Бургазлия кръсти фирмата си "Двете калпазанки", вижте най-чудатите имена на бг компании
Има "Свръхчовек", "Разярен лъв", "Благодаря ти 2021", "Омикрон" и на "Кукуво лято"
Бургазлията Петър Георгиев Михалев е собственик на една от българските фирми с най-атрактивно име. Той е едноличен собственик на дружеството "Двете калпазанки" ЕООД, което е със седалище блок 65А в бургаския ж.к."Славейков". Няма данни Петър да има участие в други компании, а въпросната е с широк спектър от предмет на дейност - от спедиция до строителство и валутни сделки.
От вестник "Марица" са издирили най-колоритните бг фирми в Търговския регистър, ето какво е установила проверката им:
Представете си следния разговор по телефона: „Добър ден, търся ”Двете калпазанки”? Да, слушам ви!”, само дето гласът не е нито на непослушно момиченце, камо ли пък на две. Мъжки е.
А самата фирма със закачливото име ЕТ „Двете калпазанки” има съвсем стандартен предмет на дейност - покупка и препродажба на стоки и вещи в първоначален или преработен вид, тоест търговия. Много е вероятно собственикът да има две дъщери, които като малки не са се спирали на едно място и през 2007 г., когато е регистрирал фирмата си, да я кръстил на тях. Звучи доста по-нестандартно и впечатляващо, отколкото баналното „Мими и Пепи”, "Ваня и Таня” или „Силвия и Донка” например. Факт, ЕТ-то още е активно и през тези 15 години не е променяло името си. Регистрирано е в Бургас.
В Хасково пък работи „Свръхчовек” ЕООД, а в Попово допреди няколко години бизнес правеше „Разяреният лъв” ЕООД. Сега едноименният търговски комплекс е обявен за продан и представлява магазин за хранителни стоки с транжорна и кафе аперитив, става ясно от обява на брокер. Дружеството с чудато име е основано от Веселин Несторов, който през 2015 година се явява на местни избори като кандидат за кмет от БСП.
В една от срещите с избирателите той обяснява защо е кръстил фирмата си така. Аргументите му обаче имат политически привкус, както подобава на предизборна кампания. Той казва, че е „разярен от опитите политиката в услуга на бизнеса да бъде представена като социална такава. Разярен е и от липсата на прозрачност при управлението на общината, ламтенето за власт на всяка цена и личните амбиции”. Местните в Попово обаче и досега наричат г-н Несторов Веско Лъва, а заведението „При лъва”.
Ето защо собствениците на фирми трябва да вложат много усилия в избора на име, защото много често, особено в малки населени места дружеството се асоциира със самия бос. Кръщаването на дружествата обикновено става емоционално и импулсивно. Така стигаме до бисери в Търговския регистър от рода на фирма, регистрирана официално като „Благодаря ти 2021” ООД.
Интересното в случая е, че дружеството е съвсем прясно, регистрирано в първите дни на тази година, очевидно, за да отбележи успешна 2021 година. Предметът му на дейност е електронна търговия. Или пък „Рич и Каралайн” ООД. На младото поколение името няма да направи впечатление, но на останалите ще им върне спомените за дългогодишния сериал „Дързост и красота” и двамата красиви главни герои в него.
Има и фирма „Ку-ку” - или вдъхновена от култовото предаване преди години, или пък плод на чувството за хумор на собственика си и отношението му към света. Съвсем реални са фирми с незабравими имена като „На куково лято”, „Дракула”, „Зурла” ООД, „Як шоп” и т.н.
Преди време, когато електронизацията и дигитализацията у нас бяха още в зародиш, в окръжните съдилища се вадеха едни дълги списъци с нови регистрации на фирми и промени в тях, които много забавляваха служителите там.
Сега, за да се регистрира фирма, първо трябва да се направи предварителна справка онлайн в Търговския регистър, която показва дали съществува друго юридическо лице със същото наименование. Ако да, тогава вторият трябва да измисли ново име, за да мине регистрацията.
Ето защо собствениците на фирми трябва да вложат много усилия в избора на име, защото много често, особено в малки населени места дружеството се асоциира със самия бос. Кръщаването на дружествата обикновено става емоционално и импулсивно. Така стигаме до бисери в Търговския регистър от рода на фирма, регистрирана официално като „Благодаря ти 2021” ООД.
Интересното в случая е, че дружеството е съвсем прясно, регистрирано в първите дни на тази година, очевидно, за да отбележи успешна 2021 година. Предметът му на дейност е електронна търговия. Или пък „Рич и Каралайн” ООД. На младото поколение името няма да направи впечатление, но на останалите ще им върне спомените за дългогодишния сериал „Дързост и красота” и двамата красиви главни герои в него.
Има и фирма „Ку-ку” - или вдъхновена от култовото предаване преди години, или пък плод на чувството за хумор на собственика си и отношението му към света. Съвсем реални са фирми с незабравими имена като „На куково лято”, „Дракула”, „Зурла” ООД, „Як шоп” и т.н.
Преди време, когато електронизацията и дигитализацията у нас бяха още в зародиш, в окръжните съдилища се вадеха едни дълги списъци с нови регистрации на фирми и промени в тях, които много забавляваха служителите там.
Сега, за да се регистрира фирма, първо трябва да се направи предварителна справка онлайн в Търговския регистър, която показва дали съществува друго юридическо лице със същото наименование. Ако да, тогава вторият трябва да измисли ново име, за да мине регистрацията.
Няма как да се е получило подобно дублиране при фирмите на Евгени Минчев. Както самият той, така и бизнесът му е представен така, че да направи впечатление .Двете му компании за реклама и PR носят звучните имена „Ватманът - принц” ЕООД и „Трамвай №7”. И двете са вдъхновени от ерата, преди Минчев да стане „паркетен лъв” и „лорд”, а е управлявал трамвай по столичните улици.
= Кофти съвпадение =
В момента вероятно една от най-употребяваните думи в цял свят е новият щам на коронавируса - омикрон. Естествено, той звучи еднакво на всички езици във всички държави. И така, съвсем неволно, една българска фирма влиза непрекъснато в новините, без да става въпрос за бизнеса й.
В София има регистрирано дружество „Омикрон”, стартирало работа преди повече от 30 години, с много опит в сферата на металообработването. Внася калай от Лондонската метална борса, отделно произвежда тинол и аноди.
= Кратки препоръки =
Измислянето на име на фирма е творчески процес. Ето няколко кратки препоръки за начинаещи предприемачи. Името трябва да е лесно за произнасяне на глас; лесно за изписване онлайн; кратко, ясно и запомнящо се; свободно за регистрация в Търговския регистър; със свободен за регистрация домейн и да не ограничава бъдещото развитие на бизнеса. И накрая да означава нещо, да носи послание и да може да се свърже с дейността на фирмата.
Страхотните попадения на корпоративните гиганти
Големите корпоративни гиганти също имат странни имена. Ето историите за кръщенето на няколко от мултинационалните компании.
Apple
Историята за това откъде произхожда името на компанията е доста интересна. През 1976 година Стив Джобс работи цяло лято във ферма за ябълки. Джобс смятал, че ябълката е най-перфектният плод, който може да съществува в света. Точно по същото време става голям почитател на музикалната компания, издавала албумите на Бийтълс - Apple records.
И когато заедно със Стив Возняк решават да основат компания, започват усърден брейнсторм как да я кръстят. Не им хрумва нищо и тогава любимата дума на Стив Джобс влиза в действие. Така на 1 април 1976 г. се ражда Apple.
YAHOO!
Има две версии за произхода на названието „Yahoo!“. Според първата, думата е взета от романа на Джонатан Суифт „Пътешествията на Гъливер“, където означава раса от груби и тъпи човекоподобни същества (в българския превод на книгата - яху, яхуси). Именно на тази версия настояват Фило и Янг, създателите на сайта, твърдейки, че избрали думата, която използвали навремето като студентски жаргон за неопитен южняк, със значение „груб, прост, недодялан“.
Съгласно втората версия Yahoo е акроним, образуван от фразата „още един йерархичен досаден пророк“ (англ. Yet Another Hierarchical Officious Oracle). Yahoo обаче се оказва регистрирана търговска марка на сос за барбекю, затова Янг и Фило поставят удивителен знак след името.
VIRGIN
Звукозаписната компания Virgin Records е основана от Ричард Брансън. Според легендата един от колегите на Брансън споменава, че компанията е „чиста девственица (от англ. Virgin) в бизнеса“ и така се ражда провокативното име.
BLACKBERRY
Производителят на телефони Blackberry получава името си през 1999 година, защото бутоните на едно от устройствата приличали точно като малки плодчета на къпина (от англ.).
Дата на регистрация: 2007г
хахахаха