Защо е необходима SEO оптимизацията на сайта ви
Потребителите искат да намерят бързо и лесно това, от което се нуждаят
Може би сте чували за оптимизация на сайтове, а може и да не сте. Във всички случаи, четейки тези редове, вече се питате какво представлява и за кого е необходима тя. В тази статия ще разгледаме какво представлява оптимизацията и защо тя е полезна за сайтовете ни.
За кого е нужна оптимизацията?
Потребителите имат нужда да намерят бързо и лесно това, от което се нуждаят. Те се нуждаят и да видят какви са мненията на останалите купувачи или потребители на услугата, към която са се насочили. Именно и тук идва ролята на SEO оптимизацията за търсачките. Когато имате отзиви на вашите продукти и услуги, то вие се класирате на по-предно място и така достигате до повече хора. Няма значение какво работите или предлагате. Ако имате сайт, то вие се нуждаете от добро класиране, за да стигнете до потенциални клиенти.
Без оптимизация сайтът ви е невидим
Според статистическите проучвания, повечето хора посещават сайтовете до първите 10, тоест тези, които са на първа страница. Рядко някои то тях са се насочили към по-задните позиции. Затова ако сайтът ви не е на първа страница, то значи той не е оптимизиран. Следователно няма как да очаквате СЕО продажби и трафик. Сред използваните търсачки е именно Google и затова усилията трябва да бъдат насочени в тази посока.
Какви са начините за оптимизиране на сайт?
След като вече сте решили, че имате нужда от оптимизация, то можете да приложите някои от следните методи или да ги комбинирате:
SEO оптимизиране чрез съдържание
Важно е какво имате на сайта си. Не се опитвайте да оптимизирате за търсачките, а за самите хора. Поведението на Google спрямо вашия сайт ще се определи от това дали потребителите при вас намират каквото им е нужно, доволни ли са и прекарват ли дълго време на страницата ви.
Логично е, че ако съдържанието вие написано като за робот, това ще се усети. Следователно повечето потребители просто ще напуснат страницата ви. Също така, не се опитвайте и да копирате съдържание. Алгоритмите вече са доста напреднали и следователно това няма да остане незабелязано. Нещо повече, може дори сериозно да навреди на сайта ви – да го изпрати на по-задни позиции или дори последна страница.
Оптимизация чрез видеа, постове и снимки
Оптимизацията зависи много и от поведението на потребителите ви и начинът, по който те предпочитат да търсят информация. Тоест, можете да оптимизирате сайта си и като включите видеа, снимки с линк към него във социалните мрежи. Това отново е трафик, който се отчита и дори можете да го следите отделно от останалите показатели.
Чрез линкове
Когато публикувате линкове в други сайтове към вашия, отново подобрявате оптимизацията и посещаемостта. Важно е и сайтовете, в които слагате линковете си, да бъдат с добра репутация, защото можете да постигнете обратният ефект. Когато даден потребител кликне на линка водещ към сайта ви, то той генерира посещение, което се отчита от търсачките. Отчита се и времето, за което е бил в сайта ви и дали е доволен от своето преживяване.
Компоненти на SEO оптимизацията
Най-общо казано тя се дели на два вида: On-page SEO оптимизация и Off-page оптимизация.
On-page SEO се състои в работа по вътрешните страници на сайта, като това включва работа по съдържанието, като тя е съобразена с актуалните тенденции. Процесът започва още с избора на домейн и хостинг, тъй като от името на сайта зависи колко ще привлича посетителите, а от хоста – дали ще зарежда бързо и ще предостави добро потребителско преживяване.
Off-page SEO е свързана с осигуряването на качествени и релевантни линкове към уебсайта. Включва и анализ на конкуренцията и отчитане на ефикасността от оптимизацията.
Изпълнение на SEO оптимизацията
Тя започва още със създаването на самият сайт с техническата част. След като сте сигурни, че той е технически изправен, трябва да си определите целите. Най-добре е да определите ключовите думи, които ще използвате за класиране. Ако имате различни услуги, които предлагате, то определете ключовите думи за тях.
Важно е да помислите и за линкове. Дали ще бъдат във външни сайтове или ще са свързващи в сайта ви, то наличието им говори добре за вас на търсачките, а и на потребителите – откриват допълнителни материали и теми.
Факторите за оптимизацията се менят постоянно, но основният е да поддържате интереса на потребителите. Той винаги ще бъде актуален и с най-голяма тежест.