Край с електрическите тротинетки в Бургас, влизат в сила нови правила
Промяна в Наредбата за опазване на обществения ред предвижда пълна забрана за каране на такива превозни средства в пешеходните зони и строги наказания за нарушителите
Нашумелите в последните няколко години електрически тротинетки скоро няма да могат да се карат безразборно в Бургас. Поне това предлагат общинските съветници от ВМРО д-р Георги Дракалиев и Николай Стоянов, които са внесли проект за изменение и допълнение на Наредбата за опазване на обществения ред. Двамата аргументират документа с нуждата от конкретен регламент при управлението на този вид превозни средства, тъй като към момента такъв няма, а масова гледка е те да се карат в пешеходни зони. Това създава предпоставки за ПТП-та, а при липсващи правила, става трудно да се стигне и до наказания при произшествие.
Проектът за изменение на Наредбата предвижда сериозни промени в начина на движение с електрически тротинетки, с който досега бяхме свикнали. Въпреки че в Закона за движение по пътищата от няколко години има отделна част за този вид превозни средства, то на местно ниво такава няма и добавянето ѝ към Наредбата ще позволи за упражняване на по-строг контрол. В този смисъл предложението на Дракалиев, който от няколко месеца работи по темата с ел.тротинетките, и на колегата му Стоянов ще действа като допълнение към ЗДвП и предвижда създаванет на изцяло нов раздел III в глава трета на документа.
Така, според внесеното предложение, се забранява на лица под 14-годишна възраст да управляват индивидуални електрически превозни средства (ИЕПС). За хора между 14 и 16 г. пък ще се разрешава управлението им само по велоалеите. Лица над 16 г. ще могат да ги карат по велоалеите и уличната мрежа, на която всички превозни средства е разрешена максимална скорост от 50 км/ч., но пък максималната разрешена за тротинетките ще е 25 км/ч. До 18-годишна възраст всеки шофьор на ИЕПС се задължава да ползва предпазна каска.
Налага се задължение всяка тротинетка да е оборудвана със спирачки, механичен или екетронен звънец, устройства за излъчване на бяла светлина отпред и червена отзад.
С надграждането на Наредбата се въвеждат и задължения към водачите. Те трябва да се движат по изградената велосипедна инфраструктура или най-близо до дясната граница на платната за движение. Ще трябва да управляват тротинетките и с включени фарове през тъмните часове на денонощието, както и да ползват светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото си.
Забранява се да се кара ИЕПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0.5 промила и/или след употреба на наркотици. Няма да имат право и да се движат по пътища, където разрешената максимална скорост е над 50 км/ч. Категорично се забранява управлението им в зони или улици, където не е позволено движението на велосипеди, както и в пешеходни зони и бусленти, дефинирани като „пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии”. Слага се край и на придвижването на повече от едно лице на ИЕПС. Управлението им с една ръка или изцяло без ръце също остава вминалото, както и превозването на предметни, които пречат на управлението. Очаквано, говоренето по телефон по време на каране също ще се превърне в наказуемо.
Забранява се движението на електрически тротинетки и други подобни МПС по: Тротоарите с изключение на тези, върху които има маркирани велоалеи; в урбанизираната територия на Бургас в следните зони – ул. „Александровска” и бул. „Алеко Богориди”, както и другите пешеходни улици и алеи; в градските градини; по площадите; в детските и спортни площадки.
Предвидени са и санкции, а контролът ще се осъществява от т.нар. „общинска полиция”. За превишена скорост (над 25 км/ч) глобата ще е до 50 лв. В останалата част наказанията ще са аналогични с тези, предвидени по Закона за движение по пътищата.
С така предложените допълнения към Наредбата за опазване на обществения ред на територията на Община Бургас се въвежда кардинално решение на проблем, който в очите на мнозина е наболял сериозно. В същото време обаче това ще постави наистина сериозни ограничения за употребата на този вид превозни средства, които действително са много удобни за транспорт в градска среда. Дали предложението ще бъде гласувано в сегашния си вид, или ще претърпи промени до влизането му в дневния ред за ноемврийската сесия на местния парламент, предстои да разберем. Това ще се случи най-рано по време на обсъжданията на Постоянните комисии към ОбС-Бургас в средата на месеца.
Всеки ден и вечер състезанията по Стефсн Стамболов са в разгара си.
Под носа на второ рсйонно.
До кога ще ги търпим?
Чакаме поредното убийство, подкрепено от безхаберието на бургаската полиция и община.
Пример: хващаш си алеята от които и да е квартал, стигаш до морската, там от край до край има място за каране. Стигаш до евиният плаж, солниците, Сарафово. Има достатъчно място да си караш наволя и да се наслаждаваш. Съжалявам, но да караш бясно тротинетка из центъра трябва да се наказва с глоба.
Придвижването с тротинетки и велосипеди за лица над 12 г. и в момента е забранено по закон в пешеходните зони. С предложението не се налага допълнителна забрана , а се дава право на службата за Обществен ред да санкционира неспазването на тези ЗАКОНОВИ положения .
и такъв човек тръгнал да въвежда правила и промени, против зелените превозни средства.
сече ми пътя на пешеходна пътека на главната и първото нещо, което ми каза беше "Знаеш ли кой съм аз?" хаха......
ония гледа ;)
Всимката мора втасали тротинетките му виновни
Ало Шкемвойдойна свиквай тва е БЪДЕЩЕТО леки е-коли,е-колела,е-тротинетки
Ама тва не като за продоваш фалшиви паспорти и военни имоти с-у тлъсти суми
Предлагам Дракалиев на следващата сесия да ЗАБРАНИ ДВГавтамабилите щото блъскат и убиват много хора а след тва да забрани къпанета в морето щото и там могат дя се удавят
С оправдания от сорта "щом като някой го е направил трябва да се продава" либерастииите искат и да узаконят и наркотиците.
Нито гражданска,нищо няма.
Кой ще е виновен при инциденти?
Развиват скорост,а накрая водачите на МПС са виновни за всичко.....
Има няма 15% максимум...
Но и без току-що написаното от теб ми е ясно, че групите на почитателите на фашистка Украйна и на изгъзиците дори с изгъзено име (има толкова чуждици; можеха да се казват поне скутери) почти се припокриват, ако не и напълно. Това обаче не значи, че аз съм почитател на съучастника в тази мръсна игра, Путин. Викането за отбори е свойствено на елементарно мислещите, по-скоро немислещите. За съжаление, голяма част от тях се довлякохте, кой знае откъде, и съсипахте този град. Или може би сте младите продукти на криворазбраната "демокрация"... Бургас въобще нямаше такъв облик преди. Сякаш населението е изцяло подменено, дори и говорът. Интересно ми е какъв е процентът на истинското бургаско население което живееше тук преди 1989...
Бях за няколко дни в Пловдив. Една тъпа тротинетка или колело не се сещам да ми е пречела и застрашавала по пешеходните улици и парковете, а беше май месец и времето беше изключително приятно. Не видях и никакви малоумни "вело" алеи по тротоарите. Може да има на други места, но поне не са в централната част. И в Тракия дори нямаше, ако не се лъжа. За сметка на това има млади хора, работа, свестни магазини, ресторанти и кафенета, чисто е и повечето хора са усмихнати, нормални, учтиви и адекватни! Ама това в Бургас не е "прогресивно"! Да имахме поне един стар град с калдъръмени улици където да видим малко спокойствие от всички "прогресивни" нахалници!
Толкова време изхаби да пишеш, а дори не прочете статията
Ако нещо не ни харесва, може да го подобрим, вместо забраним. Най-лесно е да кажем НЕ.
Отделен е въпроса, че смешниците от общината нищо неправят за да се спазват правилата.
100 килограмови толупи със скорост 40 км/ч нямат място в зони за пешеходци. Да беше прочел малко повече от заглавието!