Служители на „Теленор“ завлекли десетки със заблуждаващи договори за лизинг
Компанията отстранила четирима от работа, но засега не прекратява контрактите
Служители на „Теленор“ са завлекли десетки граждани с хиляди левове. За това алармират потърпевшите. Компанията продължава да изисква от тях да заплащат суми по лизингови договори, които те считат за недействителни.
Пострадалите са образували и група във фейсбук, именувана „Измамничката Ваня Салчева“.
Един от тях – Йордан Данчев, разясни ситуацията пред „Флагман“: „Аз и приятелката ми сме дългогодишни клиенти на мобилен оператор “Теленор България ЕАД“. Преди повече от година с нас се свърза лицето Ваня Стефанова Салчева, за която знаехме, че е служител и управител на магазин на мобилния оператор. Каза ни, че вече е регионален мениджър и че ни предлага да подпишем договор, който тя ни обясни, че е за групата ѝ „Семейство и приятели“. Можехме да го подпишем в посочен от нас магазин, като той беше предварително изготвен от служителите. След няколко дни Ваня ни се обади да ни каже, че договорите са сгрешени и трябва спешно да отидем да ги „преподпишем“, защото ще загубим преференциите, както и номерата, които използваме повече от 15 години. Ваня уточни, че сгрешените договори ще се анулират. Договорът се „преподписваше“ на няколко пъти, защото нейните колеги все бяха объркали нещо и така в момента имаме общо 6 броя договора за мобилни услуги с 6 броя лизинга за мобилни устройства, които дори и не сме подозирали, че сме подписали. Тези телефони никога не са били в наше владение. Говори се, че практиката е да се пуска договорът за лизинг между другите документи, за да може клиентът машинално да подпише и да не го забележи. По този начин служители на „Теленор“ ни вкараха в заблуждение чрез използването на нелоялни търговски практики, заблуждаваща и подвеждаща информация. Жалкото е, че компанията ги толелира и такива лица като Ваня и служители успяват да калкулират на наше име договори за лизинг на мобилни устройства и договори за мобилни услуги, за които по никакъв начин не сме изразявали правновалидна воля за сключване.
„Теленор България“ ЕАД до този момент не съдейства по никакъв начин и не разрешава проблема с неправомерните действия на своите служители. След повече от четири месеца ни беше дадено предложение за прекратяване договори за мобилни услуги (които не се използват и никога не сме искали да имаме или използваме), без неустойка, което не е удовлетворително за нас, тъй като желаем да бъдат прекратени и договорите за лизинг на устройства, които не са в нас. Говори се, че в схемата има и хора от мениджърския отдел.“
Пусната е жалба до Комисията за защита на потребителите, както и до Софийска Районна прокуратура. По случая е образувана и проверка в Икономическа полиция и 6-то РПУ, обясни г-н Данчев.
„В разговорите с въпросното лице (Ваня Салчева) тя обещава, че „работи по въпроса“ да прекрати всичките ни договори. До момента това не се е случило. Това, което искаме, е всички договори за мобилни услуги, без основните ни номера, да бъдат прекратени, както и 6-те лизинга на мобилни телефони, а компанията да си търси отговорност от Ваня Салчева.
Разполагаме с аудио и видео записи, в които Ваня обяснява, че тя е взела телефоните, след което ги връща в „Теленор“, където те се препродавали, и ние нямаме никакъв ангажимент за заплащането им, че „всичко е нейна работа“ и тя ще „оправи нещата“. Записите са предадени в полицията.
По данни от социалните мрежи, броят на пострадалите по такава схема лица, - по неофициална информация, а именно направена Фейсбук група, в която се присъединяват засегнати, - е около 150 души, като със сигурност може да се твърди, че това не са всички пострадали от Ваня Салчева“, заяви още Йордан Данчев.
По случая има разследване и на gospodari.com.
В него не се уточнява кой точно е мобилният оператор. Той обаче е потърсен за становище.
„Теленор“ категорично се разграничава от всички действия, които накърняват доброто име и уронват престижа на компанията.
„Бихме искали да Ви информираме, че във връзка с настоящите жалби и впоследствие на щателно вътрешно разследване сме установили случаи на трима служители, които, в нарушение на установените правила, вероятно са съдействали на г-жа Салчева“, пишат от компанията.
Трудовите договори с тримата служители, както и този на г-жа Салчева, са прекратени.
Потърпевшите продължават да очакват реакция от полицията и прокуратурата, както и съдействие от „Теленор“.
Досъдебно се образува служебно На основание 2 минимаони заплати
Успех!
Нищо не им пречи да се грижат за здравето на хората и да ги поставят извън населените места.
Второ провеждат изключително радикално натрапваща политика на подписване на договори.
И трето често сменят името си.Така си оправят лошия имидж.
Така е чужди компании ни експлоатират.
Фирмената политика на всички телекоми е такава да те излъжат и да те прецакат по всякакъв начин с договор, лизинг и т.н.
В случая потърпевшите и те са си виновни че са се доверили и подписвали без да гледат и без да четат какво подписват. Без да мислят. Винаги трябва много ама много внимателно да се чете и премисля каквото се подписва с мобилен оператор. Не сте ли сигурни в нещо не подписвайте! Последиците може да са страшни. Може да леете горчиви сълзи.
Свинка мамина, не така, ще ядосаш някой с нисък праг на търпение и ще стане кофтииии
Затвор ще ти дойде добре, хем малко да го раздвижиш това туловище!
Нали се отмени този вид шашма от тяхна стряна .Нинова го обяви в нац.ефир,какво и скат тея
В другите оператори поне има нещо красиво за цвят.