Наемът на яхта поевтиня повече от силиконовите цици
Закъсалата фирма Yahtbg предлага на унизително ниската цена от 15 лева разходка с яхта в Несебърския залив. Подобна оферта допреди година бе немислима, защото се смяташе за екстра, струваща стотици левове, при това за час-два, в зависимост от класа на плавателния съд. Позволяваха си го само баровци със сетива към лукса.
Местната компания, която загуби заради задължения към банките, луксозните си офис-мебели в лъскавия си шоурум за яхти край Бургас, стартира агресивна реклама в сайт за услуги с намаления, по подобие на офертите за изкуствени цици на двойно по-ниска цена. В случая 15-е лева свидетелстват за пълен крах в бизнеса с атракции в най-скъпия български курорт.
„А какво ще кажете за романтична разходка с яхта по залез слънце в приказния Несебърски залив, подправенa с чаша пенливо вино, безалкохолна напитка и апетитни фъстъци”, се казва в послание до потенциални клиенти, което четем в интернет.
След като яко окъсаха в бизнеса с яхтите, собствениците Петко Бачийски и Момчил Николов започнаха да търсят нови ниши за оцеляване на пазара. През юни те се забъркаха в скандал между акционерното дружество на Слънчев бряг и концесионерите на Северния плаж. Бачийски и Николов докараха екзотичен катамаран от Карибите, който представлява ресторант с 300 места и го закотвиха точно срещу новоремонтирания мостик. Besove.bg припомня, че за този плавателен съд бизнесменът Петко Бачийски бе броил на презокеанския продавач 500 хиляди щ.д.
Луксозният шоурум на бизнесмените, открит през 2008 година в началото на магистралния път Бургас-София, през май 2009-а бе обявен за продажба. Сградата е 2300 кв.м., с прилежащ терен 8,5 дка, в момента е изоставена и пустее. Цената й беше 3,5 милиона евро, без ДДС. Тогава Момчил Николов каза, че продажбата е не заради финансови затруднения, а защото вече нямали нужда от този офис, понеже мястото на яхтите било в морето, а не на сушата. Двамата предприемачи държат яхтпорта в Несебър, където преместиха и луксозните си лодки.