Примката около Twitter се затяга – разходите за реклама са се сринали с над 70%
Те са критично важни за съществуването на компанията
Разходите за реклама в Twitter Inc са спаднали със 71% през декември, показват данни на изследователската фирма Standard Media Index, цитирани от Reuters. Драстичният срив се случи, след като водещите рекламодатели се отдръпнаха от платформата след поглъщането ѝ от Илон Мъск.
Последните данни от SMI идват, докато Twitter се опитва да обърне негативната тенденция. Компанията въведе множество инициативи за привличане на рекламодатели, като предлага някои безплатни реклами, премахва забраната за политическа реклама и позволява на компаниите да контролират по-добре позиционирането на своите послания.
Според данните на SMI разходите за реклама в Twitter през ноември са паднали с 55% спрямо година по-рано, въпреки че тези месеци традиционно са време на ръстове заради предстоящия празничен сезон, предава economic.bg.
Twitter не отговори веднага на искане на Reuters за коментар.
Повечето от компаниите са спрели да харчат през ноември, показват оценки на друга изследователска фирма – Pathmatics. Случилото се съвпада с времето, когато Мъск предприе спорни ходове, като възстановяването на спрени акаунти и пускането на платена верификация.
Четиринадесет от топ 30 рекламодатели в Twitter спряха всички реклами в платформата, след като Мъск пое управлението на 27 октомври, според анализите на Pathmatics.
В събитие през ноември в Twitter Spaces Мъск обърна внимание на проблема с компаниите, които спират рекламите си, и каза, че разбира, ако рекламодателите „искат малко време“. В този период милиардерът обвини активистки групи, че оказват натиск върху бизнеса да изтегли реклами от платформата.
Продажбите на реклами представляват около 90% от приходите на Twitter.
Отдръпването на бизнеса логично доведе до свиване на постъпленията на компанията през четвъртото тримесечие. Приходите за периода октомври-декември намаляха с около 35% на годишна база вследствие на спада в рекламата, съобщи Information, позовавайки се на подробности, споделени от висш рекламен директор на Twitter на среща със служители миналата седмица.