Наско Лазаров: Загубих Жени Калканджиева заради М-тел!
ПР-шефът ще съди оператора в Брюксел
От началото на годината досега собственикът на агенция за публични комуникации Атанас Лазаров води битка след битка с “Мобилтел”, нервите му са опънати докрай и той е решил да заведе дело срещу монополиста. Вече се е съветвал с адвокати. “Ако тук не ми обърнат внимание, отивам в Брюксел”, заканва се Лазаров.
Гневът му се подсилва и от факта, че заради новата система на мобилния оператор, забавените фактури и плащания, изключения телефон, загубил важни клиенти.
“Загубих Жени Калканджиева като клиент. Тя беше обърнала цяла София да ме търси за един проект за международен круиз и не ме намерила, защото телефонът ми беше изключвен. Същото се случи и с развлекателния комплекс “Мултиплейс” в Слънчев бряг”, ядосва се бизнесменът.
Проблемите на Лазаров с оператора започват, когато “Мобилтел” му изсипва накуп няколко фактури за 6000 лева. Това е времето, в което компанията сменя платформата си и спря да праща сметки.
“Платих 6-те хиляди лева, защото говоря с много клиенти и телефонът е основен инструмент в работата ми, но съм убеден, че сметката ми е надута с поне 3 000 лева. Да не говорим, че ме изнудваха да плащам не по една, а по две фактури накуп. Колко ли корпоративни клиенти са с надписани сметки! “Мобилтел” прави милиони, тъпчейки цяла България”, негодува ПР мениджърът и признава, че търпи капризите им няколко месеца, защото за съжаление повечето бизнес абонати са техни клиенти.
Когато подава жалба за сумата от 6 000 хиляди лева, от оператора му казват, че ще му върнат 96 лева и го попитали дали са достатъчни. Лазаров поискал повторна проверка, защото компенсацията била смешна.
Затова пък за Великден получил кошница с вино и лакомства от “Мобилтел”, а приятелите му казали: “Нормално е, щом плащаш сметки по 1000 лева...”.
Когато решил да провери по какъв план говори, Лазаров разбрал, че “Мобилтел” и тук го прецаква. “Оказа, че абонаментът ми не е 59 лева на месец, а 69 лева, тоест 1,5 г. са ме цакали с по 10 лева отгоре. Имам два номера, значи са ме натоварили с 360 лева!”, възмущава се той.
Не стига това, ами старият му договор не бил качен в системата и Лазаров говорел по цените на абонаментния си план от 2009 година.
“Мобилтел” го довел до истерия и с неспазване на лимита. “Имам заявен лимит за 300 лева на месец, но фактурите ми винаги са за 400-700 лева. Лятото поисках да го намаля на 200 лева. Бях в Будапеща, можех да следя всеки ден какво изговарям, бях с 50 лева, оставаха ми 150 лева, които “Мобилтел” ми дръпна само за три есемеса и една снимка!”. Когато се оплакал за неспазването на лимита, от оператора му казали, че при тях той бил препоръчителен.
Тези дни Лазаров подписал 3-ти договор с “Мобилтел”. След като си платил като чинни 6 000 лева, за оператора монополист той вече е в графата “лоялен клиент” и затова получил подарък Айпад.
“Исках да имам Айпад и се зарадвах, но въпреки това чакам да ми преизчислят парите и ми върнат надвзетото”, казва ПР специалистът. Скъпият подарък няма да откаже Лазаров да заведе дело срещу “Мобилтел”.
“Знам, че са монопол и знам, че навсякъде си плащат – при нотариуси, и по всички канали, за да им се потулват проблемите. Там, където са рекламодатели, медиите не пускат жалби срещу тях”, споделя той.
В случая се показва и като изключително глупав, защото всеки средно интелигентен бизнесмен има поне два телефона от различни оператори.
Да не говорим, че подхода му към М-тел е абсурден - недоволен е от тях, иска да ги съди, а подписва нов договор с тях. Съдейки от написаното в статията просто няма да успее да ги осъди.