Трагедия край Гара Орешец: Влак се заби в камион, трима загинали
Машинистите и шофьорът са нямали шанс да оцелеят, смъртта им е била ужасно мъчителна
Трима души загинаха и още толкова са ранени, след като камион и пътнически влак се сблъскаха на железопътен прелез край видинското село Гара Орешец. Пред бТВ пътният инженер Иван Иванов разкри, че двамата машинисти и шофьорът са нямали шанс да оцелеят. Влакът се е ударил като в канара, а превозваните камъни от камиона са ги довършили.
Останките на катастрофиралото тежкотоварно моторно превозно средство са все още на мястото на инцидента. Цялата кабина е смачкана до неузнаваемост, тя буквално е откъсната.
Камионът е минавал през прелеза. Бил е натоварен с трошен камък от близката кариера. Видимостта е много малка. По първоначални данни машинистите не са успели да го видят, в последния момент са се опитали да спрат влака, но не се е получило.
Има и пострадали пътници, но нараняванията им са леки и те не са настанени в болница.
Води се разследване на инцидента от Националната следствена служба и експерти от Борда за разследване на транспортни произшествия.
Местни жители на Гара Орешец казват, че сигнализацията на прелеза е работила. Семафорите работят и сега, но дали сигнализация6та е работила по време на инцидента ще се установява тепърва.
Звуковата и светлинна сигнализация към момента работят, но дали по време на инцидента по-рано са се задействали.
„Лично аз ежедневно минавам от тук, понеже това ми е пътя към обекта - магистралата, която се строи там. Сигнализацията винаги е работила, но дали е така в случая вчера, не мога да кажа“, заяви пътният инженер Иван Иванов.
По думите му има проблем с храсталаците покрай жп линията, „защото преди това има завой на 70-80 м“. Според него това е допринесло машинистите да видят прекалено късно камиона.
Товарът е около 40 тона и камионът около 20, добави той и потвърди думите на кореспондента Маргарита Стефанова, според която влакът все едно се е ударил в канала.
„Не е имало шанс машинистите и шофьорът да оцелеят при този удар, защото натрошеният камък е връхлетял върху тях и ги е довършил“, подчерта пътният инженер.
„Правейки левият завой на прелеза, видимостта както на машиниста, така и на шофьора на камиона е твърде малка. Предполагам, че водачът го е видял в последния момент, но не е имало възможност да избегне катастрофата“, каза пък държавният инспектор по разследване на железопътни катастрофи д-р инж. Бойчо Скробански.
„Според първичната информация от лентата, която свалихме от локомотива, скоростта е между 69 и 70 километра. Допустима е за участъка. Машинистът, виждайки препятствието на прелеза, веднага е задействал внезапната спирачка, но за съжаление няма как при толкова къс спирачен път да спре влака“, каза още той.
Пак си перкат претоварени и необезпокоявани . Нама такава държава
Ако товара е бил 40 тона следва, че камиона е силно претоварен и не би трябвало да се движи по пътищата. Сигурно и шофьора на камиона е бил някой Blackie дето прави 2 курса с тонаж за 3