Юлиян Петров: Българските ученици да вкарват в практика наученото
България се справяла по-добре от другите образователни системи
Защо учителите продължават да отхвърлят идеята за започване на учебната година по-рано и учат ли по-малко нашите ученици от европейските?
"Преди 6 години направихме подобно упражнение, където увеличихме учебното време с по седмица-две. В крайна сметка видяхме, че резултатът не е толкова добър. Видели сме, че не действа, затова и българските учители не го приемат", заяви председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" д-р Юлиян Петров в студиото на "България сутрин".
По думите му основните причини, които можем да отправим към обществото, е, че това няма да доведе до по-добри резултати, предава dnes.bg.
"Не е вярно, че учениците тук учат по-малко от тези в Европа", допълни д-р Петров.
Промените трябва да са първо към излизане от двусменния режим на организация, второ - трябва да помислим за намаляване на учениците в група и паралелка. Да се помисли за намаляване на 20-22 ученици. Министерството на образованието гледа първо към учителите, че трябва да променят нещо, но къде са родителите, къде са институциите... Възпитанието и дисциплината са много важни, иначе образованието върви надолу. В България се справихме много добре с дистанционното обучение. Това, което отчитаме като резултати от външното оценяване - България се справя по-добре от другите образователни системи", изтъкна д-р Юлиян Петров пред Bulgaria ON AIR.
Неговото мнение е, че като цяло трябва да премахнем материала, който през годините е наслагван в различните етапи и класове.
"Учениците трябва на едно високо ниво да вкарват в практика това, което те са учили в училище по съответния предмет. Това е нещо, което не се случва. И с намаляването на обема на учебното съдържание и повече практика ще ни приближи към учебните изисквания. Всичко трябва да се промени, но разумно", заключи председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".