На 4 юли челен сблъсък ще убие пресата у нас?
На 4 юли стартират едновременно два жълти всекидневника – „България днес“ и „Всеки ден“. За втория се разбра днес от рекламата, която тръгна във всички печатни издания, собственост на „Нова българска медийна група“, свързана с Делян Пеевски.
За „България днес“, зад когото стоят Недялко Недялков и Любомир Павлов, се знае отпреди десетина дни, откакто другите два вестника на Павлов – в.“24 часа“ и „Труд“ пускат огромни рекламни карета, появи се и четиристранична притурка в тях, откъдето читателите да се запознаят с екипа и целите на проекта. Проектът Недялков-Павлов бе съпроводен и с коктейл-презентация онзи ден, на който присъстваха известни лица от политическия и медиен елит.
До днес в медийната гилдия се говореше само едно – че жълтият всекидневен таблоид ще убие окончателно агонизиращите два всекидневника „24 часа“ и „Труд“, заради ниската цена от 40 стотинки. Седмичникът „168 часа“, който също бе купен в пакет с всекидневниците от Павлов, от миналата седмица е претопен като петъчна притурка на „24 часа“, а екипът му е на трудовата борса.
Редакционният екип на „Всеки ден“ ще работи заедно с едноименния електронен сайт “Всеки ден”, който също е собственост на групировката на Пеевски. Не е ясно какво преразпределение на журналистите ще има, но със сигурност ще се работи с "Монитор", "Телеграф" и "Уикенд". „Всеки ден“, също като конкурента „България днес“, ще е пълноцветен, от 32 страници и ще струва 40 стотинки.
Целта на Недялко Недялков и на Любомир Павлов бе да преборят „Телеграф“, който в момента е с най-висок тираж и е най-евтин, но качеството на журналистиката в него не е особено високо. Битката оттук нататък няма да е само на този фронт. Недялков и Павлов не подозираха, че ще им отворят нов фронт – срещу аналогичен таблоид, коментираха днес разпространителите. Объркването на вестникарския пазар на 4 юли ще бъде огромно. Още повече, че около 80% от вестникарските сергии в България са подчинени на Пеевски и е нормално да се смята, че те няма да предлагат конкурентната стока със същия хъс както „Всеки ден“.
„Това или ще е краят на пресата у нас, или ще сложи началото на сериозно преструктуриране на бизнеса, но по-скоро ще се случи първото, защото битката ще е между титаните и ще е самоунищожителна“, прогнозират запознати с новата ситуация.