане природа в България“, подпомогнати от партия „Зелено движение“, вече част от коалицията „ПП-ДБ“, се опитват да провалят довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле.

Процедурата за изработване на ОВОС е дълга и тежка, с възможности за съдебно обжалване на всеки етап от нея. Първо се възлага изработване на Задание, какво трябва да съдържа Оценката - акт, който може да се обжалва. После следва избор на фирма, която да прави Заданието, което също е обжалваемо пред КЗК и Върховния съд. Изборът  на фирмата, която да разработи самия ОВОС също минава през КЗК и съдът. Накрая самата готова Оценка за въздействие на околната среда подлежи на двуинстанционен съдебен контрол.

Зелените искат да блокират проекта до 1 юли 2024г ,когато ще  влезе в сила двуинстанционното обжалване.

Ако проработи този сценарии, то след тази дата може да се каже сбогом на довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле, а и на още много обекти от национално значние, защото дългите съдебните процедури ще обезсмислят проекта.

Тогава България, освен че ще загуби финансирането от Брюксел, ще трябва и да върне над 1 милиард евро за построеното до тук от магистралата до Гърция, а ще подлежи и на наказателни процедури от Европейската комисия. Така ще остане вариантът, за който зелените лобират - тунел с две тръби по 15 километра, проект, зад който стои швейцарска компания.

Министерство на регионалното развитие провали този план на еколозите

На 3 май министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков разписа строително разрешение за изграждане на пътен възел „Кресна“, който е част от АМ Струма. Този акт на Шишков продължи действието на Оценката за въздействие върху околната среда от 2017г., която щеше да изтече утре, 23 май, и тя документът стана безсрочен.

Това създаде огромна суматоха сред зелените, които се опитаха да организират няколко протеста, обявявайки ги като „протести на местните хора“. На тях обаче се събираха не повече от 20-30 човека, всички от кръга на зелените. Стигна се до там, че, за да ги отразят телевизиите, те направиха вандалски прояви на първа копка на пътен възел Кресна, за което зелените Андрей Ковачев, Петко Ковачев и Стоян Бешков бяха арестувани.

Лобистките интереси на еколозите имат висока цена

В 15-километровия участък в Кресненското дефиле, за 14 години, са загинали 71 човека, а тежко ранените са почти 400. България, поради лоши пътища и малко магистрали е на първо място в Европа по смъртност на 100 000 жители - 8,6 души. Цифра, която е двойно по-голяма от европейските държави.

От ЕкоНовини


В категории: Политика


Михаил ДИМИТРОВ Обяснение в любов в Hell`s Kitchen Обяснение в любов в Hell`s Kitchen 05/03/2025, Сряда 23:01 0
Флагман.БГ Голям обрат в "Ергенът" Голям обрат в "Ергенът" 05/03/2025, Сряда 21:33 0
ЦСКА зарадва феновете си
ЦСКА зарадва феновете си 05/03/2025, Сряда 21:00 0
Шампион по оцеляване
Шампион по оцеляване 05/03/2025, Сряда 20:48 0
6
Коментара по темата
6.
бе
24.05.2023 11:34:12
0
1
какви зелени какви 5 лева - държавата от ПЛАТЕНИ НПО ЛИ СЕ УПРАВЛЯВА - БОЙ на нпо И НАПРЕД така или иначе пари са взели за да съботират магистралата поне да има за какво реално да ги харчат :)
5.
До 2,3,4
24.05.2023 09:45:13
2
3
Искате да ми кажете, че няма зелен рекет в България или само за Струма?Ако отидете в Риосв и попитате за спрени проекти заради зелен рекет ще ви стане лошо.
4.
Стигавече
24.05.2023 01:02:32
2
2
Докога Флагман ще разпространява невярна информация. Коментара на 2.Гошо описва истинското състояние на зависимостите в тази завладяна от мафията държава. Горко ни ,ако скоро не се промени политиката.
3.
Боче кухото
23.05.2023 23:44:37
1
7
Да, според флагман, зелените са виновни за кражбите на дебелия…
2.
Гошо
23.05.2023 22:44:13
1
9
Изключително манипулативна статия. Почти няма верни факти в нея. Най-очевидната лъжа е, че ще загубим европейското финансиране, ако не построим магистралата. То вече е загубено. От ЕС ясно ни дадоха да разберем, че по този проект не можем да очакваме финансиране, тъй като е в разрез с всички възможни европейски директиви. Има осигурено финансиране за проект с тунел, но фирмата, която се натиска да строи магистралата (всички знаят чия е) няма капацитет да го изпълни. Т.е. ще трябва да влезе чуждестранен изпълнител след честен конкурс. А в България правят всичко възможно да не се стигне до това. Чуждите фирми са много по-малко поддатливи на корупция, строят качествено и в срок. Т.е. допуснат ли веднъж външен играч им секва далаверата завинаги. Хора - отворете си очите. Всеки ден пътувате по пътища, които са построени от тези, които се натискат да довършат Струма. Ясно ви е колко (не)могат и колко крадат. А също така по този проект магистралата ще се довърши с пари от бюджета, т.е. наши пари.
Не ви ли писна да ви крадат?
1.
Тато
23.05.2023 20:13:06
0
13
А недовършената магистралаЧерно море-Румъния-България-Турция?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Аръков: Да си броя гаджетата е като да скоча с парашут в минно поле Аръков: Да си броя гаджетата е като да скоча с парашут в минно поле Където и да стъпя, ще е грешка, каза актьорът след като водещият на Hell`s Kitchen шеф Ангелов поиска да посочи и адресите на бившите му приятелки Сигнал до Флагман.бг: АПИ, оправете си пътя Босна-Визица, потрошихме си колите Сигнал до Флагман.бг: АПИ, оправете си пътя Босна-Визица, потрошихме си колите До крайния срок остава по-малко от месец, а са ремонтирани едва 5-6 км от близо 25, посочва нашият читател Ужасно: 20 процента от работниците в България са... Ужасно: 20 процента от работниците в България са... Подложени на сексуален тормоз Може ли да го познаете? Преди две години се вряза със скъп Мерцедес в портала на Бургаския затвор, днес се покайва Може ли да го познаете? Преди две години се вряза със скъп Мерцедес в портала на Бургаския затвор, днес се покайва Съжалявам за случилото се, така се стекоха обстоятелствата, каза Николай Стоянов ЦСКА зарадва феновете си ЦСКА зарадва феновете си Отборът напредва със стадиона Шок в Бургаско! Крупен бизнесмен се самоуби Шок в Бургаско! Крупен бизнесмен се самоуби Повече от 20 дни земеделският производител се бореше за живот, но състоянието му бе несъвместимо с живота Лоша новина за хората в стоманобетонната джунгла, спират санирането Лоша новина за хората в стоманобетонната джунгла, спират санирането Това обаче не важи за блоковете, които вече са кандидатствали и са одобрени Приеха бюджета на ДОО, пенсиите се увеличават с над 10 процента Приеха бюджета на ДОО, пенсиите се увеличават с над 10 процента В момента депутатите продължават работа с парите за НЗОК Панайот Рейзи се завръща? Бившият кмет на Созопол в битка за шеф на "Пристанище Бургас" Панайот Рейзи се завръща? Бившият кмет на Созопол в битка за шеф на "Пристанище Бургас" Днес Министерството на транспорта оповести кои са допуснати до втория етап на конкурса, има много интересни имена Беглецът от Украйна и туркинята, които бяха спасени от катер край Приморско, остават в ареста Беглецът от Украйна и туркинята, които бяха спасени от катер край Приморско, остават в ареста Двамата „мореплаватели“ са обвинени за нелегално преминаване в български териториални води
Трагедия в Испания, двама българи загинаха Трагедия в Испания, двама българи загинаха Инцидентът е станал на пътя N-113 Памплона-Мадрид Макрон изкара Русия терористична заплаха за Европа и заговори за европейски сили в Украйна Макрон изкара Русия терористична заплаха за Европа и заговори за европейски сили в Украйна Украинският народ воюва смело не само за своята свобода, нашата сигурност е застрашена, каза той Осъдиха студент за изнасилването на 10 жени Осъдиха студент за изнасилването на 10 жени  Може да има още 50 жертви Путин с пламенен поздрав към... Путин с пламенен поздрав към... Президента на Сърбия Шампион по оцеляване Шампион по оцеляване Костенурка оцеля 10 години под облицован под Изключително талантлив младеж се бори за живота си Изключително талантлив младеж се бори за живота си Неприятна новина от Бразилия От Кремъл с тежки думи От Кремъл с тежки думи Дмитрий Медведев говори за войната Тръмп: Русия е готова за мир, а Гренландия ще я вземем по един или друг начин Тръмп: Русия е готова за мир, а Гренландия ще я вземем по един или друг начин Американският президент прочете пред Конгреса помирително писмо, изпратено от Володимир Зеленски Появи се нов вирус с 50% смъртност Появи се нов вирус с 50% смъртност Сред симптомите са необяснимо кървене и повръщане Колко пенсионери работят заради безпаричие Колко пенсионери работят заради безпаричие Над 340 хил.
Румен Радев, президент Румен Радев, президент У нас се намират политици, които водят война с паметници Виц на деня Виц на деня В чата:
- Опиши се как изглеждаш.
- Виждал ли си Анджелина Джоли?
- Да.
- Е, немаме нищо общо!
Виц на деня Виц на деня Мъж, яде баничка в кварталната баничарница. Намира косъм...
- Какво има в тая баничка?
- Как какво, яйца...
- Бръснете ги тези яйца бе хора...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жените мечтаят да видят идеалния мъж, а мъжете мечтаят да видят идеалната жена. Яжте моркови, те подобряват зрението!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори