Бракониери ли са спипаните с акули в кораба българи?
Вината не е наша, защото не знаехме, че има забрана в Румъния, но ние ловихме в европейски териториални води, каза Добрин Добрев
Българските моряци, които се завърнаха след ареста в Румъния, споделиха пред БНТ, че не са бракониери. Те обясниха, че са следвали разпоредбите на Европейската комисия за риболов.
Десетимата българи обаче бяха задържани в Констанца заради нерегламентиран улов на акули. Шестима от тях се завърнаха късно снощи в България, а тримата капитани и един от членовете на екипажа все още са в северната ни съседка, за да присъстват на запечатването на корабите тази сутрин.
Пред националната телевизия пристигналите в Балчик моряци споделиха, че разпоредби им дават право да риболуват към днешна дата всички видове риби там, където са били задържани. До момента не е ясно дали за забраната за улов на акула в румънската икономическа зона е била уведомена българската държава своевременно и ако да, дали са били уведомени членовете на трите екипажа.
Моряците ни на свобода, капитаните останаха на един от арестувани кораба в Констанца
“Ние бяхме в европейски териториални води. Има голяма разлика. Нищо не ни обясниха, просто казаха изкарвате рибата и броиха. Просто вината не е наша. Ние не знаем, че има забрана за акула”, каза Добрин Добрев.
“Не сме знаели, защото в България няма такава забрана. Ние не излизаме в Румъния с улова да го разтоварваме. Корабите са били на 50-52 мили източно от Констанца“, уточни собственикът на рибарският кораб “Ива 1” Пламен Панайотов.
Българските моряци в Румъния остават в ареста
“Техните кораби, ако хванат с акула е проблем, защото те са румънски кораби и за тях има забрана, но ние като сме там и има акула на борда ни, защото ние не сме я хванали там, ние сме я хванали тук. Ако има акула на борда ни не ни прави престъпници”, каза пък съпругата на кап. Красимир Петров Петя Петрова.
По обед се очаква в Балчик да се върнат и капитаните на задържаните риболовни кораби. Очаква се също така да има и събрание на риболовното сдружение.
Да си плащат сметката.
Може да е след 10 години, и тогава ще ме черпиш едно кафе. Пия го черно без захар, може и от автомат на улицата. Не поддържам висок стандарт на живот, като всички рибари.
За там спор дали е на Румъния ИИП няма как да има! Редно е да познаваш законите, когато тръгнеш за някъде. Иначе верно четете уикипедията :)
Малките глоби ги кажете колко са малки, и кога и в кой съд ще паднат!
Говорим за малки глоби, които ще паднат в съда. Важно е да си върнем корабите.
Европейски са всички "Морски Простарнства" на всички европейски държави - Териториално море, Прилежащи зони и Изключителната 200-милна икономическа зона, където важат и европейското и местното законодателство, както и генерално всички конвенции по морско право на ООН.
Знанието на местните закони и законодателства е задължително за мореплавателите и незнанието им не ги освобождава от отговорност.
Има три подобни случая с български кораби и във Франция, и в Испания(Указ на крал Хуан Карлос, който енпо строг от МАРПОЛ конвенцията). Корабите и екипажите бяха освободени след гарнции от 300 000 евро. Намесваха се ПИ енд АЙ клубовете, дипломатическите представителства, но законите са си закони, "за да се спазват" както е от римско време още.
Жалко за момчетата и бизнеса им. По-скоро отговорността е и на Морска Администрация - Варна...
Когато я направиш, ще разбереш, че са бракониери.
Незнанието никога не е било извинение за неспазване на правила.
Иначе знаят точно в какви води се намират, но не и какви забрани има. Хайде стига! Наши моряци имаше задържани в Украйна. В Румъния има задържани бракониери, не наши моряци!
ДА ГИ ОСЪДЯТ И ДА ИМ КОНФИСКУВАТ КОРАБИТЕ.