Италия в битка за премахване на забраната на ДВГ в Европа
Това решение няма икономически, екологичен и социален смисъл, категоричен е министър
Италия иска Европейският съюз да спре предложената от Комисията забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Министърът на транспорта на страната Матео Салвини заяви, че това няма „икономически, екологичен или социален смисъл“, пише Automedia.bg.
Салвини, който е известен със своята анти-ЕС позиция и веднъж дори нарече Владимир Путин „най-добрия политик и държавник в света“, смята, че решението на ЕС не помага на околната среда.
Той го определи като „псевдоекологичен фундаментализъм“ и предупреди, че десетки хиляди работници ще останат без работа заради забраната.
По информация на Bloomberg Салвини също така се противопоставя на плановете на ЕС да въведе стандарти Евро до 2025 г., които имат за цел да намалят количеството на вредните емисии с още 25%. Това по-рано беше обявено и от Карлос Таварес - главен изпълнителен директор на Stellantis, който твърди, че подобна стъпка ще забави преминаването на индустрията към електрификация.
Тъй като цените на електроенергията достигат нови върхове и някои райони на Европа са изправени пред възможността за спиране на тока през зимата, се повдигат въпроси относно дългосрочната жизнеспособност на пълното преминаване към електрически транспорт. Швейцария вече обмисля забрани за електромобили, ако търсенето на електроенергия през следващите месеци не може да бъде задоволено, тъй като има вероятност от енергийна криза, предава dnes.bg.
Междувременно Италия отдавна демонстрира отпор срещу целта на ЕС за постепенно премахване на превозните средства с ДВГ. По-рано тази година Италия беше част от коалиция от държави, включително България, Португалия, Румъния и Словакия, които предложиха отлагане на датата на спиране на продажбата на превозни средства с изкопаеми горива до 2040 г.
Салвини също така по-рано предложи ЕС да проведе референдум относно решението, предполагайки, че работниците в заводите в Италия също трябва да имат думата, преди Китай да получи огромно предимство от спирането на производството на автомобили с ДВГ в Европа.