Портът готви уникална техника за въглищен рудник в Австралия
На специално обособена работна площадка на територията и в тила на 1–во корабно място /част от бъдещата Зона за обществен достъп/ българските специалисти по тежко машиностроене за срок от 2 месеца ще подготвят за директно претоварване на кораб уникалната техника, която ще обслужва открит въглищен рудник в Австралия. Това е началната фаза на реализация на дългосрочен проект за доставка на оборудване за мините в тихоокеанската страна. „Пристанище Бургас” ЕАД и „Ремотекс” Раднево ЕАД кооперираха възможностите си с цел осъществяване на цялостен монтаж и сглобяване на сложно извънгабаритно претоварно съоръжение – насипообразовател.
Подготовката на проекта премина през няколко етапа, заяви Диян Димов, изпълнителен директор на държавния пристанищен оператор и включваше: избор на подходяща териотория, позволяваща както безпроблемна транспортно-логистична схема на доставка на крупните елементи до зоната за монтаж, последващо, без допълнителни операции, претоварване на насипообразователя на специализиран кораб, изпълнение на технически изисквания /ел. захранване, ВиК, комуникации/, осигуряване на нормативни трудови и социално-битови условия на работещите монтажници.
Крайният избор – кейовият и тилов фронт на 1-во корабно място /част от първа фаза на Зона за обществен достъп на пристанище Бургас/ беше и своеобразен тест за възможностите на пристанището да се ограничи с ползването на този капацитет и да преразпредели основната си товаро-разтоварна дейност на останалите терминали и корабни места.
Изграждането на пасажерски терминал и нови яхтени места не само няма да влияе негативно на дружеството, а и допълнително ще разшири обхвата на предлаганите услуги и възможностите за формиране на нови приходи.
Отчетните резултати за първите седем месеца на годината са в потвърждение на добрия темп на работа на дружеството.
Ръст на преминалите товари с 13,1% спрямо утвърдения бизнес-план на дружеството, основно в резултат на увеличението с 55 % на генералните товари /внос-износ на метали, изкуствени торове в торби, контейнерна обработка/ и 76 хил. тона опасни наливни товари- над три пъти повече от миналогодишните количества;