Ще намери ли държавата пари за магистралите? Ще ремонтират участъка от Стара Загора до Ямбол
Там също се установи, че липсва процент от асфалта, каза министър Иван Шишков
Държавата при всички положения ще намери нужните пари за ремонти на магистрали, каза в „Тази сутрин“ по бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.
След като водещият Златимир Йочев го пита дали, ако има 63 кръпки на 5-километров участък на Северната тангента, това означава, че ще бъде ремонтиран, той отговори, че при всички положения трябва това да се направи.
Лошото е, че в голяма част от нашите магистрали след 7-8 години експлоатация не нуждаят от ремонт, заяви министърът.
„Участъкът на магистрала „Тракия“ между Стара Загора и Ямбол също се нуждае от ремонт
Там също се установи, че липсва процент от асфалта“, добави той.
„Проблемът е, че нито са правени преди проверки за състоянието на пътищата, нито проекти за основните ремонти. Сега трябва първо да се представят проектите и след това държавата да ремонтира магистралите така, че през следващите 10-12 г. да не се нуждаят отново от подобрения“, коментира Шишков.
Той очаква до края на месеца резултатите от сканирането на Северната тангента на София.
„Първоначалните данни са тези, които ние направихме с взимането на ядка. Аз очаквам, че в един участък от 4 километра, който е в лошо състояние – резултатите ще са същите. Това, което в рамките на кампанията се разрази, че аз вадя ядки там, където е най-лошо строителство, ще се окаже, че не е така и състоянието на пътищата е такова, каквото го виждаме“, каза министърът.
„Прокуратурата поиска вадене на ядка на 250 метра, защото в нормативните изисквания е записано, че когато една магистрала се строи, през такова отстояние трябва да се вземат проби от надзора и строителя. В събота на магистрала „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора пуснахме георадар. След това имам идея да се направи проверка на участъците на магистрала „Европа“. Очакваме до май месец да бъде пусната частта от Драгоман до Калотина“, уточни той.
„Участъкът от София до Сливница е забавен заради одобряването на подробните устройствени планове и отчуждаването“, добави Шишков.
„За магистрала „Струма“ имаше голямо свлачище преди тунела „Железница“. Надяваме се до 1 август да укрепим свлачището, за да пуснем движението в едната лента. През 2020 година се е случило свлачището. На магистрала „Хемус“ пуснахме от Белокопитово до Шумен. В 4 ЛОТ на магистралата има напреднало незаконно строителство. Не можем да си позволим да го съборим. Предложих на депутатите текст за търпимост, не го приеха“, допълни министърът.
„Докогато се налага, дотогава ще работим. В момента, в който има редовен кабинет, ние ще предадем работата. Ние се чувстваме като на работа, а не на власт. Надявам се да има приемственост. Проблемите в МРРБ са толкова големи, че е неотложно и не трябва да има изгубен ден“, каза още Иван Шишков.
Той сподели, че дори да му предложат, няма да участва в редовен кабинет, излъчен от 49-ото Народно събрание.
Не само да ги харчат за Южната дъга в София или околовръстно някъде , където не се изисква винетка , обаче има електорат...