Бургаско дружество се бори за концесия на терминал Запад в държавния порт
Частното дружество КРЗ Порт Бургас АД ще бъде един от кандидат-концесионерите за терминал Бургас – запад на държавното пристанище, който в момента Министерството на транспорта, информационните технологии и далекосъобщенията готви да отдаде, научи Бесове.бг. На него се обработват метали, зърно, скрап, насипни товари и други товари. Тепърва обаче процедурите по концесията трябва да бъдат обявени.
Припомняме, че в началото на лятото компанията Параходство "Български морски флот" (БМФ) беше определена за концесионер на терминала за насипни товари на пристанище Бургас. Тя ще управлява частта от порта 35 години. Тогава фирмата беше единствената, която подаде оферта в конкурса.
Този път борбата за концесията ще е спорна, в случай, че се появят конкуренти на КРЗ Порт Бургас АД.
Дружеството е едно от най-бързо развиващите се в региона, въпреки кризата. Десетки хиляди тонове зърно излизат на месец през частното пристанище КРЗ Порт Бургас, на което компанията е собственик. Работниците почти ежедневно по време на кампанията товарят пшеница на кораби, които отплават за Китай, Индия, Гърция и Италия.
Частният порт обработва средно по 50-70 хиляди тона товари на месец през силния сезон. През зимата товарооборота пада на 40-50 хиляди тона.
От частното пристанище един ЕТ Стоян Попов изнася мащабни количества дървен материал. Дестинациите, за които отпътува родната дървесина са двата големи завода „Кастамону Интергре” и „Йълдъз Интерге” в Измитския залив.
Основният вносител на метали е компанията „Хъс”, която ползва и базата на територията на частния порт.
В края на юни от КРЗ Порт Бургас завършиха строително - монтажните работи по изграждането на втори етап от Зърнен терминал за 15 000 тона на територията на пристанището. До седмица от дружеството ще внесат всички необходими документи за получаване на Акт 16 от РДНСК.
Преди година КРЗ Порт Бургас АД купи 15.5 декара от съседен терен, собственост на „Феникс Гарант”, с което успя да разшири базата си.