Продадоха бронирания мерцедес на Тато за 12 хил. евро
Синият луксозен седан е произведен през 1983 г. и е от версията 500 SEL
Последният мерцедес, в който се е возил Тодор Живков, вече е в ръцете на анонимен частен колекционер. Бронираният син автомобил е бил продаден по обява в интернет срещу 12 хил. евро, или 24 бона, а дотам се стига, след като през 2019 г. НСО, чиято собственост дотогава е рядката кола, решава да освободи място в гаражите си и пуска возилото на обществен търг, пише вестник Ретро.
След това имената на новите собственици се губят, но мерцедесът на Тато е още в движение. Синият луксозен седан е произведен през 1983 г. и е от версията 500 SEL. Въпреки че е на доста напреднала възраст, имал отличен външен вид със съвсем дребни забележки и бил в перфектно техническо здраве, заради което бързо се продал, предвид ниската цена. Пробегът на бронираната лимузина към момента на сделката бил 258 729 километра, навъртени от шофьорите на НСО. Колата е била закупена навремето първо за нуждите на Тодор Живков и дошла у нас фабрично бронирана директно от заводите на автомобилния концерн в Германия, като от същата в световен мащаб са произведени само 1465 екземпляра, отново ползвани предимно от политически фигури, дипломати и високопоставени лица. През седалките на мерцедеса антика на Бай Тошо след него са минали редица знакови български политици. Колата е ползвана от Петър Младенов. После е предоставена на президента Петър Стоянов, а последно е возила бившия главен прокурор Никола Филчев, преди да бъде прибрана в гаражите на НСО и спряна от движение.
Под капака на ретро лимузината се крие 5.0-литров V8 двигател, чиято мощност в това изпълнение е 240 или 231 к. с. Теглото на автомобила е 2800 килограма. Към днешна дата не се знае къде точно се намира знаковият мерцедес, тъй като продавачът му, който е от България, в обявата бе посочил, че може да достави колата в която и да е точка на света. Възможно е тя да е била закупена и от чуждестранен колекционер, но със сигурност е продадена, тъй като офертата вече не е активна.
НСО обаче пази други три знакови за социализма автомобила, сред които два изключително ценни мерцедеса „Пулма“, с които отново е разполагал навремето Тодор Живков, а днес са изключителна рядкост в света. Съхранява се и култовият зелен кадилак, с който са посрещани част от световните величия, гостували у нас през соца. В него са се возили Юрий Гагарин, Леонид Брежнев, Фидел Кастро, Йосип Броз Тито, Никита Хрушчов и редица други държавни и партийни ръководители. Пазят се и някои от чайките, с които се е придвижвал партийният елит, а други отдавна са продадени извън страната.