×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете


Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
Тази система позволява да караш с автопилот, който регулира скоростта, но днес предпазителят е вече пломбиран
01 Март 2023, Сряда, 17:20 ч.
Автор: Светлозария КИДЕРОВА

Нова наредба на Управителния акт внесе смут сред водачите на тежките машини

До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.

Какво значи това?

По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.

Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши  разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.

В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.

Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.

Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва. 

Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:

Така изглежда автоматичната защита на новите ни модерни ел. локомотиви

 




Флагман.БГ Последната интрига от "Ергенът" Последната интрига от "Ергенът" 31/03/2025, Понеделник 15:21 0
Решават за убиеца им
Решават за убиеца им 31/03/2025, Понеделник 14:40 0
Флагман.БГ Каква е заплатата му Каква е заплатата му 31/03/2025, Понеделник 13:46 2
Флагман.БГ Продава "Ботев" за 10 млн.евро, но купувач няма Продава "Ботев" за 10 млн.евро, но купувач няма 31/03/2025, Понеделник 13:21 0
18
Коментара по темата
18.
До "Джони"
02.03.2023 08:42:02
3
6
Ех, Джони, ех, кретенче, не си се качвал на мотрисите на Сименс , в които има проход между кабината на машинистите и пътническите салони, голям, колкото да минеш и ти заедно с гегата си !
Да знaеш, селянина си остава селянин, дори и да се е качил на МПС с АBS,ESP, сензори за движение в лента, навигация, парктроник и радио....
17.
Тошо Тошев
02.03.2023 08:28:20
0
7
Единствените локомотиви при които работи тази система ETCS са на OBB
16.
Йордан Стоянов
02.03.2023 05:06:20
3
26
Не е ясно явно за читателите, външни на железницата какво се забранява неразумно и без основание..
Темпомата е в помощ на машиниста.. Без значение от профила, той ще поддържа в тесни граници зададената скорост - като устройството за бдиделност на локомотива не позволява на машиниста да отстъпи от мястото си за повече от няколко секунди и се задейства автоматично внезапно спиране на целия състав! -
Това е налично до 100км/ч... Допълнителната система за сигурност PZB/LZB разрешава това спокойствие да продължи до 130км/ч.. Това редуцира психическото напрежение у машиниста драстично. Имат да следят и наблюдават толкова други неща технически по влака и локомотива и попътните сигнали и състояние. Хора, животни по пътя камъни мъгла буря всичко е на машиниста на главата.. Разбира се, че могат да ги карат и ръчно по профил както винаги е било, но защо?.. Защо да са лишени от това спокойствие и удобство след като го има налично и работи безупречно. Няма сигнали за грешки при ползването нито инцидент, заради което да преустановят използването и до изясняване случая.. Чета коментар, че били се разсейвали и само кафе пиели.. Най се разсейват когато най бързо ще карат ли е логиката? Що за мислене е това? И кафе ли да не пият?.. Другия 'пулсаций по релсите.. били му нужни'.. Съвсем за различна осигурителна система
Другия не вярва че документа е истински
15.
Тц тц
01.03.2023 23:20:32
25
15
Днешните машинисти ако може от вкъщи с джойстика да управляват за по-безопасно.Някой правилно каза да благодарите за забраната,да не започнете в скоро време и вие да подскачате като колегите си в САЩ,където местните жп компании натискат да оставят по един машинист на композиция точно заради наличието на достатъчно системи за автономност.Отделно разстоянията в България са къси и в случая е налице смешен плач при положение,че са двама машинисти.И кое толкова го разсейва въпросния машинист,че не може да си поддържа скоростта?Или целия рев е,че трябва да работим вместо да си играем на телефона.
14.
От село
01.03.2023 22:23:29
1
12
Ами не знаете ли. че и спирачната система е изключена ?
13.
КОНЧИНА
01.03.2023 21:31:29
4
32
КОЙ ФАЛИРА БДЖ ОТ 30 ГОДИНИ?!МИ ТО Е ЯСНО ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ С ЛОБИТАТА СИ!НА КОЙ ПЛАЩАТ ЗА ДА ФАЛИРА БДЖ?!НА ДЕПУТАТИТЕ И ИМ ДАВАТ ДА ПРОЦЕНТ ОТ ОБОРОТИТЕ НА ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ИЛИ ДЕПУТАТИТЕ ДА ИМАТА ФИРМИ НА ЧУЖДИ ЛИЦА ЗА ПРЕВОЗИ КОЕТО Е ОЩЕ ПО-СТИМУЛИРАЩО ДА ФАЛИРА БДЖ И ДА ИМА ИЗДЪНКИ ТАМ!КОГАТО ИСКАШ НЕЩО ЧАСТНО ДА ВЪРВИ И ПЕЧЕЛИ ФАЛИРАШ ДЪРЖАВНОТО ИЛИ ГО ДЪРЖИШ НА ХИГИЕНЕН МИНИМУМ ЗАЩОТО БЕЗ НЕГО НЕМОЖЕ И ЩЕ ИМА ПРОБЛЕМИ!ПЪК И КАТО ВЪРВИ ДЪРЖАВНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ ИМАШ ЧОВЕК КОЙТО КОНТРОЛИРА МАСА ХОРА КОЙТО БАРАТ ОТ ДЪРЖАВНОТО ДРУЖЕСТВО НО ПЪК СА ВЕРНИ СЛУГИ!ИПО ТОЗИ НАЧИН Е СЪЗДАДЕНА ВСЯКА ЧАСТНА ФИРМА ПОКРИВАЩА ДЕЙНОСТА НА НЯКОЕ МИНИСТЕРСТВО!ВСЯКО МИНИСТЕРСТВО Е С ЧАСНО УПРАВЛЕНИЕ НО С ДЪРЖАВНИ ПАРИ!А ТАКА Е НАЙ-ЛЕСНО ЗА КОРУПЦИЯ!ПРАВИШ ЧАСТНА ДЪЖАВА СЪС СПОНСОРИ!БЮДЖЕТА НА ДЪРЖАВАТА Е ТРОХИТЕ КОЙТО ПАДАТ ОТ МАСАТА!ГРЯХ ИМАТЕ ГРЯХ ЩЕ ИМАТЕ И ТАМ КЪДЕТО БЯГАТЕ ДЕЦАТА ВИ ЩЕ СЕ СПЪВАТ!
12.
Бх
01.03.2023 21:19:49
4
20
Ако локомотива поддържа 100км/h, машиниста за останалите 30км/h на ръчно няма да се справи ли, ако познава профила. Слаб материяла бих казал! На старите Шкоди тази системa я няма и влаковете са карани 40г.с130км/h където е позволено.
11.
Джони
01.03.2023 21:04:12
5
26
до простото обяснение: Ами да изключим и ESP;ABS; сензорите за движение в лента, парктроника, навигацията, може и радиото, и как ще се бъзикат с кондукторките бе калпак, като м/у локомотива и вагоните няма пешеходна връзка.
10.
.
01.03.2023 20:59:37
1
14
Нещо лошо,което може да се случи - непременно някога ще се случи!
9.
Някой
01.03.2023 20:22:09
5
31
Управляват ни тоталния лаици.
8.
Я
01.03.2023 20:20:08
32
15
Вместо да плюете,по-добре благодарете на човека,който е наредил да се изключи.Това е поредния проект от,който са усвоени и присвоени много пари без да има значение дали работи.Питайте хората,които работят с това всеки ден,има ли смисъл от него и не е ли дори по-опасно за нашите условия.
7.
Само гадая
01.03.2023 19:18:56
2
34
Тя за да работи както трябва тази система, трябва до линията на определен интервал да има магнитни индуктори. Като гледах картата кои страни я ползват, България я няма в списъка и може би машинистите я ползват само като круз контрол което не е идеята точно.
6.
Дернев
01.03.2023 18:59:06
0
54
Както и да се погледне има нещо много тревожно. Дори тенденциозно във връзка с честите аварии в БДЖ. Трябва много сериозиозно разследване от външни експерти, включително и привличане от Сименс. БДЖ е все още в тъмната криминалогенна сфера. Всичко трябва да се гледа подлупа.
5.
Fes buk
01.03.2023 17:48:51
10
8
Da nesa okeje 4e neraboti sistemata
I toz xpucTo da e zape4Atal dokat sa oprai ?
4.
до 1
01.03.2023 17:45:49
4
67
Ами тогава да забранят на пилотите да летят на автопилот,щото се бъзикат със стюардесите
3.
Преди
01.03.2023 17:43:25
7
52
да пуснете статийката, защо не попитате управата на БДЖ защо се е стигнало до тази заповед ?
Едва ли е пусната за да може всички машинисти, барабар с товарите и пътниците да се пребият успешно !Разбира се, когато се пускат такива заповеди е добре да се посочи и мотива, но не е задължително и много пишман началници не се съобразяват !
2.
0987
01.03.2023 17:40:20
22
2
Tui e kopie na dokument
Mojei da e fal6ifikat koi go pokaza
To ako e nov vlak hepten nqma moite go exploatirate
1.
Простото обяснение
01.03.2023 17:37:42
54
28
може да е в това, че когато машинистите включат автоматичната защита и преминат на автопилот, считат, се отпускат и започват да се разсейват -пият кафенце, бъбрят помежду си , бъзикат се с кондукторките ....
Когато защитата е изключена, ще не ще трябва да управлява ръчно, а така ще вижда всичките семафори, разните му знаци и сигнали !
това , че щял да кара със 135 км/ч вместо със 130 са алабализми ...!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Последната интрига от "Ергенът" Последната интрига от "Ергенът" Две нови и добре познати дами влизат, загатнаха от продукцията  Араби изгониха полицаите от парижко предградие (Видео) Араби изгониха полицаите от парижко предградие (Видео) Униформените бяха пратени по сигнал в Сен Дени, но избягаха от там през глава Решават за убиеца им Решават за убиеца им България загуби майстори-занаятчии от Костенец Каква е заплатата му Каква е заплатата му Въпреки че Рачков шеговито споменава, че „работи за жълти стотинки“, реалността е доста различна Утре ще се случи нещо неочаквано с телефоните ви Утре ще се случи нещо неочаквано с телефоните ви Ще тестват националната система за бедствия  Семейство от Лондон отиде на Слънчев бряг: Бащата умира от болки в корема. Помислил, че се е натровил Семейство от Лондон отиде на Слънчев бряг: Бащата умира от болки в корема. Помислил, че се е натровил Лекарите в Бургас се борят за живота му 36 часа, но не успяват да го спасят Продава "Ботев" за 10 млн.евро, но купувач няма Продава "Ботев" за 10 млн.евро, но купувач няма Зингаревич е изпратил предложения към заможни инвеститори от Европа, с надежда за отговор до края на април Какви боклуци дават на децата ни в училищата и детските градини Какви боклуци дават на децата ни в училищата и детските градини Има абсурдно изготвени менюта, абсолютно несъобразени с нуждите на децата, казва специалист Новината, която побърка социалните мрежи: Убит ли е доц. Мангъров Новината, която побърка социалните мрежи: Убит ли е доц. Мангъров Фейк нюз, генериран от изкуствен интелект, заля фейсбук  Държавата наднича в портфейла ти: 180 домакинства в Бургас под лупа Държавата наднича в портфейла ти: 180 домакинства в Бургас под лупа Избрани са на случаен принцип
Какво се случва, ако не спим достатъчно Какво се случва, ако не спим достатъчно Сънят играе ключова роля в процесите на паметта, ученето и концентрацията Осъдиха Марин Льо Пен, крала европари Осъдиха Марин Льо Пен, крала европари Съдът изчисли, че общата загуба възлиза на 2,9 млн. евро Днес е най-опасният ден след преместването на стрелките с час напред Днес е най-опасният ден след преместването на стрелките с час напред Може да бъде засегната тяхната продуктивност на работното място Напрежение на ГКПП Рудозем-Ксанти, жители от Рудозем излязоха на протест Напрежение на ГКПП Рудозем-Ксанти, жители от Рудозем излязоха на протест Въпреки факта, че България се присъедини към Шенгенската зона на 1 януари 2025 г., пропускателният пункт остава затворен от гръцка страна, тъй като предстои окончателно официално разрешение Известен певец издъхна след концерт Известен певец издъхна след концерт Изпълнителят припаднал на сцената, лекарите не успели да го спасят Какъв късмет - час преди финала с Джокович Меншик попълнил формуляр за отказване Какъв късмет - час преди финала с Джокович Меншик попълнил формуляр за отказване Той обаче не успял да го даде на съдията, който отишъл да хапне за обяд До 10 години изкуственият интелект ще замени лекарите и учителите, убеден е Бил Гейтс До 10 години изкуственият интелект ще замени лекарите и учителите, убеден е Бил Гейтс Гейтс сподели визията си за бъдещето на ИИ и човечеството във "Вечерното шоу на Джими Фалън", заявявайки, че скоро хората няма да са необходими „за повечето неща“ Поискаха отстраняването му от Капките Поискаха отстраняването му от Капките Тоя се държи толкова непрофесионално и просташки, гневни са фенове на предаването Трагедия в Турция Трагедия в Турция Загинали и ранени при катастрофа между кола и пътнически автобус Президентът на САЩ с категорична позиция за Украйна и НАТО Президентът на САЩ с категорична позиция за Украйна и НАТО Тръмп не вижда как може Киев да се присъедини към Пакта
Божидар БОЖАНОВ, депутат Божидар БОЖАНОВ, депутат Пеевски не може да звънне на Кьовеши, както на Сарафов и Гешев, за да бъде смачкано разследване. Виц на деня Виц на деня Мъж си забравил телефона у дома. Прибира се и гледа две съобщения.
Първото - от любовницата: "Скъпи, скучно ми е. Обади ми се!".
Второто - от жена му: "Не се притеснявай! Вече и се обадих."
Виц на деня Виц на деня - Ох, ма Марче, всичко ме боли.
- Ааа, не ти вярвам, Бонке. И вчера и днес от вас излиза мъж.
- Ееее, едно здраво нещо да имам и ти за него ми завидя ма...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук През първите 25 години зъбите работят за теб, а после ти работиш за тях.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори