Фалшификат ли е снимката с криви релси в София
ГЕРБ и Борис Бонев от "Спаси София" влязоха в сблъсък с взаимни обвинения в манипулации
Лидерът на бъдещата партия „Спаси София“ (още не е официално регистрирана) Борис Бонев влезе в нов сблъсък с ГЕРБ. Повод стана публикувана от него снимка на криви релси на столичния бул. „Цар Борис III”. Според политическите опоненти на Бонев обаче фотосът е fake.
В случая става въпрос за мащабен ремонт на трамвайното трасе по булеварда. Той е извършен от фирма на арестувания снощи Велико Желев.
“Собственикът на фирмата, извършваща бавния и некачествен ремонт на трамвайното трасе по бул. Цар Борис III е задържан заради обвинения в принуда, а офисите му се претърсват. Става дума за същата групировка, на която бяха възложени и инхаус поръчките от държавната компания "Автомагистрали" за 1,2 млрд. лв., а готови магистрали няма”, написа снощи Борис Бонев във фейсбук и публикува шокираща снимка с неестествено криви релси.
„Това е поредният скандал в строителството на публична инфраструктура, което под диктата на ГЕРБ стана синоним на бавно, скъпо и крайно некачествено. Дали тази полицейска акция ще доведе до справедливост, предстои да видим. Но едно е задължително - най-сетне да се въведе черен списък на фирмите, които строят некачествено, както позволява и европейското законодателство. Само така, веднъж завинаги ще спрем изтичането на нашите пари за пътища, които са опасни и се разпадат. И да, на снимката са чисто новите релси на бул. Цар Борис III, които според фирмата и Столична община са си повече от наред...“, добави Бонев.
Отговор дойде във фейсбук страницата на политическа партия ГЕРБ.
“Много зле скалъпена фалшива новина. При това от човек с претенции за ”висок морал” …”, написаха лаконично от формацията на Бойко Борисов, като пуснаха и фотоколаж. Той е комбинация от снимката, публикувана от Борис Бонев, на която е лепнат голям червен надпис FAKE, и фотос, който показва прави релси.
По този повод Бонев излезе с нов коментар: „ГЕРБ са загубили връзка с реалността. Обвиняват мен в манипулация, защото показвам кривите релси на чисто новото трамвайно трасе по бул. Цар Борис III, за което платихме 50 млн. лв. И "доказателството" според тях е снимка от съвсем друг участък. Предлагам всеки да се разходи между Руски паметник и Пирогов, за да се убеди сам кой лъже и кой е "фейк". Но по-интересното е кого защитава ГЕРБ в своите официални позиции? Задържаният вчера Велико Желев, чиято фирма сътвори тези криви релси, или Фандъкова, под чието ръководство се случиха същите криви релси? За тях явно общественият интерес, контролът на ремонтите и санкциите за некачествено строителство нямат значение. Важни са сделките и усвояването.“
Затова тази есен ГЕРБ щели да загубят катастрофално София.
„Защото ни лъжат в очите, защото са нечестни с гражданите, защото не ги е грижа за нашия град. За тях София е личен банкомат, от който теглят милиони. Софиянци това го виждат навсякъде, независимо колко глупави колажи пуснат в страницата си. И няма да им го простят“, пише още Борис Бонев във фейсбук.
„Флагман“ се свърза с него, за да коментира дали все пак снимката с кривите релси е реална.
„Снимката не сме я правили ние. Снимката е от интернет форума skyscrapercity. Разговарял съм с фотографа. Той се кълне, че това е истинска снимка. Не са правени абсолютни никакви корекции. Снимана е с широкообхватен обектив. Помолил съм го да ми изпрати оригиналните файлове със съответните метаданни, за да може ако някой случайно има някакви колебания и притеснения, да си провери. Тези, които разбират от това, веднага ще могат да кажат реална ли е, или не“, отговори Борис Бонев.
„И второ, ние сме пуснали втора публикация, в която снимките са направени лично от мен днес в 10,49 сутринта и на тях абсолютно ясно също се вижда на местата, че има изкривявания. Това, което трябва все пак да се каже, е, че е нормално когато се снима, особено със zoom, дефектите да бъдат потенцирани – нещо, което човешкото око на prima vista може и да не забележи в чак такива детайли, каквито реално са“, каза още Бонев.
Освен това на страницата на „Спаси София“ преди време публикували и други снимки „на кривобетонираните релси в този участък“.
„Мисля, че ги публикувахме още през септември месец. Тогава отговорът от общината беше, че след като се бетонират релсите и се монтират, тепърва ще бъдат нивелирани – нещо, което предвид използваната технология не е възможно, защото анкерите, които закрепват релсите, се бетонират и повече не подлежат на корекция по вертикала и хоризонтала“, добави Борис Бонев.
Друго е да ментосваш със снимки от центъра на града, където всеки със средно образование може да види, че лъжеш, отделно всеки трамвай, минал по подобни "истински" релси, би завършил в канавката отсреща. Особено чудното в снимката е, че има релси, които изглежда нарочно са отрязани криви, от по половин метър, за да може да прецакаме кметицата и добавим аргументи в полза на ПР в стил чекмеджета, акули и градски хипита, отраснали край жълтите павета по време на ватенките.
Няма такова животно, а още повече релси, да бъдат така криви!
Работя в тази сфера над 40 години и много добре знам, по какъв стандарт се правят и оценяват!
Ако смяташ, че са криви, значи обвиняваш не само изпълнителя на проекта, но и тези, които произвеждаме хиляди километри релси!
Ако легнеш върху тях и трамваят мине отгоре ти, ще направиш едно добро за София и България, Богомиле!
В момента фейсбук е препълнен от доморасли публицисти и анализатори, от експерти по всевъзможни въпроси, като често един и същи човек е експерт в няколко специализирани области – днес е вирусолог, утре е енергетик, а после дипломат според актуалната „дъвка“, според това, което се обсъжда най-шумно и от най-много други „експерти“.
Лъжата и манипулацията намериха нова среда. Всякакви пиари, пропагандатори, манипулатори, тролове с фалшиви профили откриха поминък за себе си.
Self adaptive opcia sami sa izpravqt i sa ogavat
Правия е зад него!
И Слава Богу