Писна ли ви от състезатели, които превръщат АМ "Тракия" в писта от Ф1
Да те изпреварят с пълна газ, скорост, много над допустимата, и нервно мигане с фарове, за да дадеш път на българския Макс Верстапен с Кайена, се превръща в норма
Ако Омир беше жив, със сигурност автомагистрала "Тракия" по празниците щеше да бъде включена в някой от епосите му. Баталните сцени, които се разиграха на Светли Понеделник, 17 април, могат да съперничат само на някоя Троянска война с разликата, че тук животи се губят заради немарливост, а не заради някоя засукана красавица.
Често движението по "Тракия" е затруднено и от външни фактори, разбира се. Я асфалтът край Чирпан ще се накъдри като "вафли" в косите на начинаеща певица, я някой ще реши, че точно сега е моментът амортизираният път да се закърпи като юнашка риза.
При поредица от почивни дни обаче е няма никаква нужда от изкуствени препятствия, защото по единствената завършена магистрала в България тръгва негово височество, състезателят.
По "Тракия" никога не е било мирно и спокойно и пътуването до Централна България или до морето си се усеща като една от началните обиколки на Льо Ман, преди съвсем да се закучи положението.
В последните няколко години нещата се влошават прогресивно и Германия с нейните аутобани, където има само препоръчителна скорост, може само да цъка на немски откъм Западна Европа и да ни се чуди на акъла.
Причината е, че да те изпреварят с пълна газ, скорост, много над допустимата, и нервно мигане с фарове, за да дадеш път на българския Макс Верстапен с Кайена, се превръща в норма. Обичайна гледка, причинена от тонове непукизъм, мързел, откровено безхаберие - и от страна на шофьорите, и от страна на държавата.
Можем, разбира се, да се поучим от западния опит и да не измисляме колелото наново, а да се сложат камери за средна скорост или да се върне допустимата скорост на 120 км/ч, което също е пределно много за точно тази магистрала с две активни платна и асфалт на хармоника.
Както обикновено се случва в България, спасението на давещите се е отговорност на самите давещи се. И ние, на които ни е мил животът, май ще трябва да оставим АМ "Тракия" на състезателите.
Такова нещо никак няма да е лесно. Магистралата е ценна и централна пътна артерия, която понякога няма аналог. Тя скъси пътя за морето с часове, често замества недостроената "Хемус" и още по-често е незаменима със своите разклонения към по-големи и по-малки населени места.
Само че магистрала "Тракия" скъсява и човешки животи и последните не могат да бъдат заместени.
Никой от нас, буквално никой, не може да си представи да изостави тази адска отсечка напълно и завинаги. Това е невъзможно и всеки активен водач, който напуска пределите на населеното си място от време на време, го знае. Знам го и аз, затова не мога да призова никого да не тръгва по АМ "Тракия".
Вместо резки и съмнителни с полезността си решения можем просто да полагаме повече усилия.
Да, Подбалканският път на теория е по-бавен. На практика е много по-красив от накичената с билбордове магистрала, а когато на нея стане поредното меле от ламарини, се оказва и по-бърз.
Това е просто пример, макар че в точния момент може и да спаси човек.
Очевидно е, че докато на "Тракия" се вихри създалото се беззаконие, ще се търсят все повече алтернативни маршрути, ако това е възможно. Не защото ни е хубаво да пътуваме по-бавно, а защото здравето ни не струва 30 минути по-ранно пристигане.
А състезателите - те да му мислят, преди да дадат газ до ламарината...
Карам на темпомат нагласен на 140 км/ч по "Тракия". Основно в лявата лента, защото повечето са с по-ниска скорост. Ако забележа бързо идващ (естествено, над ограничението е), предпочитам да му дам път, дори и да трябва да намаля зад някой. Имам познати на които им се е налагало заради болно дете да бързат. Не зная причините на този който бурза и не ме интересува - просто го пускам.
Но основният проблем са тези с ниска скорост и особено когато решат да изпреварват. Добре, че ги познавам отдалеч и предварително намалям, че някои даже и мигачи не дават.
Пазете се от тези с ниска скорост, че са предпоставка за катастрофи!
Не толерирам,шофьорите каращи с 90км/ч в лявата лента и им отнема около 15 секунди да зебележат,че зад тях има кола и още 15 секунди да се приберат в дясно.
Аз съм от третия тип хора,не толерирам и себе си.
Карам 140/60 спазвам дистанция,не намалям рязко,правя път на по-бързия.
Но хора разберете има нещо което се нарича култура и ние сами ако не я придобием,няма да се случат нещата.
Всеки излиза и си е в неговия филм
Не на последно място , отвратителна дясна лента,телефон в ръката и.....лоши шофьорски курсове. Като ги гледам тези около зала Бойчо Брънзов...как потеглят,как се движат надали някога ще могат да придобият УСЕТ към самото движение
20 км привишена скорост 2000 лв глоба