Шокираща статистика: 27 училища у нас са със среден успех Слаб 2 на матурите през май
Какви са причините
През май матура по български език и литература са държали ученици в общо 950 училища. В 27 училища в страната средният успех от държавните зрелостни изпити е Слаб 2, а в една трета от тях е под Среден 3.
„Това са преди всичко професионални гимназии, има сред тях средни училища, вечерно училище, спортно училище. Не е изненада, това са училищата, които традиционно на различните видове изпити показват резултати по-ниски“, заяви директорът на "Съдържание на предучилищното и училищното образование" Евгения Костадинова, предава bTV.
„Ние сме професионална гимназия при нас учениците, които идват имат желание да придобият опит, умения и професия. Оттук идва и демотивирането им по отношение на общообразователните предмети“, заяви директор на Професионална гимназия по хранително вкусови технологии Нели Стоянова.
В професионалната гимназия по хранително вкусови технологии на държавните зрелостни изпити през май са се явили 43 ученици, а средният успех е 2,75. От училището казват, че за първа година имат подобни резултати. Една от причините е честата смяна на учители.
„Първата госпожа почина, втората ваша колежка журналистка също високо квалифициране се разболя продължително, след което напусна. Постъпи трета учителка, а през втория срок на 11. клас четвърта учителка ги пое, която ги приключи. Всичко това неминуемо води и една от причините за слабите резултати“, добави Стоянова.
Освен честата смяна на преподавателите и онлайн обучението, което е затруднило учебния процес, причина за слабият резултат е и социалното положение на учениците, според директора на гимназията.
„Много често децата са от семейства на разделени родители, на родители работещи в чужбина, оставени на грижите на баби дядовци или настойници и са принудени да работят. 50% от тази година от завършващите абитуриенти работеха и учеха, което по една или друга причина също води до този слаб резултат“, каза Нели Стоянова.
От образователното министерство казват, че могат само да издават препоръки и да насочват, как да се преодолее този проблем, а в училищата трябва да се изследват конкретните причини и да ги отстранят.
„Препоръките, които ние не просто бихме дали и ние сме ги дали още преди началото на учебната година, защото това се случва ежегодно, е през регионалните управления да се идентифицират онези училища, които имат нужда от методическа подкрепа“, заяви Евгения Костадинова.
На фона на лошите резултати на зрелостниците в учебното заведение се случват и различни неща.
Екип от деветокласници от училището в часовете по информационни технологии сглобиха първият от поредицата роботи, който е емоционално интелигентен, с изкуствен интелект, разпознава образи, предмети, говори, усмихва се“, заяви учителят по математика и информационни технологии Цветан Костов.
От училището се надяват този резултат да бъде за пръв и последен път.
"НАДЯВАЛИ СЕ ДРУГАТА ГОДИНА ДА НЕ Е ТОЛКОВА ЛОШО"....!!!!!.....НАДЯВАЛИ СЕ......
Какво става ? Не знаят как да се оправят с такова поселище нали!!!
Обаче съм сигурен че учителите НЯМАТ ВИНА....т еси вършат добре работата.....А министерството още по добре си я върши......
Какво се оказа в крайна сметка !!!! Не само сме най бедните....ние сме и най тъпите и глупави от ЕС......
Колко жалко ... Да ме срам да кажа че съм българин....до там я докараме...И лошото е ,че по хубаво няма да става
Тъй, че са десетки директорите които са и пенсионери. Но са толкова алчни, че и с т оп не може да ги мръднат.
В системата на образованието са близо 40% в пенсионна и пред пенсионна възраст. Задръстват системата тотално, обезкървяват я, с огромните си бонуси и признати ПКС-та, абсолютно архаични и изостанали познания и знания от миналото които не са в крак с времето, но поради "съмнителните" си авторитети мачкат младите специалисти и се налагат със стари методи на обучение и никого непотребни уроци и знания а и методики, с които стават смешни в очите на учениците! С което сриват и авторитета на училището и учителите, а от там става и анархия при учениците.
Отпушете системата на образованието, като незабавно изпратите в заслужен отпуск всички над 40000 пенсионери и назначите млади и мотивирани специалисти и експерти.
Това е първата крачка за реформи, иначе, няма оправия...
Един млад учител постъпва на работа със заплата около 1100 лева нето, или 1500 бруто...
Ако за теб 1100 лева е отлична заплата, то съжалявам, но живееш в 20 век и в анадола....
---
Да не им е ореподавала някоя от редакцията на Флагман? Тогава ще е разбираемо
Успехът на учениците може да е (Слаб 2), ама заплатите на учителите са (Отличен 6).
Факт!!!
възрастта им е съответната за този клас или я надхвърля, но с не повече от три години.
(2) За учениците по ал. 1, с изключение на тези, които са се обучавали в самостоятелна форма, задължително се организира допълнително обучение по време на лятната ваканция при условия и по ред, определени със заповед на директора на училището. При необходимост допълнителното обучение може да продължи и през следващата учебна година.
Още нещо - в цял свят родителите са длъжни да изпълняват препоръките на училшншти влостш и ако не искат да се съобразят с тях имат два избора: да преместят дедето си доброволно в друго училище или да отнесат солена глоба от
Прав си. И при нас в осми клас една учителка ни преподаваше, при втора правехме класната работа, а трета ги проверяваше. Но това беше преди 10 ноември и тогава се държеше на правописа и краснописа даже. Ако и дадат сегашна класна работа, на тогавашна учителка, тя само ще удари един кръст отгоре до долу и даже няма да я провери.
Куцо кьораво сакато връзкар и учител става