Мъж почина часове след приема в „Хоспис Миладиноски“, мотаят близките за връщане на парите (ОБНОВЕНА)
И други опечалени са съдили "Хоспис Миладиноски", след като не им е върнал предплатената сума
Близки на болен, издъхнал в „Хоспис Миладиноски“ в град Черноморец часове след приемането му, са завели съдебно дело, за да си получат обратно предплатените за 30-дневен престой немалко средства. Това съобщи за Флагман.Бг Иванка Ристовска, дъщеря на починалия Димо Димов. Тя е решила да търси правата си по съдебен ред, тъй като досега разговорите с хосписа и със собственика му – д-р Димче Миладиноски – не са дали резултат.
Опечалената дъщеря донесе в редакцията копия от документите, с които разполага. В договора за настаняване на Димо Димов в хосписа съществува клауза, според която платената сума „не се завърща при непреодолими състояние“ (цитираме дословно, б. а.), но не е уточнено какво всъщност означава това.
Друга клауза гласи следното: „След заплащане на дължимата такса „Хоспис Миладиноски“ ЕООД, в лицето на д-р Миладиноски, се задължава да предостави пакет услуги по настоящия договор.“
Какъв пакет услуги е предоставил д-р Миладиноски на баща ми от обяд на 5 октомври до 6,00 часа сутринта на 6 октомври 2022 г., след като на мен тези по-малко от 24 часа ми струваха общо 1622 лв. – пита Иванка Ристовска. В цената, освен таксата за престой, са включени и други разходи.
Публикуваме без редакторска намеса писмото й, което тя е прибавила към копията от документите, които донесе в редакцията на Флагман.бг. Сред тях са епикризата на Димо Димов от УМБАЛ-Бургас, договорът за настаняването му в „Хоспис Миладиноски“ ЕООД с прикрепена разписка към него, както и смъртният акт, в който се посочва дата и час на смъртта – 6 октомври 2022 г., 6,00 часа.
„След като баща ми Димо Янев Димов е приет в болница УМБАЛ-Бургас на 28 септември 2022 г. в Отделение по нервни болести, се оказва, че е с тежък инсулт.
Остана 8 дни в отделението и в неговото състояние нямаше никаква промяна. На 5 октомври в 11:00 часа го изписаха от болницата, по това време аз звъннах на г-жа Димитрова от Медицински център „Хоспис Миладиноски“ да бъде изпратена линейка за баща ми да го транспортират в град Черноморец.
Беше приет в 12:00 часа, направиха му тест за ковид и го включиха на системи. Аз и съпругът ми влязохме в офиса да подпишем договора и да платим предварително за цял месец. Сумата, която платихме, беше 1622 лв.
На другия ден в 8:30 часа сутринта г-жа Димитрова ми съобщи, че баща ми е починал и че по най-бързия начин трябва да го вземем, защото нямали къде да държат тялото му. Един час след това тя отново ми се обади и аз тогава попитах дали ще ми бъдат върнати част от парите, защото баща ми почина за няма 24 часа от настаняването си в хосписа. Тя каза: "Д-р Миладиноски при добра воля може и да ги върне".
Аз и съпругът ми ходихме 3 пъти, за да видим какво ще стане с връщането на парите. Г-жа Димитрова каза, че е говорила с д-р Миладиноски и че ще върне част от парите, но той бил извън България и като се върне, ще прегледа случая. Съпругът ми му се обади по телефона и говори с него и той каза, че като се върне от чужбина, ще разгледа договора и ще реши каква сума ще ни бъде върната.
След една седмица д-р Миладиноски се върна от чужбина и съпругът ми му позвъни, а той обясни, че отива в офиса и ще разгледа документите и ще се обади. На 17 октомври 22 г. д-р Миладиноски каза да занесем фактурата, за да преизчислят сумата, която трябва да ни бъде върната. Ние отидохме в хосписа в град Черноморец при г-жа Димитрова, за да ѝ дадем фактурата, а парите тя обясни, че ще бъдат преведени по банков път, затова оставих номера на сметка ми и същата беше изпратена на д-р Миладиноски по вайбър.
След това казаха, че парите ще ни бъдат преведени следващия месец, защото за октомври било приключило счетоводството. Чакахме да мине месец, но пари нямаше, звъняхме няколко пъти на д-р Миладиноски, а той не си вдигна телефона. И до ден-днешен парите не са върнати, обърнахме се към адвокат Илияна Мелконян и заведохме дело срещу д-р Миладиноски.
Надяваме се, че този наш случай ще получи гласност с Вашата помощ, защото сме убедени, че не сме единствените, които се сблъскват с този Хоспис.
Предварително Ви благодарим за вашата помощ.
С уважение Иванка Димова Ристовска“
Проверка на Флагман.бг в масивите на Бургаския районен съд установи, че този случай не е първият. С решение по гр. д. № 2818/2018 г. на Бургаски районен съд “Хоспис Миладиноски“ ЕООД е осъден да върне на близка на пациент, починал на 14.08.2017 г. в хосписа в гр. Черноморец, сумата от 825 лв., получена на отпаднало основание по Договор за настаняване от 02.08.2017 г.
Цялото съдебно решение можете да видите тук
Репортер на Флагман.бг се свърза с д-р Димче Миладиноски, за да потърсим неговата позиция по случая на Иванка Ристовска.
Д-р Димче Миладиноски: Не знам за подобно нещо, за първи път чувам от Вас
- Д-р Миладиноски, при нас дойдоха близките на Димо Димов, който по думите им бил хоспитализиран и е починал за по-малко от 24 часа във Вашия хоспис в Черноморец. Те претендират да им върнете сумата, която са предплатили за цял месец, като си удържите частта за реалния престой, според техните твърдения. Ще им бъде ли върната сумата, или нямат основания, каква е Вашата теза?
- Първо, при мен има много пациенти. В момента не мога да се сетя за кого става въпрос, защото много пациенти имаме.
- Може би имате и други подобни казуси.
- С всеки един пациент си имаме договорни взаимоотношения, така че не виждам причина нещо, ако е написано в договора, със сигурност е издадена фактура и бележки. Не виждам да има някакъв проблем.
- Изненадвам се, че не можете да се сетите. Дъщеря му се казва Иванка Ристовска, вероятно нямате много подобни казуси, че да не се сетите. Тя е завела граждански иск срещу Вас.
- Не знам за подобно нещо. За първи път чувам от Вас.
- Как процедирате в подобни случаи, възстановявате ли месечната такса, ако пациентът стои няколко часа само, защото случаят е такъв?
- Не мога да Ви кажа колко е стоял, защото в момента не съм запознат и документите не са при мен. Но по принцип при нас много ясно им се обяснява на хората, че таксата е месечна.
- Независимо колко часа или дни останат?
- Независимо колко дни.
- Това като на паркингите, нали, като минеш един час и веднага се просрочва да си платиш за втори час?
- Такъв е нашият принцип на работа. Това го знаят абсолютно всички близки и впрочем не мога да разбера какво целите в момента.
- Нищо не целим, дойдоха хората и разказаха какво им се е случило с Вашия хоспис.
- Всеки може да разказва, каквото си поиска.
*След този разговор, малко след 18:30 д-р Миладиновски ни изпрати своята позиция. Флагман.бг я публикува без редакторска намеса:
Здравейте, Във връзка с разговора с Ваш репортер, относно казуса с починалия в хосписа пациент и обещанието, което дадох да извърша проверка, Ви уведомявам за становището на "Хоспис Миладиноски" ЕООД по случая:
1.Пациентът е бил приет в много тежно здравословно състояние, след тежък инсулт (мозъчен кръвоизлив), както посочват и близките. Подробност относно здравословното състояние, с точна диагноза и медицинска документиция, мога да дам само при изразено съгласие на роднините, но може да се заключи, че състоянието беше много, много тежко.
2.Договорът е сключен и подписан, след като е разяснено подробно, какво се заплаща, кога се заплаща и т.н. Има служител на хосписа, който е натоварен със задачата подробно да разяснява условията по настаняване. В договора изрично е посочено, че сумата не се връща при непреодолими състояния, тоест при смърт на пациента. Пак в договора е посочено и какви услуги се включват.
3.След като с мен се свърза репортер на медийното издание "Флагман" направих проверка по случая. Установих, че още през миналата година, след завръщането ми от чужбина, мой служител, който е разговарял с близките ми е докладвал за това, че те са отправили питане дали може да им бъде върната част от сумата. От документите се сетих за случая. Сетих се, че служителката ми спомена, че близките са споделили, че са направили много разходи по лечението по болници и е останала с впечатление, че сякаш са били и леко затруднени финансово, което и според нея е причината за отправяне на искането. Съпругът на г-жа Иванка Ристовска, която се е оплакала пред Вашата медия е споменал пред служители на хосписа, че е родом от Република Северна Македония. От личен опит знам, че макар и двете държави да сме близки понякога е трудно да се живее, работи и реализираш далеч от дома, както и че това не рядко е съпроводено с финансови проблеми. Поради тази причина, въпреки че не се дължеше връщане на суми по договор, разпоредих още през миналата година на служител от хосписа да направи преизчисление на дължимите суми, като жест на помощ към сънародник и да бъде възстановена разликата на близките на починалия. За тази цел служителят трябваше да се свържи с близките, за да поиска да бъде върната оригиналната фактура, за да бъде направено сторно, както и да се извърши разплащане. С голямо огорчение разбирам от Вашата публикация, че моето разпореждане за сторниране и връщане на част от сумата не е било сведено към счетоводството за изпълнение, за което отговорният служител ще си понесе дисциплинарна отговорност.
4.Уведомих моя адвокат да се свърже с адвоката на г-жа Ристовска, за да може да се разреши това недоразумение. В заключение искам да добавя, че искрено съжалявам за загубата на близкия на г-жа Ристовска и поднасям своите и на екипа на "Хоспис Миладиноски" съболезнования.
Подпис: д-р Димче Миладиноски