Вместо да намали, Министерството на туризма увеличава щата си – липсвал му капацитет
Предвидена е нова дирекция „Контролна и инспекционна дейност“ с 12 чиновници
Министерството на туризма няма да участва в процеса по съкращаване на държавната администрация. Това става ясно от писмена кореспонденция по реда на парламентарния контрол между депутата от ГЕРБ Стефан Апостолов и министъра на туризма от БСП Христо Проданов.
Апостолов е отправил питане за увеличаване щатовете във ведомството, свързано със съответен проект на Устройствен правилник.
Депутатът припомня, че в началото на мандата на настоящото правителство вицепремиерът и финансов министър Асен Василев анонсирал, че ще се предприемат действия за намаляване на държавната администрация с 15%. В Закона за държавния бюджет обаче за туристическото министерство било предвидено повишаване в числеността на персонала с 20 щатни бройки „за изпълнение на допълнително възложени функции“, което в конкретния случай било увеличение с почти 18%.
Стефан Апостолов пита защо това се случва, какви са допълнително възложените функции и иска изясняване числеността на две дирекции.
Министърът отговаря, че проектът за нов Устройствен правилник на ведомството е изцяло съобразен с новите предизвикателства в сектора. Туризмът бил сред най-засегнатите от ковид пандемията.
„Министърът на туризма за втора поредна година е поставен в условията да изпълнява правомощия на администратор на публични средства, без това правомощие да е подкрепено с функции на служителите от министерството. Разписването на тези функции в проекта на нов Устройствен правилник обуславя необходимостта от обезпечаване с допълнителен кадрови ресурс. Към момента натоварването на администрацията е за сметка на текущите дейности, които са осъществявали служителите преди пандемията от Ковид 19. Работата по отчитане и контрола върху разходваните средства не е приключила. Предстои мониторинг на държавните помощи и отчитането им, което също е свързано с осигуряване на административен капацитет в министерството“, посочва Христо Проданов.
Той обяснява, че е предложена и нова структура със съответните функции на дирекциите. Било нужно увеличение на административния капацитет и „поради глобалната промяна на туристическия пазар и управление на сектора“. С промените се поставял акцент върху дигиталния маркетинг, анализиране и таргетиране на нови потенциални пазари, върху увеличаване на фокуса върху контрола на концесионирането и отдаването под наем на морски плажове.
„В проекта на нов Устройствен правилник в специализираната администрация е предвидена дирекция „Контролна и инспекционна дейност“ с 12 щатни бройки с функции изцяло свързани с контрола. Целта на промяната е да се избегне вероятността от възникване на корупционни практики и контролът да се осъществява от дирекция, различна от тази, която провежда политиките и дава разрешителните“, пише още в отговора на министър Проданов.
„Поради липса на кадрови и административен капацитет до настоящия момент в Министерството на туризма съществува практика да се ползват услугите на външни консултанти (физически и юридически лица) за осъществяване на контролната дейност за спазване на концесионните договори и договорите за наем на плажове. Наличието на тази практика още веднъж обуславя необходимостта от укрепване и увеличаване капацитета на министерството за дейности, свързани с контрола.
Необходимостта от повишаване на административния капацитет е в почти всички дирекции на министерството“, заключава Проданов.
Справка на „Флагман“ показва, че Министерството на туризма според действащия Устройствен правилник разполага със 115 щатни бройки.
За да се увеличи щатът, е необходимо това да се гласува от Министерския съвет.
Шуро-баджанащината е в основата на четворната коалиция на крадците и далавераджиите!
Позор!
Оставка и затвор!