Племе в Намибия посреща гостите си със секс
Богатството на тези номади се определя от броя на добитъка, който човек притежава, а традициите им са се запазили през вековете
Хората от племената овахимба и овазимба в областите Кунене и Омусати в Северна Намибия имат запазена култура, която не се поддава на западното влияние и агитация. При население от над 50 000 души жените се занимават ежедневно с доене на крави, грижи за децата и други обширни задължения, докато мъжете отиват на лов, като понякога заминават за продължителен период от време.
Богатството на тези номади се определя от броя на добитъка, който човек притежава, предава vesti.bg. Практиката да се предлага съпруга на гост не се поддържа никъде другаде освен в регионите Кунене и Омусати в Северна Намибия. Хората са полигамни и момичетата се омъжват веднага щом достигнат полова зрялост. Те се съпротивляват на атрибутите на съвременния живот.
Не можете да пренебрегнете червената кожа, която имат. Червеният цвят, който се вижда по кожата им, се нарича паста otjize (комбинация от маслена мазнина, скраб омузумба и охра) и нейната функция е да предпазва кожата им от слънцето и ухапванията от насекоми. Те се ръководят и от вярването, че червеният цвят означава "земя и кръв". Вместо да се къпят, жените правят димна баня и нанасят върху кожата си ароматни смоли.
Честта е относителна
Отдавай чест на този, на когото се полага: Тази поговорка се прилага по различен начин в това племе. Когато някой посетител почука на вратата, мъжът показва одобрението си и удоволствието си да види госта си, като му оказва отношението Okujepisa Omukazendu. Тази практика буквално означава, че съпругата му се дава на госта, за да прекара нощта, докато мъжът спи в друга стая. В случай че няма свободна стая, съпругът ѝ ще спи навън.
Тази предадена традиция има своите "ползи" в общността: тя намалява ревността и насърчава взаимоотношенията. Жената има малко или никакво мнение при вземането на решения. На първо място стои подчинението на изискванията на съпруга ѝ.
Тя има възможност да откаже да спи с него, но трябва да спи в една стая с госта.
Тя също така има право да дава приятелите си на съпруга си, когато те я посещават, но това рядко се случва.
Макар че целият свят може да атакува техните културни практики, които те поддържат от много време, хората се гордеят с начина си на живот. Това е култура, която мнозина могат да сметнат за доста нестандартна, но с нея овахимба и овазимба се гордеят изключително много. Някои решават да я нарекат "размяна на съпруги". През годините тя е предизвиквала ожесточени дебати в страната.
Още през 2014 г. един законодател от Намибия се опитва да утвърди тази културна практика в закон. В страна с един от най-високите проценти на заразени с ХИВ в света това повдигна много въпроси. Но племената овахимба и овазимба защитават своята културна практика, като твърдят, че тя укрепва приятелствата им и предотвратява разпуснатостта.
"Това е култура, която ни дава единство и усещане за общност", казва Казеонгере Тжеундо, депутат и заместник-председател на опозиционния Демократичен алианс на Търнале в Намибия.