НАП започна лятната си контролна кампания по Черноморието
Под активно наблюдение ще бъдат поставени над 2000 обекта по крайбрежието, ще се извършва всекидневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки
Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. Основната цел, която си поставят данъчните, е добра фискална дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
Под активно наблюдение ще бъдат поставени над 2000 обекта по крайбрежието, ще се извършва всекидневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки. Служители от звеното за фискален контрол ще извършват изненадващи проверки на хотели, ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти.
От НАП отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите си за откриване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. В рамките на кампанията при извършването на контролни покупки активно ще се прилага способът „таен клиент“.
Данъчните инспектори ще извършват и явни наблюдения, при които в рамките на няколко дни в реално време се следят продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди.
От НАП Бургас уточняват, че кампанията ще бъде изключително прецизирана, така че да не се допуска напрежение по време на извършване на контролните действия. Същевременно при установяване на сериозни нарушения, водещи до умишлено ощетяване на бюджета, санкциите ще бъдат прилагани в цялата им строгост.
По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници са назначавани с договори, както и дали работодателите не ги ощетяват по отношение на работно време и заплащане.
И през тази година гражданите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите, като изтеглят от Goodle Play или App Store мобилното приложение на НАП - NRAMobile. То дава възможност, при сканирането на QR кода на издадена касова бележка, веднага да се провери дали тя е регистрирана в НАП.
Сигнали за неиздаване на касови бележки и данъчни нарушения могат да се подават на телефона на НАП 0700 18 700 или по електронна поща на адрес [email protected]