Чака се акт 16 за интерконектора с Гърция идната седмица
Обектът може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи регионалният министър
Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков каза, че се очаква акт 16 за междусистемната газова връзка между България и Гърция да бъде издаден другата седмица. Това министърът заяви в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ по БНТ, съобщава БТА.
Очаквам утре надзорът и строителят да внесат в ДНСК окончателния доклад за въвеждане на обекта в експлоатация, каза Шишков. Той припомни, че има издаден акт 15.
Държавата е готова за акт 16. Ако надзорът е представил всички документи, за да може да бъде въведен обектът в експлоатация, той ще бъде въведен за няколко дена, очаквам да е така, каза министър Шишков.
Това, което съм говорил с инвеститора на газовата връзка, е, че в тази тръба има още резерв. Обектът, който е проектиран и изграден, може да поеме по-голямо количество от това, което в момента държавата е договорила, посочи министърът.
По принцип да спреш строителството на магистралите е изключително лошо поведение като управление, коментира министър Шишков казуса с магистрала „Хемус“. Той посочи, че действията на миналия служебен кабинет, за който имаше мнения, че иска да спре строителството на магистралите, са били да бъдат спрени лошите практики, а не да се спират големите инфраструктурни обекти. След седем месеца сега намерихме недотам категорично спрени лоши практики, но пък спрени инфраструктурни обекти, каза Шишков. Той посочи, че сега това, което прави служебното правителство, е да пусне инфраструктурните обекти. За съжаление те не са много, добави министърът. Защото възможностите да бъде строена магистрала „Хемус“ са до лот 3, т.е до пътя Ловеч-Плевен, оттам нататък магистралата е в много сериозен хаос - два лота са в констатирано незаконно строителство, и още по-сериозният проблем - "строителната илюзия 7 и 8 лот", които нямат трасе. Оказва се, че строим една магистрала до определена точка, оттам нататък нямаме ясна категоричност как ще я продължим и откъде ще мине, каза Шишков. По думите му, това е основният проблем - целият този огромен строителен хаос.
Като припомни решението на Министерския съвет за обявяване на бъдещата магистрала от Русе за Велико Търново за национален обект, Шишков отбеляза, че няма планиран пътен възел между нея и магистрала „Хемус“. Това показва всичко, нямаме в държавата по никакъв начин планирани всички магистрали като трасета, всичките връзки между тях, каза Шишков.
По думите му, политиците използват магистралите като че ли повече за една сцена, за да се снимат там. В изминалите седем месеца политиците изгониха строителите от сцената, сега ние се мъчим да ги върнем, но да върнем само строителите, каза Шишков. Министърът обясни, че оттук нататък политиците е добре да се захванат да планират всички магистрали и да направят много ясен алгоритъм кога и как ще се строят. Огромна част от проблема с катастрофите в България е липсата на проходимост на пътищата, защото нямаме магистрали. Движението е много по-голямо, отколкото пътищата могат да поемат, коментира още министър Шишков.