КЗП: Има политически натиск върху комисията и опит да ни саботират работата
Комисията за защита на потребителите обвини сегашното ръководство на икономическото министерство в натиск и опит за дискредитиране
Назначената проверка в КЗП от служебния министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов. Всяко едно ведомство трябва да носи отговорност за работата, която върши. Имаме обаче безпрецедентна ситуация, в която се търси отговорност от КЗП защо си върши работата. Сигналът до инспектората се споменава, че КЗП не е компетентна за проверки за продажба на райски газ. Това заяви председателят на регулатора Иван Френкев на брифинг.
"Темата беше повдигната от омбудсмана Диана Ковачева с писмо до КЗП с молба да осъществим надзор за продажбата на опасната стока. При липса на изрично секторно законодателство се прилага общия закон. Темата с райския газ е от голям публичен интерес. Благодарение на бързите проверки, продажбата на райски газ беше ограничена", коментира той.
"Лично Нинова взе темата присърце в парламента и поправката в Закона за здравето и Закона за закрила на детето бяха приети единодушно. Този бизнес със здравето на децата беше ограничен, надявам се да бъде спрян изцяло", обясни още Френкев.
След поправките в закона, отговорност за проверките за продажбата на райския газ носи вече Министерството на здравеопазването.
Има политически натиск върху комисията и опит да се осъществи регрес по отношение на работата. КЗП се ползва с високо доверие като обществен орган, заяви още председателят ѝ.
На въпрос кой им спира работата, той отговори, че става въпрос за Министерството на икономиката и индустрията, в опит да се дискредитира, по думите му, предишната власт и ръководство, чрез назначаването на проверка.
"За нас тази проверка е изключително нелепа. Точно тези дейности са част от нашите правомощия. Работим в нашите компетенции, реално си вършим работата. В тази ситуация имаме сигнал защо си вършим работата - защо започнахте проверки за райския газ, защо излязохте по дискотеките и спряхте бизнес за милиони, защо продължавате да проверявате как се формират промоциите в магазините, без значение дали за храни или нещо друго. Имаме уникална ситуация - министерството пита защо сме си свършили работата, а не защо не сме си свършили работата", даде пример той.