Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
Нова наредба на Управителния акт внесе смут сред водачите на тежките машини
До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.
Какво значи това?
По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.
„Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.
В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.
„Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.
Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва.
Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:
Да знaеш, селянина си остава селянин, дори и да се е качил на МПС с АBS,ESP, сензори за движение в лента, навигация, парктроник и радио....
Темпомата е в помощ на машиниста.. Без значение от профила, той ще поддържа в тесни граници зададената скорост - като устройството за бдиделност на локомотива не позволява на машиниста да отстъпи от мястото си за повече от няколко секунди и се задейства автоматично внезапно спиране на целия състав! -
Това е налично до 100км/ч... Допълнителната система за сигурност PZB/LZB разрешава това спокойствие да продължи до 130км/ч.. Това редуцира психическото напрежение у машиниста драстично. Имат да следят и наблюдават толкова други неща технически по влака и локомотива и попътните сигнали и състояние. Хора, животни по пътя камъни мъгла буря всичко е на машиниста на главата.. Разбира се, че могат да ги карат и ръчно по профил както винаги е било, но защо?.. Защо да са лишени от това спокойствие и удобство след като го има налично и работи безупречно. Няма сигнали за грешки при ползването нито инцидент, заради което да преустановят използването и до изясняване случая.. Чета коментар, че били се разсейвали и само кафе пиели.. Най се разсейват когато най бързо ще карат ли е логиката? Що за мислене е това? И кафе ли да не пият?.. Другия 'пулсаций по релсите.. били му нужни'.. Съвсем за различна осигурителна система
Другия не вярва че документа е истински
I toz xpucTo da e zape4Atal dokat sa oprai ?
Едва ли е пусната за да може всички машинисти, барабар с товарите и пътниците да се пребият успешно !Разбира се, когато се пускат такива заповеди е добре да се посочи и мотива, но не е задължително и много пишман началници не се съобразяват !
Mojei da e fal6ifikat koi go pokaza
To ako e nov vlak hepten nqma moite go exploatirate
Когато защитата е изключена, ще не ще трябва да управлява ръчно, а така ще вижда всичките семафори, разните му знаци и сигнали !
това , че щял да кара със 135 км/ч вместо със 130 са алабализми ...!