Супер Марио счупи рекордите за филмова адаптация на видеоигра
Все пак Марио е професионалист в събирането на златни монети, нали?
Анимационният хит на Universal, създаден съвместно с Nintendo и Illumination – „Супер Марио Bros.: Филмът“, вече е най-печелившата филмова адаптация на видеоигра за всички времена. И това не е изненада, смятат в свой анализ от MerketWatch, все пак Марио е професионалист в събирането на златни монети, нали?
„Супер Марио Bros.: Филмът“ покрива очакванията, откакто за първи път влезе в киносалоните на 5 април, печелейки 1,02 млрд. долара в световния боксофис само за 26 дни.
„Още преди пускането си анимационната адаптация на емблематичния франчайз Super Mario Bros. на Nintendo, продуцирана от Illumination и Universal Pictures, не се очакваше да бъде провал - все пак Марио е световна знаменитост и един от най-продаваните франчайзи за видеоигри в света от около 40 години насам. Но през последните няколко седмици прозорливите водопроводчици Марио и Луиджи чупят рекорди в боксофиса по същия начин, по който техните аватари от видеоигрите с лекота промениха гейминг индустрията“, пише в своя анализ MarketWatch.
През дългия великденски уикенд, когато се проведоха много от премиерните прожекции в глобален мащаб, филмът за двамата водопроводчици е събрал 204,6 млн. долара в САЩ и 375,6 млн. долара в целия свят. Филмът оглавява класацията за продажба на билети в САЩ в продължение на четири поредни уикенда.
От историческа гледна точка, филмът за Марио и Луиджи изпреварва втората серия на „Замръзналото кралство“, превръщайки се в анимационният филм с най-добър старт в историята.
Продукцията е и най-големият блокбъстър, вдъхновен от видеоигра, като почти удвоява глобалните приходи на втория най-печеливш от тази категиория - "Покемон" от 2019 г. с 433 млн. долара.
Претендент за най-касов филм на 2023
"Най-голямата изненада беше инерцията на филма", казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore, пред MarketWatch. "Вторият му уикенд беше грандиозен."
Експертът обяснява, че при филм с премиера в мащабите на „Супер Марио Bros.: Филмът“ обикновено продажбите на билети спадат с около 60% през следващата седмица, тъй като интересът намалява. Просто хората, които наистина са искали да гледат въпросния филм, вече са го гледали.
Но през втория уикенд интересът към историята за Марио и Луиджи е паднал само с около 40%, което според Дергарабедян е "почти нечувано". Подобна сила на задържане предполага "абсолютен ентусиазъм и повторно гледане", казва той.
Нещо повече, новият филм от култовия гейминг франчайз е ранен претендент за един от най-касовите филми на 2023 г. - нещо, което далеч не успя да постигне отхвърлената от критиката игрална адаптация от 1993 г., в която Боб Хоскинс влиза в ролята на Марио, а Джон Лекисамо в тази на Луиджи.
Източник: Профит