Милионерите братя Домусчиеви взеха порт Бургас официално
Министерският съвет взе решение, с което определи „Параходство Български Морски Флот” АД на братята Кирил и Георги Домусчиеви за концесионер на „Пристанищен терминал Бургас изток – 2”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас за срок от 35 г.
Концесионерът се е задължил да заплаща 80 на сто от размера на погасителните вноски по заема към Японската банка, твърда концесионна такса в размер на 1 100 000 евро без ДДС годишно, дължима след 2028 г., независимо от постигнатите от него финансови резултати през съответната година. След тази година той ще плаща и допълнителна сума - 4 на сто от нарастването на общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на Пристанищния терминал, спрямо приетите за базови приходи 4 221 300 евро или 0,10 евро (нула цяло и десет стотни евро) на тон, умножен по нарастването на годишния товарооборот, спрямо определения за базисен годишен товарооборот в размер 1 932 000 тона. Всичко ще зависи от това коя от двете сума ще бъде по-голяма, защото концесионерът ще трябва да плати по-голямата.
Освен това той трябва да извърши инвестиции за срока на концесията общо в размер на 100 310 260 евро, в т. ч. – 54 784 340 евро за първите седем години и 45 525 920 евро от осмата година до края на концесията, като минимално изисквания размер инвестиции съгласно документацията за участие за първите седем години e в размер на 12 460 000 евро в направления, посочени в документацията за участие, а за целия срок на концесията няма заложен минимален размер, който концесионерът да изпълни.
За срока на концесията освен инвестициите в размер на 100 310 260 евро, концесионерът ще извърши допълнително вложения в обекта на концесия в размер на 13 930 000 евро, в това число:
- в размер не по-малък от 4 475 000 евро за първите 7 години от срока на концесията и
- в размер не по-малък от 9 455 000 евро за периода след седмата година до края на срока на концесията.
Концесионерът трябва да достигне средногодишен товарооборот за първите 10 години от срока на концесията е в размер не по-малък от 2 331 249 тона, като ще извършва през целия срок на концесията пристанищни услуги и морско-технически услуги.
Социалната му програма включва предложение да поддържа средногодишен брой на работните места, заети на пристанищния терминал, не по-малък от 288 работни места, колкото е броят на заетите към настоящия момент.
ЗАМИНАВА СИ ПОСЛЕДНАТА ЛЮЛКА НА СОЦИАЛИЗМА (с умиление)
някой хора още са с мисленето на крепостници